گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 28 / 2 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |
  • کد خبر : 47397
    نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 28 / 2 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

    تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱

     
     
    بر اساس سناریو رشد پایین جمعیتی که سازمان ملل متحد در سال 2010 منتشر کرده است اگر ایران به همین صورت به ادامه جایگزینی جمعیتی بپردازد و برنامه ای برای تعادل آن نداشته باشد در 80 سال آینده جمعیت 31 میلیونی را تجربه خواهد کرد که 47 درصد آن را افراد سالمند بالای 60 سال را در برمی گیرند و این درحالی است که در خاورمیانه کشورهای عربستان و قطر دارای بیشترین رشد جمعیتی در میان سایر کشورهای منطقه هستند.
    به گزارش پایگاه 598، یکی از مقوله های بسیار مهمی که در حال حاضر مورد بحث و ارزیابی است ضریب رشد جمعیتی و نسبت آن به توسعه اقتصادی در کشورهای جهان است.بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته است در آینده کشورهای که دارای نیروی کار متخصص و فعال باشند می تواند مدیریت آتی جهان و یکی از مدیران اجرایی قوی آن باشند.چرا نتایج به دست آمده از آمارهای جهانی رشد جمعتی در بسیاری از کشورهای جهان پائین آمده و به سمت طراز منفی در حال حرکت است که البته ایران نیز از این داستان مستثنی نیست.

    از مهمترین مزایای رشد جمعیت که می توان به آن اشاره کرد:

    *افزایش بهره وری عوامل تولید به خصوص نیروی کار
    *تحول ساخت اقتصادی کشورها
    *تحول ساخت اجتماعی
    *گرایش برای به دست گیری منابع اولیه و مواد خام و کالاها در سطح بین الملل
    *و مهمترین آن محدود شدن رشد اقتصادی به یک سری از کشورهای خاص است.

    ایران 31 میلیونی در راه است!

    ساختار کلی جمعیت همانند یک اندام واره است که باید تمام بخش های آن دارای تعادل و پویایی باشد و نمی توان یک وضعیت ثابت را برای آن یک امر ایده آل تعریف کرد.

    بدین منظور است که باید به صورت مداوم پویایی و تحولات اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که مطالعات احتمال خارج شدن جمعیت از حالت تعادلی را نشان دهد سیاست های حمایتی باید اعمال گردد.

    ایران در بازه سال های 65 تا 68 دارایی یک رشد جمعیتی چشمگیر با میانگین باروری 6/1 بود که این امر موجب گشت تا افرادی خطر انفجار را برای ایران گوش زد کردند و دولت وقت نیز در راستای همان  کنترل جمعیتی با بسیج کردن تمام دستگاه های تبلیغاتی و اجرایی کشور در مدت زمان 65 تا سال 71 توانست خطر انفجار جمعیتی را کنترل کند و رشد جمعیتی ایران را به حد متوسط جهانی برساند اما آن چیزی که مدیران به آن توجه نکردند بودند حرکتی انقلابی در خصوص کنترل جمعیت بود و این تندروی در این مسئله موجب شد تا صاحبنظران در زمینه رشد و جمعیت با ابراز نگرانی از تندروی دولت وقت در کنترل جمعیت خواستار تجدید نظر سیاست های جمعیتی کشور شوند چرا که میزان باروری 6/1 در سال 65 به 1/8 برسد و ادامه این روند موجب خواهد شد که ایران در بلند مدت با طراز رشد جمعیتی منفی مواجهه شود.

    در حال حاضر  متوسط نرخ رشد در جهان که برای جلوگیری از منفی شدن طراز جمعیت 2/1 است که این امار در ایران 1/8 درصد گزارش شده  که حتی در برخی منابع از رشد پایین تر 3/1 درصدی نیز آمارهای ارائه شده است.

    بر اساس سناریو رشد پایین جمعیتی که سازمان ملل متحد در سال 2010 منتشر کرده است اگر ایران به همین صورت به ادامه جایگزینی جمعیتی بپردازد و برنامه ای برای تعادل آن نداشته باشد در 80 سال آینده جمعیت 31 میلیونی را تجربه خواهد کرد که 47 درصد آن را افراد سالمند بالای 60 سال را در برمی گیرند و این درحالی است که در خاورمیانه کشورهای عربستان و قطر دارای بیشترین رشد جمعیتی در میان سایر کشورهای منطقه هستند.

    ایران در حال حاضر نیز جز 10 کشور است که به سرعت به سمت کهن سالی در حال حرکت است و در جایگاه ششمین کشور جهان قرار دارد که افراد آن به سن پیری می رسند.

    ایران در بیست سال آینده وارد فاز اول سالمندی جمعیتی خواهد شد و در ده سال آتی نیز فاز دوم سالمندی را تجربه خواهد کرد.

    نکته حائز اهمیت در خصوص کاهش جمعیت که باید بدان پرداخت ، برنامه ریزی است که از سوی سیاستمدارن و استراتژیست های امریکایی و اروپایی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران ریخته شده است.

    برژنسکی سیاستمدار کهنه کار امریکایی و مشاور سابق امنیت ملی امریکا در مصاحبه ای که با روزنامه وال استریت ژورنال در مارچ 2009 داشت در خصوص تغییر جمعتی ایران نکته ای را عنوان کرد که ابعاد بسیار گسترده ای دارد. وی در این مصاحبه گفته بود:«از فکر کردن به حمله پیش داستانه علیه تاسیسات هسته ای ایران اجتناب کنید و گفتگو ها با تهران را حفظ کنید،بالاتر از همه بازی طولانی مدتی را انجام دهید چون زمان و آمارهای جمعیتی و تغییر نسل در ایران به نفع رژیم کنونی نیست»

    لذا باید تاکید کرد که کاهش جمعیت در ایران کابوس تلخی است که در حال شکل گیری است.
    کاهش جمعیت و جایگزینی آن در کشور نه تنها در حوزه اقتصاد ضربات سنگینی را وارد خواهد کرد بلکه در عرصه امنیتی و نظامی و سیاسی نیز کشور را با مشکل مواجهه خواهد ساخت.

    از یک سو جمعیت سالمند کشو در حال افزایش است که این امر موجب خواهد شدکه چتر حمایتی دولت در خصوص بیمه بازنشستگی،تامین اجتماعی و... افزایش یابد که به معنای باری مضاعف بر دوش بخش اقتصادی دولت است که با وجود 47 درصد سالمند در 80 سال آینده بخش عظیمی از قوای اقتصادی کشور مصروف تامین هزینه های حمایتی مذکور خواهد شد.

    این نکته را نیز باید مورد توجه قرار داد که پایین آمدن نرخ رشد جمعیتی به معنای کاهش نیروی کار است و این به معنای وارد کردن نیروهای کار و تکنسین ها از سایر کشورهای جهان است که خود راه دیگری برای گسترش فرهنگ بیگانه در کشور خواهد بود و علاوه بر این نکته باید به خروج ارز و تبعات اقتصادی آن نیز توجه کرد.

    به هر صورت روند فعلی جایگزینی جمعیتی در کشور به هیچ عنوان-با تاکید باید گفت-به هیچ عنوان راضی کننده و منطقی نیست و باید دولت از بسته های تشویقی خود در این زمینه استفاده کند هر چند در نگاه کلان تر تنها استفاده از مشوق ها نمی توانند کار ساز باشند و باید مدیران اجرایی با همت و کار بیشتری زمینه های رفاهی،اجتماعی،اقتصادی را در سراسر کشور به وجود آورند تا دیگر بهانه ای از سوی خانوار های برای کنترل دورنی موالید وجود نداشته باشد.چرا که نمونه های نامتوازن تشویقی دولت های نهم و دهم در این زمینه را شاهد بودیم که تاثیر چشم گیری نداشت.

    دین مبین اسلام نیز خود را طرفدار جمعیت مطلوب و مناسب معرفی کرده و در قرآن کریم آیات زیادی موجود دارد که به موضوعات مهم جمعیتی از جمله ازدواج و خانواده(آیه 11سوره مبارکه شورا و 11 سوره مبارکه فاطر)کمیت جمعیت در آیات (6 سوره مبارکه نوح و 12 سوره مبارکه اسراء) کیفیت جمعیت نیز در آیات متعدد قرآن مانند (33 سوره نور،233 سوره بقره و آیه 15 سوره احقاف) پرداخته شده است که هر کدام به نوعی به مسئله جمعیت نفیاً و اثباتاً مرتبط هستند.

    رهبر معظم انقلاب هم با تعدیل جمعیتی در زمان حاضر مخالف بوده و در این زمینه با مسئولین فرمایشاتی بیان داشتند.ایشان در خصوص جمعیت اظهار کردند که:«من معتقدم که کشور ما با امکاناتی که داریم می تواند صد و پنجاه میلیون نفر جمعیت داشته باشد.من معتقد به کثرت جمعیتم.هر اقدام و تدبیری که می خواهند برای متوقف کردن رشد جمعیت انجام بگیرد بعد از صد و پنجاه میلیون انجام بگیرد»

    در آخر باید این نکته را گوش زد کرد که اگر روال برهمین منوال پیش رود باید تبعات سنگین اقتصادی،سیاسی،نظامی و امنیتی را در دراز مدت تمام ملت ایران بپردازند و در این قضیه تمام مردم ایران مقصرند. بهتر است که مدیران اجرایی کاری را که باید انجام دهند با جدیت بیشتری در دستور کار قرار دهند که این مسئله تبعات بسیار گسترده ای دارد.
    http://www.598.ir/fa/news/51201/
    نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 28 / 2 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |
    کد خبر: ۲۰۷۶۳۰
    تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۴
    تحقق این شعار اساسی كه همان سازندگی و توسعه كشور است، همكاری و همدلی جدی و فعال همه نهادها و اركان نظام را طلب می‌كند، چراكه راه برون‌رفت از مشكلات جز با توجه به تولید، اشتغال و استفاده مناسب و بهینه از سرمایه‌های ملی، انسانی و منابع كشور امكان‌پذیر نخواهد بود.
    رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به عملكرد این نهاد در دوره‌های گذشته و نیز برنامه‌های دوره جدید مجمع، حركت این نهاد را موفق و رو به جلو خواند و گفت: مدیران ارشد مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجموعه‌ای از نیروهای ارزشمند، باتجربه و امتحان پس‌داده هستند كه دین خود را تاكنون به نظام و انقلاب ادا كرده و می‌بایست از توان، تجربه و تخصص آنان در برون‌رفت از مشكلات كشور بهره برد.

    به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدارهای جداگانه با دبیران كمیسیون‌ها و مسئولان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز مدیران و كاركنان دفتر ریاست این مجمع با تأكید بر لزوم جدّیت و تحرك بیشتر كمیسیون‌ها و كمیته‌های اصلی و فرعی مجمع تشخیص، تصریح كرد: در سالیان اخیر مصوبات و سیاست‌های كلی بسیار خوبی توسط مجمع تشخیص مصلحت تصویب و بسیاری از آن توسط رهبری معظم انقلاب ابلاغ شده است كه در برخی موارد مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

    وی كاهش 10 درصدی وابستگی بودجه سالیانه به نفت را كه توسط مجمع تصویب و توسط رهبری معظم انقلاب با تأكید ابلاغ شد، نمونه بارز عدم اجرای مصوبات خواند و تصریح كرد: از زمان ابلاغ این مصوبه نه تنها وابستگی بودجه به نفت كاهش نیافته، بلكه بیش از گذشته نیز شده است.

    رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یكی از نیازهای اساسی برای اجرای مصوبات این نهاد تأثیرگذار را داشتن ابزار نظارتی مؤثر و فعال خواند و تأكید كرد: نظارت بر اجرای سیاست‌های كلی در قانون اساسی از اختیارات رهبری انقلاب است كه به مجمع تفویض فرموده‌اند و امیدواریم در دوره جدید مجمع الزامات لازم و مناسب برای اعمال مناسب این نظارت در اختیار مجمع قرار گیرد.

    هاشمی رفسنجانی همچنین به وظایف و برنامه‌های آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام و كمیسیون‌های آن اشاره و به ضرورت فعال‌تر شدن كمیسیون‌ها در كارشناسی دقیق و زمان‌بندی مناسب امور محوله برای فراهم كردن دستور جلسات اصلی، تأكید كرد.

    وی، اعضا و مدیران فعال در مجمع تشخیص مصلحت نظام را از جمله نیروهای دلسوز انقلاب و نظام اسلامی خواند و با تاكید بر لزوم حضور مؤثرتر آنان در حل و فصل مشكلات داخلی و بین‌المللی و ارائه راهكارهای مشخص تصریح كرد: اعضا، مدیران و نخبگان حاضر در مجمع تشخیص مصلحت نظام، هم حق و هم وظیفه دارند فعال‌تر از گذشته در صحنه انقلاب و نظام و نیز اطلاع‌رسانی از راهكارها و مشكلات كشور حضور یابند.

    رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام راهكار اساسی برون‌رفت از مشكلات موجود داخلی و تهدیدها و تحریم‌های خارجی را اتحاد و همبستگی ملی و تعامل بین‌المللی با سایر كشورها خواند و با تأكید به نامگذاری سال جدید به عنوان "تولیدملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی" از سوی مقام معظم رهبری تصریح كرد: تحقق این شعار اساسی كه همان سازندگی و توسعه كشور است، همكاری و همدلی جدّی و فعال همه نهادها و اركان نظام را طلب می‌كند، چراكه راه برون‌رفت از مشكلات جز با توجه به تولید، اشتغال و استفاده مناسب و بهینه از سرمایه‌های ملی، انسانی و منابع كشور امكان‌پذیر نخواهد بود.

    هاشمی رفسنجانی اختلاف میان نیروهای انقلاب و دلسوزان كشور و نیز امید و اعتمادزدایی از مردم و جوانان را در كنار تحریم‌ها و تهدیدات خارجی آفت و سم انقلاب و كشور خواند و افزود: رهبری معظم انقلاب همواره وحدت و همدلی را مصونیت بخش كشور، نظام و انقلاب خوانده‌اند و لازم است این رهنمود معظم‌له در كنار شعار امسال چراغ راه مسئولان نظام و آحاد كشور قرار گیرد.

    وی حفظ آرامش و امنیت كشور را خنثی‌كننده توطئه‌های بیگانگان خواند و تعامل را لازمه سیاست خارجی موفق دانست و گفت: باید در شرایط حساس كنونی حداكثر دقت را در عدم تحریك دشمنان و بیگانگان برای دست‌اندازی به امنیت و ثروت كشور به خرج دهیم.[لابد باید در مقابل تهدیدات آنها برویم جلو آنها زانو بزنیم!!!]

    رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان، خطاب به مسئولان و كاركنان این نهاد، وظیفه هر شهروند دلسوز كشور را دفاع از اصل نظام و انقلاب و نیز تلاش برای دفع تهدیدات و خطرات خواند و تصریح كرد: ما نیز در مجمع باید سعی كنیم تا عملكردمان به گونه‌ای باشد تا آبروی انقلاب، اسلام، ایران و این نهاد مهم محفوظ و زینت‌بخش نظام و كشور باشیم.

    در ابتدای این دیدار نیز محسن رضایی ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ـ با تبریك سال جدید، این سال را از نظر اقتصادی بسیار مهم خواند و با اشاره به اوضاع داخلی و بین‌المللی و نیز تهدیدات و تحریم‌ها گفت: با توجه به مسائل پیش‌رو ما وظیفه مهمی را در مجمع تشخیص مصلحت نظام بر عهده داریم و باید تلاش كنیم كه از عهده وظایف خود به خوبی برآییم.

    وی با اشاره به توجه ویژه مجمع به شعار امسال مقام معظم رهبری، تصریح كرد: برای سال جدید و دوره پیش ‌روی مجمع علاوه بر پیگیری تحقق "تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی"، چهار موضوع مهم سیاست‌های كلی مطبوعات، انتخابات، احزاب و اجتماعی و نیز سلامت را در دستور كار داریم كه دستیابی به نتایج خوب در این زمینه فعالیت دوچندان كمیسیون‌ها و دبیرخانه مجمع را طلب كند.

    همچنین، محمد هاشمی ـ رییس دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ـ نیز در جمع مدیران و كاركنان دفتر ریاست مجمع سال جدید را به ایشان و همكاران دفتر ریاست مجمع تبریك گفت.

    وی با اشاره به برخی سیاه‌نمایی‌ها نسبت به بزرگان انقلاب و دستاوردهای گذشته نظام اسلامی، وظیفه دلسوزان و پژوهشگران اصیل انقلاب و نیز مجمع را تبیین و پاسخگویی به این جریانات و سیاه‌نمایی‌ها عنوان كرد و افزود: توقع این است كه در برابر برگ‌های سیاهی كه دشمنان داخلی و خارجی نظام نسبت به دستاوردها و یاران انقلاب ارائه می‌كنند، دلسوزان و محققین واقعی نیز پاسخ‌های مناسب و حقیقی ارائه دهند تا نسل آینده كشور و به خصوص جوانان بتواند سره را از ناسره به درستی تشخیص دهند.
    http://www.asriran.com/fa/news/207630
    نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 28 / 2 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |
    موز هزار تومان ارزان شد
    رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی با بیان اینکه با واردات در هفته گذشته قیمت موز از کیلویی 3 هزار تومان به 2 هزار تومان کاهش یافت، گفت: در صورت افزایش تعداد بنادر وارداتی قیمت به 1500 تومان کاهش خواهد یافت.

    سیدرضا نورانی در گفت‌وگو با فارس، با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای اهداف دولت به کاهش قیمت در بازار با افزایش واردات موز طی هفته گذشته قیمت آن در بازار کاهش یافت.

    رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی افزود: در حال حاضر این موزها با کیفیت و رنگ‌آوری مناسب در میدان مرکزی میوه و تره‌بار 2 هزار الی 2 هزار و 200 تومان عرضه می‌شود در حالی که قیمت آن قبلا به کیلویی 3 هزار تومان نیز رسیده بود.

    وی گفت: موزهای وارداتی از بندر ترکیه از کشورهای فیلیپین و اکوادور وارد کشور می‌شود.

    نورانی در پاسخ به قیمت موز در خرده‌فروشی‌ها گفت: در میادین شهرداری تهران دیروز قیمت کیلویی 2450 تومان دیدم.

    *امکان کاهش قیمت موز به  کیلویی 1500 تومان

    نورانی تاکید کرد: در صورتی که سازمان حفظ نباتات مجوز واردات موز از بندر جنوب را نیز صادر کند با افزایش واردات و کم بودن هزینه قیمت موز در بازار کاهش مناسبی خواهد داشت.

    نورانی با بیان اینکه موضوع درخواست صدور مجوز واردات از بندر جنوب و یا سایر بنادر به سازمان حفظ نباتات داده شده است، گفت: در صورتی که این سازمان با واردات موز از بنادر جدید موافقت کند، قیمت موز را به کیلویی 1500 تومان می‌رسانیم.

    رئیس اتحادیه صادر کنندگان و وارد کنندگان میوه با بیان اینکه هنوز ارز دولتی برای واردات موز داده نشده است، تصریح کرد: طبق مقررات تعرفه‌های تا 40 درصد وارداتی مشمول پرداخت ارز دولتی است و در این زمینه قول داده شده تا ارز دولتی به وارد کنندگان موز داده شود.

    http://www.598.ir/fa/news/54118

    نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 28 / 2 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |
    به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق، این در حالی  است كه بیش از  70 درصد بازار لوازم خانگی ایران در دست كشورهای خارجی است و در این میان كره بیشترین سهم را از این بازار پر سود در دست دارد و به هیچ وجه حاضر نیست در شرایط فعلی دست از این خوان گسترده بکشد.

    از سوی دیگر، رفتار كشور كره با ایران نوعی استعمارگری نوین است چرا كه این كشور از یک‌سو ایران را از  خرید كالاهای استراتژیك نظیر تجهیزات صنعت نفت محروم ساخته ولی از سوی دیگر، برای كالاهایی نظیر لوازم خانگی بدون محدودیت و با ترفندهای برنامه ریزی شده اقدام می نماید .

    در این معامله نابرابر كشور كره، تحریمهایی را كه توسط آمریكایی‌ها  علیه ایران تدوین می شود، به صورت داوطلبانه پذیرفته، به‌طوریکه سال گذشته بانك ملت، كشتیرانی جمهوری اسلامی و گروه صنعتی انتخاب از سوی کره مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

    اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهد که شركتهای لوازم خانگی كره برای فرار از پرداخت مالیات، كالاهای خود را به صورت باز شده و چند تكه‌ای، در زمان‌های مختلف و از گمركات متعدد به ایران وارد كرده و از این طریق توانسته اند بجای تعرفه 50 درصدی از تعرفه 15 درصدی استفاده كنند و کالاهای خود را با استفاده‌ از حربه‌های مختلف به بازار ایران تزریق کنند.

    اهمیت این موضوع در سال تولید ملی وقتی بیشتر به چشم می‌خورد که این شركتها در ایران هیچ كارخانه ای نداشته و فقط با ایجاد چند خط مونتاژ محصولات خود را تكمیل و به بازار عرضه می‌كنند.

    استفاده این كارخانجات از تولیدات داخلی نیز تنها محدود به فوم و كارتن بسته بندی از کارخانه‌های ایرانی شده است؛ از طرف دیگر فعالیت اصلی شركتهای كره ای در داخل كشور و ثبت این شركتها در مناطق آزاد است كه این خود كمك شایانی به معافیتهای مالیاتی این شركتها می‌کند.

    پیگیری ها نشان می‌دهد دست‌های پشت پرده و دانه‌درشتهای حامیان این جریان، عاملین شركتهای كره ای قاچاقچیان قانون دان هستند كه از خلا های قانونی سوء استفاده كرده و برای گذراندن زندگی خود آب به آسیاب دشمن می ریزند.

    جالب این‌جاست که طبق قوانین كشور كره هیچ برند لوازم خانگی غیر كره ای نمی تواند محصولات خود را به این کشور صادر کند و تنها دو شرکت كره ای تولید كننده لوازم خانگی 90 درصد بازار این كشور را در دست دارند و سایر برندها مابقی سهم را در اختیار دارند و در خیابان‌های سئول  ـ پایتخت كشور كره ـ نیز به‌ندرت اثری از كالاهای خارجی مشاهده می شود .

    وارد کنندگانی در نقش صنعتگر !

    بررسی‌ها در بازار لوازم خانگی ایران نشان می‌دهد از آنجا كه طبق مقررات و برای حمایت از تولید داخلی، ارز مرجع به محصولات تمام شده نظیر یخچال ساید بای ساید، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و بسیاری از لوازم دیگراختصاص داده نمی شود شركتهای وارد كننده لوازم خانگی از این طریق با تكه ای كردن، محصولاتSKD  وارد كرده تا بتوانند ارز مرجع دریافت و از سرمایه ارزی ایران استفاده كرده و سود خود را به نهایت برسانند.

    این شركتها همان وارد كنندگانی هستند كه امسال در نقش صنعتگر بازی می‌كنند و با وجود گذشت دوماه از سال تولید ملی، همچنان با زیرپا گذاشتن تولیدکنندگان داخلی، در بازار کشور جولان می‌دهند.

    ترفند کره‌ای‌ها برای افزایش غیر قانونی قیمت

    گشتی در بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد شركت‌های کره‌ای با درج كد مدل‌های جدید روی محصولات قبلی خود،  آن‌ها را به عنوان محصولات جدید ارایه كرده و از این مسیر افزایش قیمت‌های خودرا بدون مشكل انجام داده‌اند و این در حالیست كه طبق گزارشهای دریافتی سال گذشته از این  طریق بیش از 40 درصد افزایش قیمت داشته اند .

    صنعت لوازم خانگی یك صنعت پر اشتغال است و در حال حاضر با توجه به اینكه تنها 30 در صد بازار لوازم خانگی ایران تولید داخلی است، اگر سهم بازار شركتهای خارجی محدود شود،  بیش از 250 هزار فرصت شغلی برای جوانان ایرانی فراهم می شود.

    خرید لوازم خانگی خارجی توسط هر خانواده  ایرانی نه تنها مشكلات فوق را دامن می‌زند، بلكه باعث می شود حجم فروش برندهای خارجی بالاتر رفته و سرمایه گذاری این شركتها برای كیفیت و توسعه محصولات بالاتر رود و بالعكس آن اتفاق است كه برای تولیدكنندگان ایرانی خواهد افتاد .

    پیش‌بینی آینده این بازار پر تلاطم نیز دور از ذهن نیست؛ متاسفانه صنعت كفش و نساجی ایران كه زمانی نه دور دست سرآمد منطقه بود، توسط چینی ها به ورطه نابودی كشیده شده است و خدای ناخواسته با این شرایط صنعت لوازم خانگی نیز  توسط كشور كره به اضمحلال كشیده می شود .

    امید است در سال حمایت از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی  هر فرد در هر جایگاهی كه قرار  دارد از جمله قانون گذار، مجری و قاضی و یا نقش مهم‌تری كه هر خانواده ایرانی دارد  ،شرایط را برای ماندگاری و سربلندی ایران و ایرانی در حد توان خود  فراهم كنند.
    http://www.598.ir/fa/news/54151
    نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 28 / 2 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

    ۱۰ دغدغه فعالان اقتصادی

    پورفلاح، احمد - همانطور که پیش بینی می کردیم و نگران بودیم، بیش از یک ماه و نیم از سال را پشت سر گذاشتیم اما عملا شاهد آن هستیم که هیچ اتفاق تازه ای در ارتباط با موضوع شعار امسال نیفتاده است.



    جا دارد به توصیه های اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت به بخش خصوصی اشاره کرد که  ایشان  طی آن 5 راهکار را برای فعالان اقتصادی در خصوص عملیاتی کردن پیام اقتصادی امسال ارائه کرده است. آقای غضنفری اخیرا عنوان کرده اند که واحدهای صنعتی و معدنی برنامه های عملیاتی خود را در 5 محور اعلام کنند. بر اساس گفته های وزیر، ایشان این 5 محور را اینگونه اعلام کرده است: ارتقای تولید، افزایش بهره وری و کاهش قیمت تمام شده ، بهبود خدمات به مشتریان، افزایش صادرات، سرمایه گذاری برای نوسازی و اشتغال.
     با این توصیه ها، دولت عملا توپ را به زمین بخش خصوصی انداخت. بر این اساس دغدغه های بخش خصوصی در سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی  در قالب 10 بند  قابل بررسی است.  در زیر، 10 دغدغه بخش خصوصی  را مورد بررسی قرار دادم  که مورد تأیید اعضای کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران نیز قرار گرفت و مقرر شد در دیگر کمیسیون های اتاق تهران نیز به بحث و بررسی گذاشته شود:
    1- دغدغه: مشکل نقدینگی برای خرید مواد اولیه و سرمایه در گردش
    1- راه حل: 1-1-بانک ها فعلاً موضوع چک برگشتی را نادیده بگیرند.
    1-2- برای گشایش اعتبار حداکثر 10درصد پیش پرداخت درنظر گرفته شود.
    1-3- ماده 28 برنامه سال 90 توسط همه بانک ها و مسئولانه اجرایی شود.
    1-4- بهره 25درصد در صنعت جواب نمی دهد بهره مازاد بر 15درصد توسط دولت و از منابع حاصل از حذف یارانه ها تأمین شود.
    1-5- LC داخلی بدون محدودیت برقرار و به بنگاه های دولتی تکلیف شود که برای فروش تولیدات و محصولات خود LC داخلی را بپذیرند.
    1-6- نرخ ارز تثبیت، از وارد کردن شوک های ناگهانی به آن جداً پرهیز و بدون محدودیت ارز واحدهای صنعتی و معدنی تأمین شود.
    1-7- بازتوزیع یارانه ها و مرحله اول هدفمندی یارانه ها به صورت کامل انجام و فعلاً از اجرای مرحله دوم خودداری شود.
    1-8- مطالبات معوق بخش خصوصی سریعاً پرداخت و از این پس در صورت تأخیر دولت متقابلاً جریمه به پیمانکار محروم از دریافت بموقع مطالبات نقداً پرداخت شود.
    2- دغدغه: مشکل مواد اولیه و تجهیزات
    2- راه حل: 1-2- تلاش در جهت کاهش تنش با کشورهای صاحب تکنولوژی شود (بی تردید بر اساس منافع ملی).
    2-2- تعرفه های مواد اولیه و تجهیزاتی که در داخل تولید نمی شود کاهش یابد.
    3-2- بانک ها در گشایش اعتبار بنگاه های تولیدی اولویت و سرعت قائل شوند.
    4-2- میزان و سقف اعتبارات را با توجه به تورم تعدیل کند.
    5-2- گمرکات با نگرشی حمایت گرانه نسبت به ترخیص مواد اولیه و تجهیزات واحدهای تولیدی اقدام کنند.
    6-2- عوارض گمرکی مواد اولیه و تجهیزات کاهش یابد.
    7-2- با برداشت نمونه و اخذ تعهد،کل کالای رسیده مربوط به بنگاه های تولیدی ترخیص شود.
    8-2- در صورت اقساط معوق ،گشایش اعتبار یا تسلیم اسناد در بانک معطل نماند.
    9-2- برنامه ریزی جهت تکمیل زنجیره تأمین که مغفول مانده است.
    3- مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده
    3- راه حل: 1-3- مالیات واحدهای تولیدی از 25درصد به 15درصد کاهش یابد.
    2-3- مسئولیت عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خریداران نهایی تولیدات را خود وزارت اقتصاد و دارایی به عهده گرفته، تولیدکنندگان را مأمور وصول مالیات بر ارزش افزوده نکنند.
    3-3- به اظهارنامه ها و ترازنامه های بنگاه های تولیدی با نگرش مثبت از طرف وزارت اقتصاد و دارایی نگریسته شود.
    4-3- بهره جرایم دیر پرداخت درحد بهره بانکی درنظر گرفته شود.
    5-3- مالیات بر ارزش افزوده پس از دریافت پرداخت شود.
    4- دغدغه: بالا بودن هزینه تأمین اجتماعی و ناکافی بودن خدمات این سازمان
    4 - راه حل: 1-4- 50درصد حق السهم کارفرما بوسیله دولت و از محل درآمد هدفمند کردن یارانه ها تأمین شود.
    2-4- تأمین اجتماعی و بیمه کارکنان از حالت انحصاری خارج و رقابتی شود.
    3-4- معافیت های بیشتری برای شمول بیمه به هزینه ها درنظر گرفته شود.
    5- دغدغه: کسادی بازار
    5- راه حل: 1-5- آزاد کردن قیمت ها
    2-5- تعدیل قدرت خرید خریداران و مصرف کنندگان
    3-5- جلوگیری از قاچاق
    4-5- صنعت نمایشگاهی حمایت های همه جانبه از تولید داخلی به عمل آورد.
    5-5- بستن منافذ ورودی غیررسمی کالا
    6-5- بالا بردن تعرفه کالای ساخته شده خارجی به ویژه کالای خارجی بی کیفیت
    7-5- سرمایه گذاری، تبلیغ و تشویق استفاده از تولیدات داخلی
    6- دغدغه: پایین بودن بهره وری
    6- راه حل: 1-6- بازنگری در پاره ای از مواد قانون کار بر مبنای رعایت منافع مشابه و دوطرف
    2-6- اجازه کاهش حقوق و دستمزد کارگران تنبل و کم بازده تا 20درصد
    3-6- سرمایه گذاری در فرهنگ سازی با هدف ارزش گذاری به کار بیشتر و تولید فراوان تر
    4-6- پیوند معنا دار صنعت و دانشگاه
    5-6- مراکز تحقیقاتی و پژوهشی تقویت هزینه R&D به عنوان بخشی از مالیات تلقی شود.
    7- دغدغه: بار منفی و کم ارزش بودن کارهای تولیدی
    7- راه حل: 1-7- صدا و سیما به تهیه برنامه و فیلم مناسب نسبت به ارزشمندی کار و تولید و احترام سرمایه گذار تولیدی اقدام کند.
    2-7- آموزش و پرورش و وزارت علوم در کتاب های درسی اهمیت لازم به ساخت و ساز را به دانش آموزان و دانشجویان آموزش بدهند.
    3-7- نام گذاری خیابان ها،میادین، ایستگاه ها و... به نام سرمایه گذاران و خادمان تولید کشور به ویژه نصب تندیس در میدان فراموش شده صنعت در شهرک غرب
    8- دغدغه: عدم همراهی، عدم احساس مسئولیت و کم توانی پاره ای مسئولان
    8- راه حل: 1-8- کنارگذاشتن مجریان و مسئولانی که مسئولانه و متعهدانه و منصفانه انجام وظیفه نمی کنند.
    2-8- انتخاب و استخدام پرسنل براساس شایستگی (در کنار تعهد به تخصص و تجربه نیز بها قائل شوند).
    3-8- استفاده از توان بخش خصوصی برای هم اندیشی و هم افزایی
    9-دغدغه: عدم استفاده از پتانسیل های کامل صادراتی
    9- راه حل: 1-9- ارز حاصل از صادرات با نرخ ترجیحی و تشویقی خریداری شود.
    2-9- ارز حاصل از صادرات بدون محدودیت در اختیار صادرکننده باشد.
    3-9- جوایز و مشوق های صادراتی هر سال حداکثر در سه ماهه اول سال بعد نقداً پرداخت شود.
    4-9- بخش بازرگانی سفارتخانه ها با استفاده از افراد متخصص و باتجربه بخش خصوصی در مقوله اقتصاد به ویژه صادرات سازماندهی شود.
    5-9- اقتصاد را فدای سیاست نکنیم.
    6-9- از توان حمل و نقل ارتش در مقوله صادرات استفاده کرده، بدینوسیله هزینه های صادراتی را کاهش دهیم.
    10-دغدغه: عدم رعایت قانون و مقررات
    10- راه حل: 1-10- برخوردی جدی با قانون گریزان
    2-10- برخورد جدی با تفسیرکنندگان منفعت طلبانه قانون و مقررات
    4-10- برخورد با مقاومت کنندگان اجرایی نمودن قوانین بویژه قانون جدید بهبود مستمر محیط کسب وکار
     http://www.khabaronline.ir/detail/211919/weblog/pourfallah

    نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 28 / 2 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

    خبرنامه دانشجویان ایران: پس از اعلام نتایج دور دوم انتخابات مجلس نهم و مشخص شدن همه نمایندگان مردم در مجلس، رایزنی‌ها برای انتخاب رئیس مجلس آتی آغاز شده است.

    به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛
    مجلس نهم اویل خراد کار خود را آغاز کرده و رئیس مجلس پس از بررسی و به رای گذاشته شدن گزینه های مطرح، از سوی نمایندگان تعیین خواهد شد.

    فاصله زمانی بین اعلام نتایج انتخابات و آغاز به کار مجلس، فرجه زمانی است برای رایزنی ها و مطرح کردن گزینه های مطلوب برای ریاست مجلس؛ طبیعتاً سایت‌های خبری از این فاصله زمانی استفاده کرده و به طرح گزینه های مطلوب خود می پردازند.


    خبرآنلاین یکی از سایت هایی است که این روزها تلاش خود را دو چندان کرده تا گزینه مطلوب خود را به گوش همگان برساند، در همین راستا این پایگاه خبری در چند روز اخیر بیش از 25 خبر مربوط به شایستگی علی لاریجانی برای ریاست مجلس نهم را بر روی سایت خود قرار داده است.


    این در حالی است که انتساب این سایت خبری به علی لاریجانی چندی پیش از سوی حسین انتظامی، مشاور رسانه‌ای وی تکذیب شد.

     

    http://www.iusnews.ir/?pageid=149961&

    نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 28 / 2 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |


    دولت - رئیس‌جمهور کشورمان از سند ثبت شده در آرشیو ملی ایران مربوط به فرمان خودش برای فک پلمب و آغاز به کار مجدد مراکز هسته ای ایران رونمایی کرد.

    به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی نژاد در چهارمین همایش ملی آرشیو ایران که در کتابخانه ملی ایران برگزار شد گفت: یک سند می‌تواند مسیر سرنوشت یک ملت را عوض کند؛ بسیاری از روابط و جهت‌گیری‌های ما به یک اتفاق تاریخی برمی‌گردد.
    در ادامه گزیده ای از سخنان محمود احمدی نژاد به نقل از مهر می آید:

      <

    نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 28 / 2 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

    بهمنی:

     

    بازار مالی - : سیستم بانکی بیش از توانش تسهیلات پرداخت کرد. سال گذشته تسهیلات پرداخته شده 29 درصد رشد داشت ولی منابع جذب شده 19.6 درصد بود.

    رییس کل بانک مرکزی در ارتباط با تحریم ها گفت:در این خصوص شکایت‌های لازم را مطرح کرده ایم، حتی بانک جهانی و رییس صندوق بین المللی پول تایید کرده اند که بانک مرکزی ایران نباید تحریم شود.

    به گزارش روابط عمومی بانک سپه، بهمنی در سمینار سراسری مدیران ارشد این بانک  گفت: در حال حاضر کشور ما به سیاست های پولی وابسته شده، بنابراین وقتی در سال تولید ملی قرار داریم باید به زیربناهای تولیدی توجه و از واردات کالاهایی که در داخل تولید می شود پرهیز کنیم.

     بهمنی افزود: شرایط سیستم بانکی شرایط بسیار خاصی است و ما باید براساس وضعیت موجود برنامه ریزی کنیم و همه نهادها و سازمانهای کشور نیز باید براساس شرایط سیستم بانکی حرکت کنند.

     وی با بیان اینکه امسال توسط مقام معظم رهبری سال تولید ملی نامگذاری شده گفت: تولید تنها عاملی است که می تواند کشور را در این گونه موارد نجات داده و کشور را از وابستگی برهاند.

     رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی باید خودشان را با تولیدجهانی تطبیق دهند و صادرات محور باشند تصریح کرد:اگر تولید کشور صادرات محور باشد می توانیم در بازارهای بین المللی حضور داشته باشیم .این وظیفه بخش مولد است که امیدواریم با بالا بردن بهره وری و بازنگری در ساختارهای آن زمینه رشد و ارتقای این بخش فراهم شود.

    بهمنی تاکید کرد: سیستم بانکی وظیفه دارد در جهت حمایت از تولید حرکت کند.

     وی با بیان اینکه کشور ما از نظر منابع بسیار قوی است، افزود: اقتصاد ما بیشتر متاثر از مسائل روانی است تا متغیرهایی مثل عرضه و تقاضا.

     رییس کل بانک مرکزی درادامه سمینار مدیران ارشد بانک سپه گفت: مجموع درآمدهای ارزی همراه با درآمد صادرات رقمی بالای 100 میلیارد دلار است ، اگر فرض را صرفاً براساس درآمدهای نفتی بگذاریم با هزینه هایی که در بخش واردات داریم باز هم مازاد منابع خواهیم داشت. بنابراین از نظر ذخیره ارزی و درآمدها مشکلی نداریم و تنها مشکلی که پیش روی سیستم بانکی است نقل و انتقالات پولی است.

    بهمنی افزود: سیستم بانکی باید منابع حاصل از فروش نفت و سایر درآمدها را به راحتی بین تولید کنندگان و وارد کنندگان تقسیم کند. لذا لازم است با کشورهای هدف ارتباط برقرار و بتوانیم واحدهای بانکی را در کشورهایی که طرف معاملات ما هستند تاسیس کنیم.

    وی در ادامه با اشاره به دیدارش با مدیرعامل بانک جهانی اظهار کرد:در آن جلسه توضیح دادم که ایران از نظر ذخایر و واردات مشکل ندارد، آنها نیز پذیرفتند و رییس بانک جهانی قبول کرد که تحریم بانک مرکزی ایران معنا ندارد.

    بهمنی گفت: بسیاری از کشورها اعلام آمادگی کردند که تحریم ها را از بانک مرکزی ما بردارند.

    رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: جلساتی که با روسای کل بانک ها و مسئولین کشورها در اجلاس جهانی داشتیم، کشورها اعلام آمادگی کردند که روابط بازرگانی و تجاری با ما داشته باشند و ما توسط سیستم بانکی داخل کشور این فعالیت ها را انجام دهیم.

    وی با اشاره به اینکه سیستم بانکی کشور باید سال جاری را سال نظم پولی و مالی قرار دهد گفت:باید بین منابع و مصارف تناسب ایجاد کنیم تا بتوانیم در هر بخش که منافع کشور مد نظر است وارد عمل شویم.

     رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه کوچک ترین حرکت سیستم بانکی زیر ذره بین است اظهار کرد: باید نظارت، کنترل و بازرسی ها را تقویت کنیم .

     وی گفت: نظارت بر تسهیلاتی که به مشتری پرداخت می شود می تواند شرعی بودن معاملات را اثبات و تایید کند. بنابراین تسهیلاتی که به مصرف واقعی خودش نرسد قطعاً برگشت اقساطش هم مشکل خواهد داشت.

     بهمنی با تاکید بر این که یکی از راههای ایجاد منابع و امکان اعطای تسهیلات به مشتریان، بخش وصول مطالبات معوق است افزود:هدف گیری و برنامه ریزی ما در بخش وصول مطالبات معوق از میانگین 28.9 درصد به15.1 درصد رسیده که نشان دهنده پیگیری همکاران در سیستم بانکی است ولی این پیگیری کافی نیست.

     بهمنی افزود: کل سپرده های ریالی در سیستم بانکی 534 هزار میلیارد ریال بوده لذا این که می گویند بانک ها به تولید و اقتصاد کشور کمک نکرده اند با این آمار و ارقام واقعاً بی انصافی است.

    وی در ادامه سخنانش افزود: وصول مطالبات معوق برنامه ریزی می خواهد و مدیران بانک ها باید کمیته هایی را در استان ها و سرپرستی ها ایجاد و براساس آن مطالبات را وصول کنند.

    بهمنی با بیان اینکه در سال گذشته نرخ تورم به 21.5 درصد رسید در حالی که انتظار ما بیشتر از این بود اظهار کرد: در پایان سال گذشته و در دو ماه آخر سال توانستیم نقدینگی را با پیش فروش10.5 میلیون سکه و فروش اوراق مشارکت جمع آوری و کنترل کنیم.

    وی گفت : در سال گذشته نرخ رشد نقدینگی 25.2 درصد بود در حالی که نرخ رشد نقدینگی امسال به 19.4 درصد رسیده که با کمک سیستم بانکی توانستیم نقدینگی را مهار کنیم.

     رییس کل بانک مرکزی در خصوص کنترل بازار ارز و سکه تصریح کرد: در این خصوص به آنچه که می خواستیم و مد نظر بود هنوز نرسیده ایم ولی با همه این مسائل و جو روانی که گاهی در جامعه وجود دارد توانستیم تا حدودی آن را مهار کنیم و امیدواریم که این روند ، کاهنده و اصلاحی باشد.

    وی با بیان اینکه در کجای دنیا ارز کشورها اینگونه قیمت گذاری می شود و هر روز افراد غیر مسئول و غیر مرتبط وارد کارهای سیستم بانکی می شوند و خیلی راحت درباره آن اظهار نظر می کنند؟ گفت:باید اگر مسائل ارزی، بانکی، طلا و سکه مطرح می شود کارشناسان بانکی درباره آن اظهار نظر کنند.

     بهمنی گفت: مطرح کردن مطالب غیرکارشناسی قیمت ها را بالا می برد و در بازار تاثیر می گذارد، بنابراین از مسئولین و مقامات کشور خواهش کردیم این گونه موارد را قدری کنترل کنند تا بازار حالت تلاطم نداشته باشد وحالت عادی به خود بگیرد.

     وی هم چنین درخصوص جلسه با گروه 24 اظهار کرد:با گروه 24 و رییس خاورمیانه ای صندوق بین المللی پول هم جلسه ای داشتیم و آنها نیز درخواست های ما را منطقی می دانستند و قول دادند که در جهت رفع این مشکلات اقدام کنند.

    رییس کل بانک مرکزی در ادمه سخنانش گفت: هدف بانک مرکزی تک نرخی کردن نرخ ارز است .

     وی با اشاره به اینکه از صادر کنندگان پیمان نامه ارزی نخواهیم گرفت اظهار کرد: از صادر کنندگان پیمان نامه ارزی نمی گیریم و چنین تصمیمی هم نداریم اما مشوق صادراتی برای آنها خواهیم داشت و از طرفی آنچه که صادرات می کنند از مالیات معاف است.

    http://www.khabaronline.ir/detail/211970/economy/financial-market

    نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 28 / 2 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |
    ارزش هر عکس به اندازه هزار کلمه است. اما یافتن عکس هایی که واژه ها را به درستی بیان کند در اینترنت گران تمام می شود. مراجعی در اینترنت هستند که نیاز شما را به خوبی و بدون هیچ هزینه ای برطرف می کنند، منتها تنها نیاز به معرفی دارند.در ادامه به معرفی ۱۸ مرجع در اینترنت خواهیم پرداخت که به طور رایگان قادر به دانلود تصاویر آنها خواهید بود. هر سایت با چهار ویژگی اصلی به شما معرفی شده است. ......................................................................................................................................... ۱- Flickr آیا برای دانلود عکس ها ثبت نام لازم است: خیر تعداد عکس های رایگان: میلیون ها عکس کیفیت عکس ها: متوسط و بالا کاربرپسند بودن: بله ............................................................................................................................................................ ۲- Stock Vault آیا برای دانلود عکس ها ثبت نام لازم است: خیر تعداد عکس های رایگان: ۱۸۰۰۰+ کیفیت عکس ها: متوسط و بالا کاربرپسند بودن: بله ...................................................................................................................................................... ۳- Dreamstime آیا برای دانلود عکس ها ثبت نام لازم است: بله تعداد عکس های رایگان: ۱۰۰۰۰+ کیفیت عکس ها: فوق العاده بالا کاربرپسند بودن: بله ................................................................................................................................................ ۴- Stock Xchng آیا برای دانلود عکس ها ثبت نام لازم است: بله تعداد عکس های رایگان: ۳۹۱۶۶۵+ کیفیت عکس ها: متوسط و بالا کاربرپسند بودن: بله ....................................................................................................................................... ۵- Freebie Images آیا برای دانلود عکس ها ثبت نام لازم است: خیر تعداد عکس های رایگان: ۱۰۰۰۰+ کیفیت عکس ها: متوسط و بالا کاربرپسند بودن: بله نکته: بطور مستقیم قادر به دانلود عکس های این سایت نمی باشید، بلکه این سایت یک پلاگین مخصوص برای وردپرس عرضه کرده است، که با نصب این پلاگین بروی وردپرس شما قادر هستید تا به منبع عکسهای این سایت دسترسی پیدا کرده و عکس ها را بطور مستقیم درون سایت خود قرار دهید. این هم دلیلی دیگر برای اینکه به وردپرس مهاجرت کنید… ............................................................................................................................................... ۶- Free Range Stock آیا برای دانلود عکس ها ثبت نام لازم است: بله تعداد عکس های رایگان: نامشخص ولی گویا هزاران عکس کیفیت عکس ها: بالا و فوق العاده بالا کاربرپسند بودن: بله ........................................................................................................................................... ۷- Photl آیا برای دانلود عکس ها ثبت نام لازم است: بله تعداد عکس های رایگان: ۳۴۳۱۶۳ کیفیت عکس ها: فوق العاده بالا کاربرپسند بودن: بله ....................................................................................................................................................... ۸- Photo Xpress آیا برای دانلود عکس ها ثبت نام لازم است: بله تعداد عکس های رایگان: ۶۶۴,۶۲۷ کیفیت عکس ها: بالا و فوق العاده بالا کاربرپسند بودن: خیر ......................................................................................................................................................................... ۹- Pixel Perfect Digital آیا برای دانلود عکس ها ثبت نام لازم است: خیر تعداد عکس های رایگان: ۷,۶۸۶ کیفیت عکس ها: بالا و فوق العاده بالا کاربرپسند بودن: بله ................................................................................................................................................................ ۱۰- CompFight آیا برای دانلود عکس ها ثبت نام لازم است: خیر تعداد عکس های رایگان: ۱۰۰۰ + کیفیت عکس ها: متوسط و بالا کاربرپسند بودن: بله نکته: این سایت بیشتر یه جستجوی کننده ی عکس محسوب می شود تا یک مرجع. ................................................................................................................................................. ۱۱- Open Photo آیا برای دانلود عکس ها ثبت نام لازم است: خیر تعداد عکس های رایگان: نا مشخص ولی گویا هزاران عکس کیفیت عکس ها: متوسط و بالا کاربرپسند بودن: بله .............................................................................................. ۱۲- Art Favor آیا برای دانلود عکس ها ثبت نام لازم است: خیر تعداد عکس های رایگان: نا مشخص ولی گویا هزاران کیفیت عکس ها: متوسط و بالا کاربرپسند بودن: بله ............................................................................................................................................. ۱۳- Cepolina آیا برای دانلود عکس ها ثبت نام لازم است: خیر تعداد عکس های رایگان: ۱۶۰۰۰ کیفیت عکس ها: متوسط و بالا کاربرپسند بودن: بله .................................................................................................................................... ۱۴- DHD Multimedia Gallery آیا برای دانلود عکس ها ثبت نام لازم است: خیر تعداد عکس های رایگان: ۲۶۱۰۲ کیفیت عکس ها: متوسط و بالا کاربرپسند بودن: خیر ............................................................................................................................................... ۱۵- Sunipix آیا برای دانلود عکس ها ثبت نام لازم است: خیر تعداد عکس های رایگان: ۱۰۰۰۰ کیفیت عکس ها: پایین و متوسط کاربرپسند بودن: بله ......................................................................................................................................... ۱۶- Get Free Image آیا برای دانلود عکس ها ثبت نام لازم است: خیر تعداد عکس های رایگان: نامشخص ولی گویا هزاران عکس کیفیت عکس ها: متوسط و بالا کاربرپسند بودن: بله ................................................................................................................................................. ۱۷- TOFZ آیا برای دانلود عکس ها ثبت نام لازم است: خیر تعداد عکس های رایگان: ۱۱۳۲۱ کیفیت عکس ها: متوسط و بالا کاربرپسند بودن: بله ............................................................................................................................................................ ۱۸- Pixmac آیا برای دانلود عکس ها ثبت نام لازم است: بله تعداد عکس های رایگان: ۴۰۰-۵۰۰ کیفیت عکس ها: فوق العاده بالا کاربرپسند بودن: بله نکته: عکسهای رایگان این سایت کم می باشند ولی تعداد عکس های پولی این سایت فوق العاده بالاست و حتی در برخی موارد می توان از آنها نیز استفاده کرد. ..
    نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 28 / 2 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |
    قابلیت Open With سالهاست که در نسخه‌‌های مختلف ویندوز ارائه می‌‌شود و به شما این امکان را می‌‌دهد که بتوانید یک فایل را با نرم‌‌افزارهای مختلف باز کنید. این یکی از قابلیت‌‌های مهم ویندوز است که باعث انعطاف پذیری بسیار آن شده است. اما در هنگام Open With کردن فایلها با پسوند ناشناخته برای ویندوز، قبل از اینکه شما به پنجره انتخاب نرم‌‌افزار مورد نظر برای اجرای فایل هدایت بشوید، پیغامی ظاهر می‌‌شود که از شما می‌‌پرسد که "آیا میخواهید از نرم افزارهای نصب شده بر روی ویندوز استفاده کنید یا ابزارهای آنلاین؟" که شما طی سالیان درازی که با ویندوز کار کرده‌‌اید، قطعاً بطور غریزی گزینه دوم یعنی «استفاده از نرم افزارهای نصب شده در ویندوز» را انتخاب خواهید کرد. تقریباً هیچ‌‌وقت اتفاق نمی‌افتد که شما بخواهید از گزینه‌ اول استفاده کنید. در این ترفند قصد داریم نحوه خلاص شدن از این پیغام آزاردهنده را به شما آموزش بدهم! .......................................................................................................................................... برای این کار: اگر ویندوز شما XP است از منوی Start بر روی Run کلیک نمایید و عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید. در صورت استفاده از ویندوز ویستا یا 7، پس از کلیک بر روی منوی Start بلافاصله عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا وارد محیط ویرایشگر رجیستری ویندوز شوید. حال به مسیر زیر بروید: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer اکنون در قسمت راست پنجره بر روی قسمت خالی از صفحه راست کلیک کرده و New > DWORD Value را انتخاب کنید و نام آن را NoInternetOpenWith قرار دهید. سپس بر روی NoInternetOpenWith دوبار کلیک کرده و در قسمت Value data مقدار 1 را وارد نموده و OK کنید. ................................................................................................................................................................................. از این پس هنگامی شما یک فایل با پسوند ناشناخته را Open With کنید، مستقیماً به پنجره انتخاب نرم افزار هدایت می‌‌شوید. لازم به ذکر است برای برگرداندن وضعیت به حالت قبل کافی است مقدار NoInternetOpenWith را برابر با 0 تنظیم کنید.
    نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 28 / 2 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |
    webnet.loxblog.com..............................................................................................................................................................chayshomall.blogfa.com chayshomall.blogfa.com