گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
نوشته شده در تاريخ شنبه 23 / 3 / 1391برچسب:خاوری, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

در تاریخ 31 شهریور خاوری از سازمان حراست کل کشور می خواهد در صورتی که ممنوع‌الخروج نیست در اجلاس بانک PLCشرکت کند که براساس پیگیریهای وی از سوی معاون وزارت اطلاعات اعلام می‌شود خاوری ممنوع‌الخروج نیست و وی با بلیتی که از سوی بانک PLCبرای او ارسال شده بود کشور را ترک می‌کند.

قاضی رسیدگی به پرونده فساد مالی بزرگ جزئیات فرار محمودرضا خاوری رئیس سابق بانک ملی را تشریح کرد.در جریان سیزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی قاضی سراج با بیان اینکه این پرونده 32 متهم داشت که از 30 متهم آخرین دفاعیات اخذ شد، گفت: در این جلسه به اتهامات ‌دو متهم دیگر رسیدگی می‌شود.وی افزود: در این جلسه 12 متهم احضار شدند که برای 7 متهم کیفرخواست جدید و برای 3 تن کیفرخواست تکمیلی صادر شده است.

 

قاضی سراج در ادامه با اشاره به سخنان مه‌آفرید خسروی در خصوص فرار خاوری رئیس سابق بانک ملی و پشت پرده‌هایی که او از آنها خبر داده بود گفت: من در مقام متهم کننده یا تبرئه کننده نیستم. تنها توضیحاتی را برای تنویر افکار عمومی ارایه می کنم. در تاریخ 20/6/90 خاوری رئیس بانک ملی با عنوان ماموریت تقاضای خروج از کشور و سفر به کشور انگلستان را می‌کند که در تاریخ 29 شهریور با ماموریت او موافقت شده اما در تاریخ 6 مهر ماه مشاور نهاد و دبیر هیئت نظارت مسافرتهای خارجی کارکنان دولت این ماموریت را کان لم یکن تلفی می‌کند این در حالی است که چند روز پیش وی به ماموریت رفته و از هتلی در انگلستان نامه استعفای خود را به دفترش فکس می‌کند.وی در تشریح درخواست خاوری برای ماموریت به انگلستان گفت: در تاریخ 31 شهریور خاوری از سازمان حراست کل کشور می خواهد در صورتی که ممنوع‌الخروج نیست در اجلاس بانک PLCشرکت کند که براساس پیگیریهای وی از سوی معاون وزارت اطلاعات اعلام می‌شود خاوری ممنوع‌الخروج نیست و وی با بلیتی که از سوی بانک PLCبرای او ارسال شده بود کشور را ترک می‌کند.

 

توضیحات نماینده دادستانی در خصوص گلایه دادسرای اهواز فراهانی نماینده دادستان در این جلسه در توضیح انتقاداتی که در جریان دادگاه گذشته به نحوه رسیدگی پرونده در اهواز شده بود گفت: در دادگاه گذشته میان سخنان متهم ردیف اول و وکیل او یک تناقض وجود داشت. مه‌آفرید خسروی اعلام می‌کرد در روند رسیدگی به پرونده در اهواز سوء جریاناتی وجود دارد و وکیل او مدعی بود ارسال پرونده از اهواز به تهران سبب شده این پرونده دچار انحرافاتی شود.وی تاکید کرد: سخنان من در جلسه گذشته توضیح به مواردی بود که این دو تن در دادگاه مطرح کردند و نافی تلاشها و زحمات آنها در این پرونده نبود و اگر چنین برداشتی شده عذرخواهی می‌کنم.

نوشته شده در تاريخ شنبه 23 / 3 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

. *شنیده ایم محمد خاتمی در جلسه ای درباره کاندیداتوری محمدرضا عارف گفته است:"من شخصا عارف را دوست دارم.او آدم با حجب و حیایی است اما نقطه ضعف او این است که در بزنگاه ها موضع و مرزبندی مشخصی با طرف مقابل ندارد."

 

*در میان اکثر اعضای حزب کارگزاران سازندگی تمایل به معرفی اسحاق جهانگیری برای ریاست جمهوری یازدهم مشاهده می شود. اولویت این حزب معرفی نامزد ریاست جمهوری از اعضای مرکزی کارگزاران است. *در یک عملیات تخصصی توسط ماموران آگاهی ناجا در غرب تهران، دو تن از اراذل و اوباش که اقدام به گروگان گیری دو تبعه خارجی نموده بودند شناس

ایی و کشته شدند. این عملیات در چند دقیقه آغاز و به پایان رسید. *برسی تحولات مربوط به کاهش باروری و هرم جمعیتی کشور در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.کارشناسان از کاهش باروری و عدم چشم انداز روشن در این زمینه سخن می گویند. گفته می شود رتبه ایران در رشد جمعیت در دنیا 147 و عقب تر از آمریکا، روسیه ، انگلیس و رژیم صهیونیستی است.

*مرد خاکستری اصلاحات با ابراز ناامیدی از چشم انداز آینده جریان اصلاحات گفته است:" علیرغم منت کشی های فراوانی که برخی افراد داشتند اما پاسخ مثبت و روشنی از نظام برای بازگشت به صحنه سیاسی کشور دریافت نکردیم. ما به 14 خرداد امید فراوان بسته بودیم اما هیچ چراغ سبزی برای ما روشن نشد."

 

*صدور مجوز برای چاپ قرآن های صرفا با ترجمه زبان فارسی ( بدون همراه بودن متن عربی)، موجب اعتراض های گسترده ای به ویژه در قم و مشهد شده است. برخی ناشران با ارائه بهانه هایی چون"زبان ما فارسی است نه عربی"،"عربی را نمی فهمیم و نیازی به آن نیست"،"لزوم صرفه جویی در کاغذ و ارزان تر شدن قیمت و..." اقدام به این کار انحرافی نموده اند.

*به دستور یک نهاد نظارتی کار بازگشت 500 هکتار از زمین هایی که به یکی از بدهکاران بزرگ بانکی و صاحب یک بانک خصوصی به صورت غیرقانونی واگذار شده بود، صادر شده است. این فرد که ارتباطات نزدیک سیاسی با برخی مسوولان دارد دارای بازار مبل و موبایل هم می باشد. *یک مبلغ به ظاهر مسیحی به نام "رها" که دوره های آموزشی خود را در خارج کشور دیده است توسط ماموران امنیتی در کرج بازداشت شد. وی در پوشش پرستاری اقدام به فساد گسترده در میان جوانان کرده بود.

*سفیر آمریکا در بیروت گفته است ما برای ریاست جمهوری آینده لبنان روی"محمد شطح" مشاور بین الملل سعد حریری کار می کنیم چرا که وی مورد اعتماد و دارای مرزبندی روشنی با حزب الله لبنان است.

*تبلیغ گسترده وسایل ورزشی "تن تاک" در صداوسیما باعث اعتراض بینندگان به ویژه مخاطبان شبکه بازار شده است. حجم گسترده تبلیغ این محصول به ضد تبلیغ تبدیل شده است. *یکی از چهره های فعال اقتصادی - سیاسی که دارای گرین کارت آمریکا است اخیرا فعالیت های انتخاباتی خود را برای ریاست جمهوری یازدهم آغاز کرده است. عمده دیدار وی با تولیدکنندگان و مدیران صنعتی بوده است.

*دولت ترکیه به همراه قطر و عربستان و چند کشور عربی درصدد راه اندازی شبکه"سلام ورد" است. قرار است در این شبکه اسلام فردی و سکولار تبلیغ شود. *ضعف صداوسیما در تکریم و تعظیم میلاد امیرمومنان(ع) همچنان با اعتراض گسترده کارشناسان دینی و فرهنگی مواجه شده است.

 

مسوولان رسانه ملی تحت تاثیر روز 15 خرداد نتوانستند برنامه درخور توجهی در بزرگداشت میلاد آن معجزه عالم هستی ارائه دهند. *یکی از دیپلمات های آمریکایی در بیروت گفته است : سیاست "دست دوستی با ایران" در میان مقامات آمریکا همچون اوباما، هیلاری کلینتون ، ویلیام برنز و دنیس راس طرفداران ویژه دارد.

* به منظور حفظ حریم بانوان قرار است مجریان برنامه هایی که مهمان و کارشناس آنها خانم ها هستند توسط مجریان خانم اداره شوند.همچنین برای مهمانان مرد در برنامه های صداوسیما از مجریان مرد استفاده خواهد شد. این تصمیم در

ست اما دیر هنگام رسانه ملی در برخی شبکه ها اجرایی شده است. *شنیده ایم آقای م-م مدیر بازرگانی و ح-ت مدیر مالی یک نهاد بزرگ فرهنگی در ارتباط با اختلاس توسط یک نهاد نظارتی احضار شده اند. همچنین م- م مدیرکل سابق بازرگانی این نهاد فرهنگی در بازداشت به سر می برد.

*یکی از پادوهای جریان انحرافی ضمن تماس با برخی مساجد تهران که در آنها مراسم اعتکاف برگزار شده از امامان جماعت یا هیات امنای مساجد خواسته شماره حسابی را اعلام تا مبلغی از یک تا دو میلیون به حساب آنها واریز نمایند.

نوشته شده در تاريخ شنبه 23 / 3 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

دبیر کل کانون هابیلیان گفت: اخیراً یکی از کسانیکه 30 سال با سازمان منافقین مرتبط بوده، مستنداً اعلام کرده که سازمان 2 گردان به تعداد 400 نفر را به موضوع سوریه اختصاص داده است. سید محمد جواد هاشمی نژاد دبیر کل کانون هابیلیان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به دخالت‌های گروهک تروریستی منافقین در اغتشاشات سوریه گفت: در دیداری که با سفیر سوریه داشتیم راجع به دخالت‌هایی که سازمان منافقین به صورت تبلیغاتی و گسترده برای ایجاد اغتشاشات در سوریه دارد، هشدار‌هایی را به وی دادیم.وی افزود: کاملاً مشخص است که سازمان منافقین به عنوان اهرمی در دست صهیونیست‌ها و آمریکا زمانی در عراق برای اغتشاشات و اعمال ترویستی مورد بهره برداری قرار گرفت و امروز در سوریه نیز به عنوان ابزار مورد استفاده قرار گرفته است. دبیر کل کانون هابیلیان با اشاره به سابقه 50 ساله سازمان منافقین در اعمال ترویستی، یادآور شد: بنا بر اعتراف سیاستمداران و مقامات امنیتی آمریکا، به اعضای سازمان، آموزش نظامی داده شده تا برای چنین مواقعی از پتانسیل‌ آنها استفاده شود.هاشمی‌نژاد یادآور شد: اخیراً یکی از کسانیکه 30 سال با سازمان منافقین مرتبط بوده و در جریان سری‌ترین موضوعات سازمان به عنوان رابط و مترجم سرکرده منافقین بوده است، مستنداً اعلام کرده که سازمان 2 گردان به تعداد 400 نفر را به موضوع سوریه اختصاص داده است.وی ادامه داد: حتی عکس‌هایی که از رئیس جمهور سوریه و برخی از مقامات ایران به اغتشاش گران در سوریه داده شده که آتش بزنند نیز در اشرف فتوشاپ شده و عکس‌ها به سوریه ارسال شده تا عده‌ای به صورت سفارشی کار آتش زدن عکس‌ها را انجام دهند و فردی که این کارها را در اشرف انجام داده نیز شناسایی شده است.

نوشته شده در تاريخ شنبه 23 / 3 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

اخبار بدست آمده حکایت از آن دارد که بروز اختلافات در حوزه استراتژی اصلاحات وضعیت این جریان را با آشفتگی روبرو ساخته است. به گزارش افکارنیوز به نقل از محدوده، در حالی که اصلاح طلبان عزم خود را برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزایش داده اند،اخبار بدست از تلاش های پیدا و پنهان برای تعریف استراتژی اصلاحات از یک سو و تعیین گرانیگاه اصلاحات از جانب دیگر حکایت دارد.در همین زمینه شنیده شده است که بخشی از اصلاح طلبان با محوریت یکی از تئوریسین های این جریان مشغول تهیه راهبردی می باشند که بر اساس آن پذیرش حداکثری ساخت موجود جمهوری اسلامی و ارکان آن مورد تاکید بوده و تصریح شده است که با توجه به عدم توجه خاتمی به خرد جمعی وی گزینه مناسبی برای پیشبرد اهداف اصلاح طلبان نیست.مجموعه راهبردهای این تیم که هنوز کامل نشده است همچنین بر ضرورت تغییر گرانیگاه اصلاحات و سپردن رهبری آن بر فردی غیر از خاتمی تاکید دارد. شنیده شده است این اختلاف در سطوح بالای اصلاح طلبان مورد بررسی قرار گرفته و بر ضرورت عدم افشای آن در سطوح پائین تر تاکید شده است.همچنین خاتمی تاکنون تلاش بسیاری دارد تا این تیم را به سوی خود جلب کرده و آن ها را مجاب به پذیرش مدیریت خود بر جریان اصلاحات بنماید.از دیگر سو نیز گفته می شود حزب کارگزاران نیز بر مخالفت خود در زمینه محور قرار گرفتن خاتمی در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری تاکید دارد.

نوشته شده در تاريخ شنبه 23 / 3 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

همایش ملی تحولات خاورمیانه و آینده نظم منطقه‌ای با حضور برخی مسؤولان نظیر هاشمی‌رفسنجانی و دکتر ولایتی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت برگزار شد. دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در این مراسم گفت: ‌امروز کمترین شکی وجود ندارد که تحرکات منطقه، بیداری اسلامی است و انتخابات مصر این موضوع را به خوبی نشان داد. علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با اشاره به انقلاب‌های منطقه که از تونس شکل گرفت، گفت: ‌تحلیل‌های مختلفی درباره انقلاب‌های منطقه وجود دارد؛‌ برخی آنها را «انقلاب‌های رنگی» نامیدند که از جانب غرب مدیریت می‌شود، ‌برخی آن را «بهار عربی» خواندند و گروهی نیز که در ایران بیشتر قابل مشاهده است آن را «بیداری اسلامی» نامیدند. وی یادآور شد: امروز شکی وجود ندارد که این حرکت، ‌بیداری اسلامی است که انتخابات مصر این موضوع را به خوبی نشان داد، زیرا ناسیونالیست‌ها 20 درصد آرا را کسب کردند و اسلامگرایان 75 درصد آرا را به دست‌ آوردند. دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، بیداری اسلامی را بازگشت به ارزش‌های اسلامی و احیای اسلام نامید و اظهار داشت: آنچه در کشورهای انقلابی می‌گذرد همین موضوع را نشان می‌دهد.

نوشته شده در تاريخ شنبه 23 / 3 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |
در ادامه راهبرد پاندولی جریان انحراف،این جریان تلاش دارد تا امتیاز دیگری را به جریان کارگزاران واگذار کند. در همین زمینه شنیده شده است که یکی از عناصر وابسته به مهدی هاشمی در تلاش است با بهره گیری از رانت یک خانواده خاص بار دیگر مدیریت یکی از شرکت‌های زیرساختی مهم نفتی را تصاحب کند. "م – س" که سال‌ها پیش با سفارش آقازاده لندن نشین به این سمت منصوب شده بود سال ۱۳۸۶ به علت سوءمدیریت از مسئولیت این شرکت عزل شد که در نهایت خبر‌ها حاکی ازآن است عوامل کارگزاران سعی دارند یک بار دیگر وی را به این مسئولیت منصوب کنند. گفتنی است نامبرده از اعضای کلیدی و لیدرهای مالی یکی از تشکل های سیاسی می باشد که از زمان دولت سازندگی همکاری های نزدیکی با جریان کارگزاران سازندگی داشته است. همچنین باید گفت این اقدام در حالی صورت می پذیرد که چند روز پیش نیز وزیر صنایع دولت کارگزاران نیز به عنوان معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت دولت منصوب شد.
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 22 / 3 / 1391برچسب:جنسی, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

ناتوانی جنسی وضعیتی است که در آن مرد نمی‌تواند نعوظ پیدا کرده و قادر نیست که نعوظ خود را به مدت کافی جهت انجام نزدیکی...

                                     webnet.loxblog.com

مقدمه: ناتوانی جنسی چیست؟

ناتوانی جنسی وضعیتی است که در آن مرد نمی‌تواند نعوظ پیدا کرده و قادر نیست که نعوظ خود را به مدت کافی جهت انجام نزدیکی حفظ نماید. اگر چه مشکل شایعی برای یک زوج محسوب می‌گردد ولی قابل درمان نیز هست. ناتوانی در بسیاری از مردان به صورت نعوظ ناقص و یا اشکال دیگر آن دیده می‌شود ولی می‌تواند به صورت دایمی و مزمن باقی بماند. مواردی مثل بیماری‌های مزمن، داروها، افسردگی، هیجان و تشویش باعث بروز انواع زودگذر آن شده و مطمئن باشید که در صورت ابتلا به آن مجبور نیستید تا آخر عمر با آن زندگی نمایید. کمک پزشک معالج همیشه قابل دسترسی است. پس از ملاقات با جراح کلیه و مجاری ادراری که در اغلب موارد، آموزش لازم در اینگونه موارد را دیده است، توصیه‌های لازم در اختیار شما گذاشته می‌شود. مجدداً به خاطر داشته باشید که ناتوانی جنسی با موفقیت قابل درمان است.

                                           wikileaks.iran.sc

نعوظ چگونه ایجاد می‌شود؟ برای اینکه نعوظ یا راست شدن آلت تناسلی ایجاد شود، باید قسمت‌های مختلف بدن با یکدیگر هماهنگ گردد. یک مرد تنها به این دلیل که می‌خواهد، نمی‌تواند به سادگی نعوظ پیدا کند. جهت ایجاد نعوظ هماهنگی بین روان آدمی، مغز و دستگاه اعصاب مرکزی و محیطی، هورمون‌های خونی، عروق خونی اعم از شریان و ورید جهت ورود جریان خون به داخل آلت و عدم خروج آن از آلت ضروری می‌باشد. وقتی تمام این دستگاه‌ها با هم کار کنند دو جسم غاری بزرگ شبیه اسفنج موجود در داخل آلت با خون پر شده و بزرگی و سفتی آلت ایجاد می‌گردد.webnet.loxblog.com

. سبب شناسی ناتوانی جنسی می‌تواند به علت عیوب عضوی و یا روانی ایجاد گردد. عوامل متعددی در ایجاد نعوظ اخلال ایجاد می‌کنند. در ابتلای هر کدام از اعضا و دستگاه‌های دخیل در نعوظ که در بالا ذکر شد ناتوانی جنسی ایجاد می‌شود.  مثلاً وقتی مردی استرس و افسردگی داشته و یا نگران این باشد که نمی‌تواند عمل دخول را انجام دهد، دچار ناتوانی می‌گردد که به آن ناتوانی جنسی روانی می‌گویند. در بیش از نیمی از موارد، ناتوانی به علت بیماری یا جراحی و تصادف منجر به صدمات عروقی عصبی به وجود می‌آید. داروها و علل هورمونی نیز می‌توانند در این قضیه مؤثر باشند. از میان بیماری‌ها باید از بیماری قند یا دیابت نام برد که ایجاد ضایعات عروقی عصبی کرده و هجوم جریان خون به داخل آلت را در هنگام تقاضای جنسی مختل نموده و ناتوانی جنسی ناشی از مرض قند را ایجاد می‌کند.   webnet.loxblog.com

حفظ رژیم غذایی، ورزش و کنترل قند خون به وسیله دارو زیر نظر پزشک مربوطه مشکل را حل می‌نماید، ولی در صورت طولانی بودن، ناتوانی جنسی مزمن ایجاد می‌کند که درمان آن مشکل است.

 یکی دیگر ازعلل عضوی، بیماری‌های قلبی عروقی می‌باشد که در آن جریان خون به داخل آلت کاهش یافته و شخص نعوظ کافی پیدا نمی‌کند. به علاوه گهگاه وریدها که وظیفه احتباس خون در داخل آلت را بر عهده دارند به خوبی عمل نکرده و شخص نمی‌تواند نعوظ خود را به مدت کافی جهت انجام نزدیکی پایدار نگاه دارد. به این حالت ناتوانی جنسی وریدی می‌گویند. جراحی‌های وسیع لگنی که برای کنترل سرطان پروستات، مثانه و روده بزرگ به کارگرفته می‌شود، به علت اینکه در آن جراح سعی در برداشتن کامل تمام بافت‌های اطراف سرطان را دارد، سبب صدمه به عروق و اعصاب مسئول ایجاد نعوظ گردیده و نهایتاً ناتوانی جنسی ایجاد می‌کنند.                webnet.loxblog.com

. صدمات نخاعی به علت مرکزیت این عضو برای انتقال دستورات مغزی به اعضای بدن می‌تواند باعث ناتوانی جنسی گردد. از مواد شیمیایی مؤثر در ایجاد ناتوانی جنسی باید به داروهای ضد فشار خون و داروهای عصبی و ضد افسردگی اشاره نمود. به این نوع، ناتوانی جنسی دارویی می‌گویند. البته در اینجا پزشک است که به شما جهت ادامه یا قطع دارو توصیه لازم را خواهد نمود و قطع خود سرانه دارو عوارض دیگری را می‌تواند در پی داشته باشد. الکل نیز باعث آسیب کبدی، اختلالات هورمونی و صدمات رشته‌های عصبی گردیده و در بعضی از مواقع منجر به ناتوانی جنسی دایمی می‌گردد. نارسایی کلیه و کبد نیز به لحاظ ایجاد تغییرات هورمونی اغلب این عارضه را به دنبال خواهند داشت.

 چگونه ناتوانی جنسی درمان می‌شود؟ ابتدا دو قدم برای حل مشکل شما وجود دارد. در قدم اول پزشک نیاز دارد علت را جستجو نماید و در قدم دوم پزشک به شما کمک می‌کند که درمان مناسب را انتخاب نمایید. پزشک چگونه علت را پیدا می‌کند؟ پس از سؤالات کافی در مورد نحوه شروع و پیشرفت بیماری و حالت روحی فرد مبتلا، پزشک معاینات کامل به عمل می‌آورد تا از صحت مقدار فشار خون، کار اعصاب و ساختمان آلت اطمینان حاصل نماید. او سپس ممکن است انجام آزمایش بررسی نعوظ شبانه در حالت خواب را توصیه نماید که کمک زیادی برای افتراق علت عضوی یا روانی می‌کند.

در کنار آن، بررسی وضعیت هورمون‌ها و قند خون و یا نحوه جریان خون به داخل آلت ممکن است درخواست گردد. در صورتیکه علت مشکل شما روحی و فکری تشخیص داده شود پزشک معالج، شما را نزد روان شناس یا روان پزشک مجرب معرفی خواهد نمود. اگر علت عضوی باشد روش‌های درمانی متعددی به شما پیشنهاد می‌گردد که شامل قرص‌های مختلف، تزریق آمپول به داخل عضله و حتی داخل آلت، وسایل خاص برای ایجاد نعوظ مصنوعی و بالاخره عمل جراحی و گذاشتن پروتز می‌باشد.                                       webnet.loxblog.com          wikileaks.iran.sc  kiaashoori@gmail.com

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 14 / 3 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

webnet.loxblog.com    somamos@mailfa.com

 

چه چیزی یک مرد را به یک زن جذب می کند؟بسیاری از زنان فکر میکنند که برای اینکه مردی عاشقشان شود باید مانند یک سوپرمدل باشند . اما زمانیکه از مردی می پرسیم چه چیزی او را به سمت زنی جذب می کند ، اصلا آن چیزی نیست که زنان انتظارش را دارند.

مردان اصلا انتظار ندارند که زنان شان مانند زنان و مانکن های مجلات باشند. زنان برای جذاب شدن نیازی به هزینه های آنچنانی و تلاش های مداوم ندارند. با کمی تلاش می توانید از نظر ظاهری همان زنی باشید که مردتان در جستجوی آن است.

موهای بلند- یکی از مهمترین معیارهای مردان برای زیبایی و جذابیت زنان ، داشتن موهایی بلند است. البته نیازی نیست که موی خود را تا کمر بلند کنید ، اگر موهای بلند و مرتبی داشته باشید جذاب تر است. اگر موهای بلند دوست ندارید و نگهداری از آن برای تان سخت است ، می توانید موهای تان را به گونه ای کوتاه کنید که بلند تر به نظر برسد.

 

 

کفش های پاشنه بلند- مردان عاشق کفش پاشنه بلند هستند. زنان باید بدانند که پاهای شان در کفش های پاشنه بلند جذاب تر به نظر می رسد اما می دانم این کفش ها راحت نیستند. نیاز نیست یک کفش 10-15 سانتی متری بپوشید تا مردتان را تحت تاثیر قرار دهید. کفشی شما را جذاب و خواستنی می کند که خودتان هم با پوشیدن آن احساس راحتی کنید.

 

لباسی مانند یک خانم!- برای کامل کردن گزینه بالا یعنی پوشیدن کفش پاشنه بلند ، شما باید یک دامن یا پیراهن انتخاب کنید. مردان دوست دارند زن ها مانند یک خانم لباس بپوشند ؛ آنها کت و شلوار ، بلوز و شلوار را زیاد جذاب نمی دانند.

 

لبخند- شگفت آور است یک لبخند ساده تاثیر فوق العاده ای روی مردان دارد. بسیاری از زنان اشتباه می کنند و دوست دارند همواره جدی به نظر برسند. سعی کنید همیشه یک لبخند کوچک به لبان خود داشته باشید ، ما انسانها همواره به سمت کسانی جذب می شویم که خوش اخلاق و گشاده رو هستند.

webnet.loxblog.com      kiaashoori@gmail.com

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 13 / 3 / 1391برچسب:کلینتون,مبارک,مصر,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

تهران - وزیر امور خارجه آمریكا روز شنبه از ابراز نظر درباره حكم دادگاه مصر علیه حسنی مبارك دیكتاتور مخلوع این كشور طفره رفت. به گزارش خبرگزاری فرانسه از ترامسو، 'هیلاری كلینتون' كه در سفر دوره ای به كشورهای حوزه اسكاندیناوی به سر می برد، روز شنبه از پاسخ دادن به پرسش خبرنگاری مبنی بر نظر وی در خصوص حكم صادره علیه مبارك خودداری كرد و به آن پاسخ نداد. وزیر امورخارجه آمریكا كه در یك نشست خبری به پرسش های خبرنگاران پاسخ می داد، فقط یك جمله كوتاه بسنده كرد و گفت:'این موضوع به مصری ها، نظام قضایی و دولت مصر مربوط می شود.' جلسه صدور حكم حسنی مبارك، دو پسرش و شش نفر دیگر از همدستانش به اتهاماتی از جمله كشتار تظاهرات كنندگان در جریان انقلاب 25 ژانویه روز شنبه در سایه تدابیر امنیتی شدید آغاز شد. قاضی دادگاه در ادامه احكام صادره علیه متهمان را قرائت كرد كه بر این اساس حسنی مبارك دیكتاتور مخلوع مصر به سبب دست داشتن در كشتار تظاهرات كنندگان انقلاب 25 ژانویه به حبس ابد محكوم شد. علاء و جمال مبارك و معاونان وزیر كشور رژیم مبارك تبرئه شدند، حسنی مبارك نیز از اتهام فساد تبرئه شد. هیلاری كلینتون وزیر امور خارجه آمریكا در چارچوب سفر دوره ای خود به كشورهای اسكاندیناوی، روز جمعه وارد نروژ شد و با مقامات این كشور دیدار و گفت و گو كرد. كلینتون قرار است پس از سفر به منطقه اسكاندیناوی، به ارمنستان، گرجستان و جمهوری آذربایجان نیز سفر كند و دیدار نه روزه خود را با سفر به تركیه پایان دهد

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 12 / 3 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

webnet.loxblog.com       kiaashoori@gmail.com

در جمع مسئولان و دست‌اندرکاران ستاد بزرگداشت امام مطرح شد؛ مقايسه جالب سيد حسن خميني از اوضاع فساد قبل و بعد از انقلاب حجت الاسلام سيد حسن خميني گفت: خیابانهای تهران پراز مشروب فروشی بود و اینها همه مشتری داشتند چه اتفاقی افتاد که به ناگاه جامعه از آن بستر فساد خارج شد و وارد بستر صلاح شد؟

 

به گزارش سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران به نقل از پاپگاه اطلاع رسانی جماران حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی، در جمع مسئولان و دست‌اندرکاران ستاد بزرگداشت امام،گفت: امام بزرگوار ما ودیعه خداوند در روزگار بود و این سعادت نصیب ما شد که همزمان با حیات ایشان باشیم. وی با بیان این پرسش که چه اتفاقی افتاد که جامعه ما به ناگاه متحول شد؟ گفت: خیابانهای تهران پراز مشروب فروشی بود و اینها همه مشتری داشتند چه اتفاقی افتاد که به ناگاه جامعه از آن بستر فساد خارج شد و وارد بستر صلاح شد؟

 

این تحول یک عامل بزرگی داشت که اگر آن را بشناسیم می‌توانیم مشابه سازی کنیم و از آن درس بگیریم. یادگار امام خاطرنشان کرد:امام آمد همه خوب شدند. پرسش اینجاست که چرا همه خوب شدند؟ چه شد که بچه‌یی که تا دیروز چشم به فرهنگ منحط مادی‌گرایی و غربزدگی داشت حسین فهمیده شد؟ چه شد جوانانی که تن به خواستهای نفسانی می‌دادند فرماندهان فتح‌الفتوح‌های جنگی و فرهنگی و اقتصادی شدند. وی تشریح کرد: اینها همین مردم بودند اما تا قبل از انقلاب در چنین فضایی زندگی می کردند. آنچه باعث تحول اینها شد، وجود امام بود. امام انقلاب روحی ایجاد کرد و بر اثر آن انقلاب خارجی در خیابانها اتفاق افتاد. در طول تاریخ وقتی انسان‌های بزرگ پیدا می‌شوند اطرافیان آنها هم بزرگ می‌شوند. اعرابی که دختران خود را زنده به گور می‌کردند با وجود پیامبر منشا تمدن و فرهنگ شدند. سید حسن خمینی با بیان اینکه بزرگترین معجزه پیامبر تربیت بزرگانی چون علی و فاطمه بود به تشریح عوامل تحول جامعه پرداخت و گفت: یکی از مهمترین شروط تحول جامعه این است که با مردم نه با زبان که با عمل حرف بزنیم.یعنی اینکه باید خودمان خوب شویم تا مردم نیز خوب شوند.

 

 

من نمیتوانم آدم خوبی نباشم اما سخنم در دل مردم تاثیر بگذارد. وی با تاکید بر اینکه باید در همه حال تلاش کنیم که ویژگی خوب بودن را داشته باشیم گفت: برخی انسانها از دور خیلی خوبند اما نزدیک که می‌شویم، وضعیت قابل تعریفی ندارند. خیلی‌ها برای تابلو بودن خوبند. اما برعکس برخی‌ها هم هستند که هرقدر نزدیکتر بشویم می‌بینیم که پرده‌های جدیدی از خوبی آنها برداشته می‌شود. یادگار امام افزود: امام هر چه بود همان بود که در ظاهر دیده می‌شد.

 

هرچه به امام نزدیکتر می‌شدید مغناطیس امام بیشتر می‌شد. او را خوبتر از قبل مشاهده می‌کردید و عاشقتر می‌شدید. وقتی انسان اینگونه باشد ناخوداگاه انسانها در حوزه اشراق او خوب می‌شوند دیگر نیاز نیست که او بگوید نماز بخوانید و خدایی شوید. سیدحسن خمینی یادآور شد:کمتر موردی از امام سراغ دارید که بگوید با حجاب شوید اما جامعه از اواسط سال 58 همه با حجاب شدند. دانشجویان دانشگاهها روسری سر کردند در حالیکه امام هرگز امر به حجاب نکرده بود. البته حکم شرعی را می‌گفت. وی افزود: هیچ نیازی به منبر، تلویزیون و رسانه نیست. شما خوب شوید مردم هم خوب می‌شوند. اگر شما به ثروت ،قدرت ،بغض ، کینه ، حسد و بخل آمیخته شوید، هیچکس خوب نخواهد شد. خوبی امام این بود که یک عمر با نفس خود مبارزه کرد. امام همیشه امام بود. چه در میان مردم چه زمان سخنرانی و چه در کنار خانواده. یادگار امام در ادامه به ذکر خاطراتی از ایام کودکی خود با امام پرداخت و اظهار کرد:ما همیشه سر سفره امام بودیم و روزانه چندین بار ایشان را می‌دیدیم. یک بار ساعت 2 نصف شب پدافند هوایی جماران شروع به کار کرد. مرحوم ابوی ما گفتند برویم داخل اتاق امام و در کنار ایشان باشیم. وقتی وارد اتاق ایشان شدیم امام را در اوج آرامش روحی دیدیم. امام بدون هرگونه اضطرابی گفتند:« دو تا قاب شعر برای من هدیه آوردند به حسن بگویید برود بردارد. » وی افزود: تحت هیچ شرایطی احساس نمی‌کردید که امام اگر حرفی می‌زند منیتی پشت آن حرف وجود دارد. یکبار به ابوی من گفته بود اگر همه این مردم که می‌گویند روح منی خمینی، بت شکنی خمینی یک روز برعکسش را بگویند اصلا فرقی به حال من نمی‌کند.

 

این نکته خداباوری ایشان را می‌رساند. این نیست که مردم برایش ارزشی ندارد بلکه برای او همه چیز خداوند است و به خاطر خدا است که به مردم نیز بها و ارزش می دهد. سیدحسن خمینی با بیان اینکه حوزه اشراق امام فقط برای داخل مرزها نبود و فراتر از مرزها نفوذ کرد اظهار داشت: با انقلاب امام به ناگاه اندیشه ملی‌گرایی در جهان تمام شد و اندیشه دین گرایی جایگزین آن شد. تا قبل از انقلاب اسلامی حتی مبارزات فلسطینی نیز برپایه پان‌عربیسم بود اما بعد از آن کاملا وجهه اسلامی به خود گرفت. تردید نکنید که این مساله اثر انقلاب اسلامی ایران است. انقلاب امام تا درون جریانهای غیراسلامی نیز نفوذ کرد. جریانهای الهیات رهایی‌بخش در امریکای جنوبی و جریانهای مذهبی در هند جایگزین جریانهای سوسیالیستی و غیرمذهبی شد. یادگار امام در ادامه به ابعاد بزرگداشت امام اشاره کرد و گفت: بزرگداشت امام، بزرگداشت معنویت دینی و حوزه اشراق امام است که جانهای همه مردم جهان را تحت تاثیر خود قرار داد. وی ادامه داد: بزرگداشت امام، بزرگداشت یک فرد نیست. بزرگداشت یک فرهنگ است. کما اینکه بزرگداشت عاشورا و شب قدر، بزرگداشت یک فرد نیست. بزرگداشت امام، بزرگداشتی یک نعمتی است که خداوند در قرن اخیر به جامعه ما بخشیده است. یادگار امام خاطرنشان کرد: گام زدن در بزرگداشت امام قطعا مورد رضایت خداوند است. این مراسم مربوط به هیچکس نیست، مربوط به همین معنویتی است که تنها راه حل مشکلات دنیای جدید است. وی با بیان اینکه: امام نماد و نشانه خوبیهایی است که جامعه ما بعد از معصومین به خود دیده است،گفت: این نماد همواره باید تکریم شود من اینها را نه از این جهت که تعریف پدران خود را بگویم بلکه از این جهت تاکید می‌کنم که همه ما به تکریم این نماد نیاز داریم.

 

سیدحسن خمینی در ادامه به پرهیز از ریخت‌وپاشهای غیرلازم در بزرگداشت امام تاکید کرد و گفت: بزرگداشت امام نیاز به هزینه‌های سنگین ندارد ما باید به اندازه وسعمان تلاش کنیم. مهمانان و زائران امام باید تکریم شوند اما باید در نظر داشته باشید با توجه به شرایطی که گرانی بر مردم عارض شده است باید به گونه‌ایی رفتار کرد که نکته منفی در یادها نباشد. شاید بیش از هر چیز امام به دو رکعت نماز ما در شب 14 خرداد نیاز داشته باشد و بیش از ایشان خود ما هم از این نماز دو رکعتی بهره ببریم. سیدحسن خمینی در پایان به ترویج معنویت در مراسم 14خرداد تاکید کرد و گفت: امسال 14خرداد پیش درآمد 13 رجب است. بهتر است ترتیبی اتخاذ شود تا همه یک جز قرآن برای امام بخوانند. تا هم خود کسانیکه که قرآن می‌خوانند و هم جامعه از آن بهره‌مند شوند.

webnet.loxblog.com      somamos@mailfa.com

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 12 / 3 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

به دنبال برگزاری مسابقات مستهجن یوروویژن در باکو، این بار "الهام علی‌اف" در اقدامی شگرف و شرم‌آور به مناسبت روز استقلال جمهوری آذربایجان از نمادی پرده‌برداری کرد که به "آبلیسک" یا آلت شیطان شهرت دارد. به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، به دنبال برگزاری مسابقات مستهجن یوروویژن در باکو، که اعتراض مسلمانان جمهوری آذربایجان و کشورهای همسایه را در پی داشت، این بار "الهام علی‌اف" در اقدامی شگرف و شرم‌آور به مناسبت روز استقلال جمهوری آذربایجان از نمادی پرده‌برداری کرد که به "آبلیسک" یا آلت شیطان شهرت دارد. پرده‌برداری از این مجسمه که به نماد شیطان‌پرستان و فراماسونرها شهرت دارد، در کشوری که بیش از ۸۵ درصد آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، بهت مردم باکو و کارشناسان منطقه را برانگیخته است. دولت الهام علی‌اف در چند سال گذشته اقدامات ضد دینی و ضد شیعی خود را به پشتوانه حضور فزاینده و سرطانی رژیم صهیونیستی در این کشور اسلامی افزایش داده است. هفته گذشته نیز حدود ۳۰ تن از ایادی حزب حاکم جمهوری آذربایجان طی اقدامی گستاخانه با تجمع در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران مقدسات جمهوری اسلامی و مراجع عظام تقلید را مورد هتک قرار دادند.

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 12 / 3 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته در رأی‌گیری که به صورت شفاهی برگزار شد، تصویب کرد که متممی به قانون اختیارات اطلاعاتی (IAAct) افزوده شود که مستلزم این است که مدیر اطلاعات ملی آمریکا گزارشی را شامل ارزیابی نهادهای اطلاعاتی آمریکا از عواقب حمله به ایران ارائه دهد. به گزارش افکار به نقل از فارس، قانونگذاران کنگره آمریکا با هدف تصویب ممنوعیت هر گونه اقدام نظامی علیه ایران متممی را به تصویب رساندند که از مدیر اطلاعات ملی آمریکا می‌خواهد ارزیابی نهادهای اطلاعاتی این کشور از عواقب حمله به ایران را گزارش کند. به گزارش پایگاه تحلیلی "تینک پراگرس"، مجلس نمایندگان آمریکا روز گذشته در رأی‌گیری که به صورت شفاهی برگزار شد، تصویب کرد که متممی به قانون اختیارات اطلاعاتی (IAAct) افزوده شود که مستلزم این است که مدیر اطلاعات ملی آمریکا گزارشی را شامل ارزیابی نهادهای اطلاعاتی آمریکا از عواقب حمله به ایران ارائه دهد. بنا بر این گزارش، "جان کونیرز" نماینده دموکرات میشیگان، "کیت الیسون" نماینده دموکرات مینسوتا و "باربارا لی" نماینده دموکرات کالیفرنیا به طور مشترک این اصلاحیه قانون اختیارات اطلاعاتی آمریکا را ارائه کرده‌اند. این گزارش افزود: کونیرز و الیسون به طور مشترک همچنین از روند تصویب این متمم برای ضمیمه کردن آن به قانون اختیارات دفاعی آمریکا نیز که یک لایحه تخصیص بودجه عظیم است که احتمالا به زودی نیز تصویب می‌شود، استفاده کرده‌اند تا این لحن را که کنگره مجوز جنگ با ایران را صادر نمی‌کند به این قانون بیفزایند. کونیرز نماینده دموکرات میشیگان در جلسه استماع روز گذشته کنگره پیش از برگزاری رأی گیری درباره این متمم قانون اعلام کرد: مقامات اطلاعاتی و نظامی کنونی و سابق آمریکا و اسرائیل نگرانی‌هایی را درباره این موضوع مطرح کرده‌اند که حمله به ایران می‌تواند احتمالا به ضربه سنگینی به اقتصاد جهانی منجر شود و یا حتی جنگی منطقه‌ای را تحریک کند و حتی ایران را به ساخت سلاح هسته‌ای تحریک کند. وی افزود: با چنین عواقب شدیدی که توسط کارشناسان امنیت ملی داخلی و خارجی مطرح شده است، بسیار مهم است که نظرکارشناسی و منطق جمعی جامعه اطلاعاتی ما نیز به این مباحث افزوده شود. پس از برگزاری رأی گیری در رابطه با این متمم قانون در جلسه روز گذشته کنگره، "دیلان ویلیامز" مدیر امور دولتی لابی صهیونیستی "جی استریت" که در مقابل لابی ایپک قرار می‌گیرد از رأی قانونگذاران آمریکایی در رابطه با تصویب متمم ایران تقدیر کرد. وی در این رابطه گفت: رأی امروز بار دیگر تأیید می‌کند که کنگره هشدارهایی‌ را از کارشناسان آمریکایی و اسرائیلی دریافت کرده که معتقدند حمله نظامی علیه ایران نه تنها در متوقف کردن برنامه هسته‌ای این کشور شکست خواهد خورد بلکه آنرا نیز شدت خواهد بخشید. ویلیامز ادامه داد: اعضای کنگره نهایتا نمی‌خواهند وارد درگیری شوند که در دستیابی به اهداف و نتایج آن شکست خواهد خورد و ضررهای سنگینی را برای نظامیان و متحدان ما به همراه خواهد داشت.

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 12 / 3 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

تهران - مرحله اول سامانه جامع الكترونیكی مدیریت امور و ارتباط با نخبگان و استعدادهای برتر بنیاد ملی نخبگان (سامانه ثریا) با حضور نسرین سلطانخواه، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رییس ملی بنیاد نخبگان راه‌اندازی شد. به گزارش ایرنا ، این سامانه مجموعه نرم افزاری است كه از بخش های بانك اطلاعات یكپارچه الكترونیكی، گردش كار الكترونیكی، ارتباط الكترونیكی و تهیه گزارش‌های آماری و تحلیلی تشكیل شده است. همچنین این سامانه شامل اطلاعات تحصیلی و علمی، تسهیلات دریافت شده توسط نخبگان و استعداد برتر از بنیاد و به ‌طوركلی مشخصات كسانی است كه مورد حمایت بنیاد قرار می گیرند. در سامانه جامع مدیریت امور و ارتباط با نخبگان، اطلاعات از دو روش بر روی سامانه ثبت می ‌شود یا اطلاعات از سازمان‌ها و نهادهای مربوط به امور نخبگان دریافت شده و بر روی سامانه قرار داده می‌شود، مانند اطلاعات مربوط به برگزیدگان كنكورهای سراسری ، المپیادها یا اطلاعات كسانی كه خودشان به بنیاد مراجعه می‌ كنند، مانند مخترعان. از 11 هزار نخبه ، اطلاعات هفت هزار نفر نخبه از سراسر كشور در این سامانه ثبت شده است به ‌طوری كه می‌ توان گفت هدف از ایجاد سامانه ثریا دسترسی آسان به اطلاعات نخبگان و استعدادهای برتر در راستای حمایت جدی تر از آن‌ها است. قرار است بر روی این نرم افزار هر نخبه دارای یك پورتال اختصاص شود كه بتواند به راحتی با سیستم ارتباط برقرار كند

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 12 / 3 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |
تهران - متخصص طب فیزیكی و توانبخشی گفت : حدود 80 تا 90 درصد افرادی كه سیاتیك دارند بدون انجام عمل جراحی درمان می شوند. دكتر بیژن فروغ در گفت و گو با خبرنگار علمی افزود :سیاتیك عصبی است كه از ریشه های ناحیه كمر منشا گرفته و از ناحیه باسن و پشت ران عبور و در 15 سانتی زانو به دو عصب تقسیم می شود .كه یكی از این دو شاخه از پشت ساق و شاخه و از جلوی ساق عبور می كند. وی اضافه كرد :به درد تیر كشنده به اندام تحتانی و پاها در اصطلاح ساتیك یا سیاتیكا می گویند. فروغ علت درد سیاتیك را ضایعه و پارگی دیسك كمر،فشار بر روی عصب سیاتیك و مشكلات دیگر ناشی از ضایعات ریشه های عصبی عنوان كرد . وی اضافه كرد :فشار روی عصب سیاتیك معمولا در اثر گرفتگی عضله كه در ناحیه باسن قرار دارد و از روی عصب سیاتیك عبور می كند بوجود می آید. متخصص طب فیزیكی و توانبخشی ادامه داد:فشار روی عصب سیاتیك شایع نیست و غالبا با فشار ریشه عصب ناشی از پارگی دیسك كمری اشتباه می شود. وی با اشاره به درمان این بیماری گفت :ساتیك را از طریق ماساژ، فیزیوتراپی ورزش درمانی دارو درمانی لیزر . یا تزریق می توان درمان كرد و در 80 تا 90 درصد موارد نیازی به عمل جراحی نیست . فروغ با اشاره به اینكه درد سیاتیك ممكن است ناگهانی ایجاد شده و از چند روز تا چند هفته ادامه پیدا كند خاطر نشان كرد : سیاتیك به دلایل مختلفی كه منجر به فشار یا آسیب به اعصابی كه از كانال نخاعی (فضایی كه در آن طناب نخاعی عبور می ‌كند) خارج می ‌شوند، ایجاد می شود. وی افزود :افرادی كه مبتلا به سیاتیك هستند معمولا بین 30 تا 50 سال سن دارند.
نوشته شده در تاريخ یک شنبه 12 / 3 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

تهران- محققان سوئدی موفق شده اند نوعی تراشه شیمیایی تلفیقی بسازند كه می توان با كاشت در بدن، ماهیچه ها را كنترل كرد. نتایج این تحقیقات در نشریه ارتباطات نیچر منتشر شده است. به گزارش ساینس دیلی، گروه تحقیقات الكترونیك اورگانیك در دانشگاه Linköping سوئد، پیش از این ترانزیستورهای یونی را برای انتقال یون های مثبت و منفی و همچنین زیست مولكول ها ساخته بودند. اكنون Klas Tybrandt دانشجوی دكتری این دانشگاه موفق شده است انواع این ترانزیستور را با مدارهای تكمیلی، به شیوه ای مشابه تجهیزات الكترونیكی سنتی برپایه سیلیكون، تلفیق كند. مزیت مدارهای شیمیایی این است كه حامل بارالكتریكی حاوی مواد شیمیایی با عملكردهای مختلف است. این به آن معناست كه اكنون فرصت های جدیدی برای كنترل و تنظیم مسیرهای سیگنال سلول ها در بدن انسان فراهم شده است. این محققان می گویند: به عنوان مثال می توانیم سیگنال ها را به سیناپس های ماهیچه ای بفرستیم كه ممكن است سیستم سیگنالده بنا به دلایلی مختل شده یا از كار افتاده باشد. مگنوس برگرین استاد الكترونیك اورگانیك و سرپرست این تیم تحقیقاتی گفت: اكنون می دانیم كه تراشه ما با مواد سیگنالده رایج مانند 'استیل كولین' كار می كند. ساخت ترانزیستورهای یونی كه می توانند زیست مولكول های دارای بار الكتریكی و یونها را انتقال دهنده، سه سال پیش توسط همین محققان آغاز شد . این ترانزیستورها سپس توسط محققان موسسه كارولینسكا برای كنترل انتقال ماده سیگنالده استیل كولین به سلول ها به كارگرفته شد. نتایج آن تحقیقات در نشریه مجموعه مقالات فرهنگستان ملی علوم آمریكا منتشر شد. اكنون محققان دانشگاه Linköping با ساخت تراشه های شیمیایی حاوی دروازه های منطقی مانند دروازه های NAND ، كه امكان ایجاد تمام عملكردهای منطقی را فراهم می كند، گام بعدی را برداشته اند. پیشرفت این محققان، زمینه ای را برای یك فناوری كاملا جدید بر پایه یونها و مولكولها به جای الكترون ها و حفره ها فراهم می كند

نوشته شده در تاريخ سه شنبه 7 / 3 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

تفاوت كشورهای ثروتمند و فقير، تفاوت قدمت آنها نيست. براي مثال كشور مصر بيش از 3000 سال تاريخ مكتوب دارد و فقير است! اما كشورهاي جديدي مانند كانادا، نيوزيلند، استراليا كه 150 سال پيش وضعيت قابل توجهي نداشتند، اكنون كشورهايي توسعه‌يافته و ثروتمند هستند. تفاوت كشورهاي فقير و ثروتمند در ميزان منابع طبيعي قابل استحصال آنها هم نيست. ژاپن كشوري است كه سرزمين بسيار محدودي دارد كه 80 درصد آن كوه‌هايي است كه مناسب كشاورزي و دامداري نيست اما دومين اقتصاد قدرتمند جهان پس از آمريكا را دارد. اين كشور مانند يك كارخانه پهناور و شناوري مي‌باشد كه مواد خام را از همه جهان وارد كرده و به صورت محصولات پيشرفته صادر مي‌كند. مثال بعدي سوئيس است.كشوري كه اصلاً كاكائو در آن به عمل نمي‌آيد اما بهترين شكلات‌هاي جهان را توليد و صادر مي‌كند. در سرزمين كوچك و سرد سوئيس كه تنها در چهار ماه سال مي‌توان كشاورزي و دامداري انجام داد، بهترين لبنيات (پنير) دنيا توليد می شود. سوئيس كشوري است كه به امنيت، نظم و سختكوشي مشهور است و به همين خاطر به گاوصندوق دنيا مشهور شده‌است (بانك‌های سوئيس). افراد تحصيل‌کرده‌ای كه از كشورهاي ثروتمند با همتايان خود در كشورهاي فقير برخورد دارند براي ما مشخص مي‌كنند كه سطح هوش و فهم نيز تفاوت قابل توجهي در اين ميان ندارد. نژاد و رنگ پوست نيز مهم نيستند. زيرا مهاجراني كه در كشور خود برچسب تنبلي مي‌گيرند، در كشورهاي اروپايي به نيروهاي مولد و فعال تبديل مي‌شوند. پس تفاوت در چيست؟ تفاوت در رفتارهایي است كه در طول سال‌ها فرهنگ و دانش نام گرفته است. وقتي كه رفتارهاي مردم كشورهای پيشرفته و ثروتمند را تحليل مي‌كنيم، متوجه می شويم كه اكثريت غالب آنها از اصول زير در زندگي خود پيروي مي‌كنند: .1اخلاق به عنوان اصل پايه .2وحدت .3مسئوليت پذيري .4احترام به قانون و مقررات .5احترام به حقوق شهروندان ديگر .6عشق به كار .7تحمل سختی ها به منظور سرمايه‌گذاري روی آينده .8ميل به ارائه كارهای برتر و فوق‌العاده .9نظم‌پذيری اما در كشورهای فقير تنها عده قليلی از مردم از اين اصول پيروی مي‌كنند. در کشور ما کسی که زیاد کار کند تراکتور نامیده می شود کسی که به قوانین احترام بگذارد بچه مثبت است کسی که اخلاقیات را رعایت کند برچسب پاستوریزه خواهد گرفت کسانی که حقوق دیگران را زیر پا می گذارند و افراد قالتاق، آدمهای زرنگ خوانده می شوند انسانهای منظم افراد خشک وبیحال هستند همه به دنبال یک شبه رفتن ره صد ساله و......... بیایید از خودمان شروع کنیم و از همین لحظه ما ايرانيان فقير هستيم نه به اين خاطر كه منابع طبيعي نداريم يا اينكه طبيعت نسبت به ما بيرحم بوده‌است. ما فقير هستيم براي اينكه رفتارمان چنين سبب شده‌است. ما براي آموختن و رعايت اصول فوق كه (توسط كشورهای پيشرفته شناسايی شده است) فاقد اهتمام لازم هستيم.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 6 / 3 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |
برای ایجاد یک ID و ایمیل جدید باید ابتدا وارد سایت www.mail.yahoo.com شوید. صفحه اصلی این سایت بصورت زیر است: ....................................................................................................... شما باید روی گزینه Sign up که در شکل بالا مشخص شده است کلیک کنید. صفحه بعد یک فرم نسبتا طولانی است که تکمیل کامل آن توصیه می شود. این فرمها بصورت زیر است: ................................................................................................................................................ این اولین قسمت فرم است که باید تکمیل شود. این فرم شامل: First name : که نام خود را باید در آن وارد کنید. Last Name : که نام خانوادگی خود را باید در آن وارد کنید. Preferred content : این گزینه را تغییری ندهید. ( Yahoo! U.S ) Genre : جنسیتتان را در این قسمت مشخص کنید. ( Male برای آقایان و Female برای خانمها ) Yahoo! ID : نام کاربری را که برای خود در نظر گرفته اید را در اینجا وارد کنید. ( در این نام فقط باید از حروف a الی z و از اعداد بین 0 تا 9 و فقط یک . (نقطه)استفاده شود. بعنوان مثال شما نمی توانید در این نام از کاراکترهایی مانند : , * & ^ % $ # @ ! و از این قبیل استفاده کنید. ............................................................................................................................................ Password : در این قسمت رمز عبوری را که در نظر گرفته اید وارد کنید. این عبارت حتما باید بیش از 6 کاراکتر باشد. Re-type password : در این قسمت رمز عبوری را که در نظر گرفته اید دوباره وارد کنید. ( چنانچه عبارتی که در این قسمت وارد می کنید با عبارت بالایی تفاوت داشته باشد، فرم تایید نخواهد شد. ) ممکن است شما رمز عبور خود را به هر علتی فراموش کنید. به همین منظور شما باید یک سوال و یک جواب برای خود در نظر بگیرید تا در مواقع فراموش کردن رمز عبور، بتوانید از آن برای بازگردانی رمز عبور استفاده کنید. این قسمت شامل 5 گزینه است: Security question : در این قسمت از لیست موجود یک سوال را برای خود در نظر بگیرید. مثلا نام حیوان خانگیتان چیست. یا اینکه نام اولین خودرویی که صاحب شده اید چیست و یا غیره. Your Answer : جواب سوال بالا را در این قسمت بنویسید. مثلا در جواب اینکه نام حیوان خانگی تان چیست میتوانید بنویسید : Nadarim و یا هر چیزی که آنرا فراموش نمی کنید. این جواب باید بیشتر از چهار کاراکتر(حرف) باشد. Birthday : تاریخ تولد. Zip/Postal code : کد پستی. میتوانید عدد 91727 را وارد کنید. Alternate Email : پر کردن این قسمت لزومی ندارد. اینها مربوط به اطلاعات شخصی شماست که در پرونده شما ثبت خواهد شد. در صورت تمایل می توانید آنها را پر کنید. این 3 گزینه مربوط به تخصص و حرفه شماست. اگر به عکس بالا خوب دقت کنید متوجه می شوید که تعدادی حروف یا اعداد ،در کادر مشکی رنگ است. عین حروف یا اعدادی را که در آن لحظه مشاهده می کنید را باید در کادر خالی وارد کنید. این یک قرارداد بین شما و !Yahoo است. در این قرارداد شما قبول خواهید کرد که از انجام اعمال مجرمانه و غیر اخلاقی در استفاده از این ID پرهیز خواهید کرد. پس از تکمیل نمودن فرم، روی دکمه I Agree کلیک کنید تا مشخصات شما ثبت شود. پیدا شدن عبارت فوق به منزله تایید مشخصات شما و ایجاد ID جدید میباشد. شما به عنوان مثال میتوانید با استفاده از نام(ID) و رمز عبوری که در فرم ثبت نام وارد کرده اید، در گروه ما عضو شوید.
نوشته شده در تاريخ شنبه 2 / 3 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

در صورتی که حداقل یک بار مراحل نصب ویندوز XP را طی کرده باشید، حتما دیده اید که در مراحل پایانی نصب بایستی سوالاتی پیرامون نام کامپیوتر، کلمه عبور کاربری، تنظیمات گرافیکی و... را پاسخ دهید. این موضوع موجب میشود که شما دقایقی طولانی را در کنار سیستم خود باشید تا نصب ویندوز پایان یابد. هر چند این مسأله برای یک بار چندان خسته کننده به نظر نمی آید اما اگر لازم باشد شما در یک مدت زمان کوتاه چندین بار ویندوز نصب کنید این مشکل حادتر میشود. از این رو قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که کلیه این امور را به طور اتوماتیک انجام میدهد و حتی نیازی به نوشتن سریال نامبر نیز برای نصب ویندوز XP ندارید. کافی است دکمه نصب را بزنید و تا مرحله پایانی نصب استراحت کنید! ................................................................................................................................ با استفاده از ابزاری که در CD ویندوز XP در فولدر Support قرار داده شده، آن هم در یک فایل Cab، به راحتی نسبت به نصب خودکار ویندوز اقدام نمایید. بدین صورت که: 1 - در سی دی ویندوز XP به مسیر Support/tools مراجعه نمایید. 2- فایل deploy.cab را بر روی یکی از درایوهای هارددیسک خود Copy و Paste نمایید. سپس آن را باز نمایید (از طریق برنامه WinRAR یا Winzip یا حتی خود ویندوز XP با دوبار کلیک بر روی فایل باز میگردد). سپس فایل setupmgr.exe را از درون این فایل cab کپی نموده و در محلی دیگر Paste کنید. 3- بر روی setupmgr.exe دوبار کلیک کنید. پنجره ای باز میشود که بایستی Next بزنید. سپس گزینه Create a new answer file را انتخاب کرده و مجدد دکمه Next را بزنید. .................................................................................................................................. 4- مطمئن شوید که گزینه Windows unattended installation علامت زده شده باشد. سپس بر روی دکمه Next کلیک کنید. 5- در این صفحه نوع ویندوز خود را انتخاب نموده و Next بزنید. 6- گزینه Fully automated را علامت بزنید Next کنید. 7- در اینجا صفحه Distribution Folder نمایش داده میشود. در این صفحه به شما اجازه داده میشود که تعیین نمایید که آیا ویزارد، یک پوشه توزیعی را بر روی کامپیوترتان بسازد یا پوشه توزیعی را بر روی درایو شبکه ای که شامل سورس فایلهای ویندوز میباشد ایجاد نماید. دقت کنید ساخت یک پوشه توزیعی نه تنها به شما اجازه نصب ویندوز بدون استفاده از CD را میدهد بلکه اجازه افزودن فایلهای اضافی (همانند درایورهای قطعات) برای انجام یک نصب سفارشی را میدهد. اگر قصد انجام نصب خودکار را به دفعات زیاد دارید و درایور یا پوشه مناسب را در اختیار دارید میتوانید از این گزینه استفاده کنید. ................................................................................................................................................................................................................. ما در این ترفند گزینه زیر را انتخاب کرده سپس Next میکنیم: No, this answer file will be used to install from a CD 8- در این صفحه گزینه مربوط به I Accept را علامت زده و Next میکنیم. 9- حال شما صفحه ای را مشاهده میکنید که با کمی دقت متوجه میشوید گزینه هایی درون این صفحه وجود دارند که شما در حین نصب ویندوز با آن برخورد میکنید. شروع به تکمیل گزینه ها به دلخواه خود کنید. 10- بعد از اتمام کار گزینه Finish را بفشارید. در این قسمت مسیری برای ذخیره تنظیماتی که انجام داده اید در قالب یک فایل پرسیده میشود. شما میبایستی نام فایل را که به صورت Unattend.txt انتخاب شده به Winnt.sif تغییر دهید و یک نسخه بر روی یک فلاپی ذخیره نمایید. 11- از منوی File گزینه Exit را انتخاب نمایید. ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 12- اکنون شما فایل اصلی را ساخته اید. فایل برای انجام عملیات نصب آماده میباشد اما ممکن است قبل از شروع عملیات مایل باشید که نگاهی به محتویات فایل بیندازید (ممکن است بخواهید پارامترهای اضافه تری را نیز به فایل بیفزایید. در صورت امکان با بخش Help برنامه Setup Manager مشورتهای لازم را انجام دهید). برای این کار فایل ساخته شده را در برنامه Notepad باز نمایید. شما میتوانید خطوط دیگری را نیز برحسب نیاز برای فعالیتهای دیگر مثل تعیین پارتیشن نصب هارددیسک یا تبدیل سیستم فایل به NTFS معین نمایید. جزئیات مربوط به چگونگی انجام این کارها را میتوانید در داخل فایلهای کمکی موجود در داخل Deploy.Cab مشاهده نمایید. اگر در داخل فایل هرگونه تغییری را اعمال کردید، فایل را ذخیره کرده و آنرا ببندید. ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 13- فایل را بر روی فلاپی دیسک کپی نماید. سپس کامپیوتر را از طریق سی دی راه اندازی کرده و فلاپی را در داخل درایو فلاپی قرار دهید. ویندوز به صورت خودکار تنظیمات معین شده را مورد استفاده قرار میدهد.

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 1 / 3 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

درخواست هاشمی رفسنجانی از همه مسئولین: بدون نزاع، بستر اصلاح مشکلات را فراهم کنید

احزاب و شخصیت‌ها - رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از تمامی مؤثرین و دلسوزان کشور خواست به طرق مختلف قانونی و البته بدون نزاع و درگیری، بستر اصلاح معضلات و مشکلات را فراهم کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدارهای جداگانه با تعدادی از جوانان و دانشگاهیان و نیز بانوان فعال در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) به پرسش‌های آنان پاسخ گفت.
گزیده سخنان وی را در ادامه مطالعه فرمایید:
·         بستر فعالیت بانوان در عرصه اجتماعی و سیاسی نسبت به آقایان خطیرتر است. بانوان ایران اسلامی نشان داده‌اندکه به مدد تحصیلات عالیه و رشد روز افزون آگاهی‌ها و وسایل ارتباط جمعی، در پیگیری حقوق خود جدی بوده و همین امر امید به تغییر وضع جامعه و تحقق خواست مردم و به‌خصوص بانوان را امیدوارانه‌تر کرده است.
·         گسترش فضای آزاد برای فعالیت همه اقشار و گروه‌های وفادار به کشور و قانون اساسی، لازمه ایجاد انگیزه در میان جوانان، زنان و دانشجویان کشور است. نکته مهم در این میان این است که دلسوزان و وفاداران به نظام و قانون اساسی در جامعه زیاد هستند و امیدواریم که فضا به گونه‌ای باشد که این تشکّل‌ها بتوانند نقش مؤثری در پیشرفت و تعالی کشور خود ایفا کنند.
·         نادیده گرفتن خواست‌های به حق و قانونی مردم ناممکن است. برگزاری انتخابات متوالی با حضور همه قشرهای خانواده انقلاب می‌تواند به افزایش اعتماد مردم و گروه‌ها کمک و زمینه مشارکت گسترده‌تر اجتماعی را فراهم کند.
·         قانون اساسی کشور دارای ظرفیت قابل قبولی برای فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و اجرای برنامه‌های قانونی است که باید کامل و بدون گزینش تمام اصول آن اجرا شود. باید به افکار مردم، به خصوص جوانان، تحصیلکرده‌ها و بانوان کشور میدان داد تا نشاط اجتماعی و دلبستگی آنان به نظام افزایش یابد.
·         {با اشاره به اوضاع سخت معیشتی مردم به خصوص اقشار ضعیف} ارائه آمارهای بی‌اساس موجب سلب اعتماد مردم نسبت به مسئولان کشور است.بهبود وضع معیشت مردم تنها با توجه واقعی به تولید و اشتغال حاصل خواهد شد.
·          تاکنون سیاست‌های کلی بخش‌های مختلف توسط مجمع تدوین و خدمت رهبری معظم انقلاب ارسال شده که بیش از 70 درصد آن تاکنون ابلاغ و بقیه نیز در فرصت مناسب ان‌شاءالله ابلاغ خواهد شد. نظارت بر حُسن اجرای مصوبات مجمع وظیفه ابلاغی مقام معظم رهبری به این نهاد است. البته مجمع تشخیص مصلحت نظام ابزاری برای اجرایی کردن این نظارت تاکنون در اختیار نداشته است. ولی همکاری با مجلس و شورای نگهبان در این خصوص خوب است.
·          به نظر می‌رسد که علما و روحانیون تا حد ممکن مسائل را به مسوولان گوشزد می‌کنند، البته مانند همه دلسوزان کشور بنا ندارند با درگیری و جنجال و ایجاد اختلافات جدید پیگیر مسائل باشند.
·         انحصارطلبی معضل اساسی فعالیت سیاسی در کشور است. لازم است اعتدال در همه زمینه‌ها رعایت شود. همه مردم از سطوح پایین تا بالا حق مشارکت داشته و باید بتوانند در سرنوشت خود مؤثر و تعیین‌کننده باشند.
·         این که جوانان و دانشجویانی که امکان خروج از کشور برای ادامه تحصیل را دارند اما می‌مانند و به تحصیل و فعالیت اجتماعی می‌پردازند، قابل تحسین و شایان توجه از سوی مسوولان امر است.
http://www.khabaronline.ir/detail/213004/politics/parties
منظورش حضور چه کسانی است؟!

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 1 / 3 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

اگر بحث های اقتصادی را بدون توجه به عمق کارشناسی ملاک عمل قرار دهیم، مجلس هشتم اقتصادی ترین مجلس تاریخ ایران است. نمایندگان از هر صنف و طبقه ای مدام در باره تخصصی ترین مابحث اقتصادی اظهارنظر می کنند. یکی از افزایش پایه پولی می گوید، دیگری بنزین چند هزار تومانی را آفت زا می داند، آن یکی از افزایش نقدینگی و وابسته بودن گرانی های اخیر! به آن داد سخن می دهد و دیگری از بیماری هلندی که ورد کلام روشنفکران وطنی شده است، می گوید. 

اگر افزایش قیمت های اخیر ریشه در تصمیم های اقتصادی داشت، مانند چیزی که در سال 73 و یا 81 در کشور شاهد بودیم قابل کنترل نبود. با این حال نظارت دقیق وزارت صنعت، معدن و تجارت و برخورد قاطع با دست های پنهان باعث به سامان شدن کارها شد. 

غلامرضا مصباحی مقدم که در حضور چندین دکترای اقتصاد در مجلس شورای اسلامی مدتها بر ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس تکیه زده بود، دلیل افزایش قیمت های اخیر و یا به تعبیر آقایان گرانی های اخیر را در افزایش نقدینگی ناشی از هدفمندی یارانه ها دانست. نیازی به توضیح نیست که یارانه ها مطلقا باعث افزایش نقدینگی نشده و تنها نحوه توزیع آنرا تغییر داده است. به جای اینکه یارانه به اشراف تعلق بگیرد به مردم تعلق گرفته است. رشد نقدینگی در سال 90 کاهش قابل توجهی نسبت به قبل داشت. پس چرا این نماینده محترم اینچنین مغلطه می کند؟

جریان ضدعدالت به بهانه تورم ساختگی اخیر به دنبال کان لم یکن کردن پرداخت یارانه به مردم است. مساله ای که رهبر معظم انقلاب به صراحت از آن حمایت کردند و هیچ تحلیل اقتصادی نمی تواند خدشه ای به آن چه در طرح و چه در اجرا وارد کند. رشد اقتصادی بالای کشور در سال گذشته از نخستین ثمرات هدفمندی است و آثار واقعی آن در سال ها بعد آشکار خواهد شد. اگرچه کاهش شدید فاصله طبقاتی مهمترین دستاورد هدفمندی یارانه ها است.

سخنان کوچک زاده در مناظره را باهنر که گفت: "مجلس با این مدیریت خود در سال آینده مملکت را به خاک و خون خواهد کشید. در حقیقت اگر ترکیب مجلس هشتم وارد مجلس شوند، کشور در یک سال آینده به خاک و خون کشیده می شود. اگر اکثریت مجلس نهم همین ترکیب مجلس هشتم را داشته باشند خون از گلوی این ملت پایین خواهد رفت." حقیقت تلخی است که باید جدی گرفت. اگرچه ورود چهره هایی خوشنام به مجلس نهم باعث امیدواری هایی شده است.

http://atabahrami.blogfa.com/post-33.aspx


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 1 / 3 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |
کد خبر : 81496
۱۳۹۱/۲/۲۲  :زمان مخابره


بانک مرکزی در نامه‌ای به برخی کارخانجات، ‌ فعالان اقتصادی و اتاق‌های بازرگانی شهرستان‌ها، ‌ اعلام کرده است که برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌‎‌ها از ابتدای خردادماه امسال آماده باشند.

به گزارش روز جمعه سرویس اقتصادی جام نیوز به نقل از مهر، ‌ اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها هم اکنون اختلاف‌نظرهای زیادی را در بین قوای سه گانه به ویژه دولت و مجلس به دنبال داشته و البته مجلس شورای اسلامی نیز بار‌ها و بار‌ها مخالفت خود را با اجرای زودهنگام این فاز اعلام کرده است.

طرف دیگر ماجرا هم بخش‌خصوصی، ‌ تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی هستند که آن‌ها نیز به صراحت اعلام کرده‌اند که تاب و توان اجرای فاز دوم را در شرایط فعلی ندارند و اگر هم قرار است که اجرای فاز دوم کلید بخورد، ‌ حتما بخش تولید کشور مستثنی شود، ‌ این در شرایطی است که برخی تولیدکنندگان از ارسال نامه‌ای از سوی بانک مرکزی خبر می‌دهند که در آن قید شده است که آمادگی اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌‎‌ها را از اول خردادماه داشته باشند.

یکی از تولیدکنندگان در این رابطه به خبرنگار مهر می‌گوید: بسیاری از تولیدکنندگان کشور بعد از اجرای فاز اول قانون هدفمندی یارانه‌ها ورشکست شده‌اند و این در شرایطی است که اگر دولت بخواهد فاز دوم را اجرا کند، ‌ به طور قطع باید فاتحه تولید را خواند.

او هم که یکی از افرادی است که نامه به دستش رسیده است، ‌ اظهار می‌کند: دولت به صورت یکطرفه قصد دارد تا اجرای فاز دوم را کلید زند، ‌ در حالی که آمادگی وجود ندارد و این امر هم بار‌ها و بار‌ها از سوی تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی به گوش دولت رسیده است.

البته دولت ظرف روزهای گذشته اعلام کرده که قرار است فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کند و حتی محمود احمدی‌نژاد هم به صورت تلویحی سخن از بنزین 1000 تومانی به میان آورده، ‌ این در شرایطی است که البته دولت در ماه گذشته، ‌ 28 هزار تومان به یارانه نقدی خانوار‌ها اضافه کرده است.

به هرحال، همه چیز حکایت از اجرای زودهنگام فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‎‌ها دارد، ‌ قانونی که به اعتقاد بسیاری از کار‌شناسان نباید در اجرای آن عجله کرد بلکه باید حساب شده‌تر پیش رفت.

http://jamnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=81496&Serv=25

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 1 / 3 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

 

دولت - رئیس جمهور در یکصدمین سفر استانی به خراسان رضوی سفر کرد و صبح پنجشنبه در صحن جامع رضوی در جمع زائران و مجاوران حرم امام رضا(ع) سخن گفت.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس جمهور در جریان تشریح طرح هدفمندی یارانه ها با رد قیمت دو هزار تومانی هر لیتر بنزین تلویحا اعلام کرد در پایان طرح هدفمندی قیمت بنزین کمتر از هزار تومان خواهد بود.

رئیس جمهور در این سخنرانی ثروت طبقه برخوردار کشور را 30 برابر مردم فقیر اعلام کرد و گفت: با درآمد حاصل از طرح هدفمند کردن یارانه ها این فاصله طبقاتی کاهش یافته است.

وی آنچه در بازار طلا و ارز اتفاق افتاد را توطئه مشترک اروپا و سرمایه داران داخلی دانست و گفت: این موضوع ربطی به هدفمندی یارانه ها نداشت.

دکتر احمدی نژاد از مردم خواست در دو ماه آینده کمتر به بازار مراجعه کنند و کالاهای غیر ضروری را نخرند تا عده ای نامرد آرزوهایشان را به گور ببرند.
 

بخش های دیگر از سخنرانی رئیس جمهور را در لینک های زیر مشاهده فرمایید:

تحلیل رئیس جمهور از نقش عوامل داخلی و خارجی در بازار ارز و طلا / قول می دهم شرایط را به دوران قبل برگردانم

 

احمدی نژاد: تورم هدفمند سازی یارانه‌ها تا تیر۹۰ خودش را نشان داد و تمام شد/ دولت می خواهد ریشه گرانی را بخشکاند/ فیلم

/27212

 
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 1 / 3 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱

 
 
بر اساس سناریو رشد پایین جمعیتی که سازمان ملل متحد در سال 2010 منتشر کرده است اگر ایران به همین صورت به ادامه جایگزینی جمعیتی بپردازد و برنامه ای برای تعادل آن نداشته باشد در 80 سال آینده جمعیت 31 میلیونی را تجربه خواهد کرد که 47 درصد آن را افراد سالمند بالای 60 سال را در برمی گیرند و این درحالی است که در خاورمیانه کشورهای عربستان و قطر دارای بیشترین رشد جمعیتی در میان سایر کشورهای منطقه هستند.
به گزارش پایگاه 598، یکی از مقوله های بسیار مهمی که در حال حاضر مورد بحث و ارزیابی است ضریب رشد جمعیتی و نسبت آن به توسعه اقتصادی در کشورهای جهان است.بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته است در آینده کشورهای که دارای نیروی کار متخصص و فعال باشند می تواند مدیریت آتی جهان و یکی از مدیران اجرایی قوی آن باشند.چرا نتایج به دست آمده از آمارهای جهانی رشد جمعتی در بسیاری از کشورهای جهان پائین آمده و به سمت طراز منفی در حال حرکت است که البته ایران نیز از این داستان مستثنی نیست.

از مهمترین مزایای رشد جمعیت که می توان به آن اشاره کرد:

*افزایش بهره وری عوامل تولید به خصوص نیروی کار
*تحول ساخت اقتصادی کشورها
*تحول ساخت اجتماعی
*گرایش برای به دست گیری منابع اولیه و مواد خام و کالاها در سطح بین الملل
*و مهمترین آن محدود شدن رشد اقتصادی به یک سری از کشورهای خاص است.

ایران 31 میلیونی در راه است!

ساختار کلی جمعیت همانند یک اندام واره است که باید تمام بخش های آن دارای تعادل و پویایی باشد و نمی توان یک وضعیت ثابت را برای آن یک امر ایده آل تعریف کرد.

بدین منظور است که باید به صورت مداوم پویایی و تحولات اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که مطالعات احتمال خارج شدن جمعیت از حالت تعادلی را نشان دهد سیاست های حمایتی باید اعمال گردد.

ایران در بازه سال های 65 تا 68 دارایی یک رشد جمعیتی چشمگیر با میانگین باروری 6/1 بود که این امر موجب گشت تا افرادی خطر انفجار را برای ایران گوش زد کردند و دولت وقت نیز در راستای همان  کنترل جمعیتی با بسیج کردن تمام دستگاه های تبلیغاتی و اجرایی کشور در مدت زمان 65 تا سال 71 توانست خطر انفجار جمعیتی را کنترل کند و رشد جمعیتی ایران را به حد متوسط جهانی برساند اما آن چیزی که مدیران به آن توجه نکردند بودند حرکتی انقلابی در خصوص کنترل جمعیت بود و این تندروی در این مسئله موجب شد تا صاحبنظران در زمینه رشد و جمعیت با ابراز نگرانی از تندروی دولت وقت در کنترل جمعیت خواستار تجدید نظر سیاست های جمعیتی کشور شوند چرا که میزان باروری 6/1 در سال 65 به 1/8 برسد و ادامه این روند موجب خواهد شد که ایران در بلند مدت با طراز رشد جمعیتی منفی مواجهه شود.

در حال حاضر  متوسط نرخ رشد در جهان که برای جلوگیری از منفی شدن طراز جمعیت 2/1 است که این امار در ایران 1/8 درصد گزارش شده  که حتی در برخی منابع از رشد پایین تر 3/1 درصدی نیز آمارهای ارائه شده است.

بر اساس سناریو رشد پایین جمعیتی که سازمان ملل متحد در سال 2010 منتشر کرده است اگر ایران به همین صورت به ادامه جایگزینی جمعیتی بپردازد و برنامه ای برای تعادل آن نداشته باشد در 80 سال آینده جمعیت 31 میلیونی را تجربه خواهد کرد که 47 درصد آن را افراد سالمند بالای 60 سال را در برمی گیرند و این درحالی است که در خاورمیانه کشورهای عربستان و قطر دارای بیشترین رشد جمعیتی در میان سایر کشورهای منطقه هستند.

ایران در حال حاضر نیز جز 10 کشور است که به سرعت به سمت کهن سالی در حال حرکت است و در جایگاه ششمین کشور جهان قرار دارد که افراد آن به سن پیری می رسند.

ایران در بیست سال آینده وارد فاز اول سالمندی جمعیتی خواهد شد و در ده سال آتی نیز فاز دوم سالمندی را تجربه خواهد کرد.

نکته حائز اهمیت در خصوص کاهش جمعیت که باید بدان پرداخت ، برنامه ریزی است که از سوی سیاستمدارن و استراتژیست های امریکایی و اروپایی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران ریخته شده است.

برژنسکی سیاستمدار کهنه کار امریکایی و مشاور سابق امنیت ملی امریکا در مصاحبه ای که با روزنامه وال استریت ژورنال در مارچ 2009 داشت در خصوص تغییر جمعتی ایران نکته ای را عنوان کرد که ابعاد بسیار گسترده ای دارد. وی در این مصاحبه گفته بود:«از فکر کردن به حمله پیش داستانه علیه تاسیسات هسته ای ایران اجتناب کنید و گفتگو ها با تهران را حفظ کنید،بالاتر از همه بازی طولانی مدتی را انجام دهید چون زمان و آمارهای جمعیتی و تغییر نسل در ایران به نفع رژیم کنونی نیست»

لذا باید تاکید کرد که کاهش جمعیت در ایران کابوس تلخی است که در حال شکل گیری است.
کاهش جمعیت و جایگزینی آن در کشور نه تنها در حوزه اقتصاد ضربات سنگینی را وارد خواهد کرد بلکه در عرصه امنیتی و نظامی و سیاسی نیز کشور را با مشکل مواجهه خواهد ساخت.

از یک سو جمعیت سالمند کشو در حال افزایش است که این امر موجب خواهد شدکه چتر حمایتی دولت در خصوص بیمه بازنشستگی،تامین اجتماعی و... افزایش یابد که به معنای باری مضاعف بر دوش بخش اقتصادی دولت است که با وجود 47 درصد سالمند در 80 سال آینده بخش عظیمی از قوای اقتصادی کشور مصروف تامین هزینه های حمایتی مذکور خواهد شد.

این نکته را نیز باید مورد توجه قرار داد که پایین آمدن نرخ رشد جمعیتی به معنای کاهش نیروی کار است و این به معنای وارد کردن نیروهای کار و تکنسین ها از سایر کشورهای جهان است که خود راه دیگری برای گسترش فرهنگ بیگانه در کشور خواهد بود و علاوه بر این نکته باید به خروج ارز و تبعات اقتصادی آن نیز توجه کرد.

به هر صورت روند فعلی جایگزینی جمعیتی در کشور به هیچ عنوان-با تاکید باید گفت-به هیچ عنوان راضی کننده و منطقی نیست و باید دولت از بسته های تشویقی خود در این زمینه استفاده کند هر چند در نگاه کلان تر تنها استفاده از مشوق ها نمی توانند کار ساز باشند و باید مدیران اجرایی با همت و کار بیشتری زمینه های رفاهی،اجتماعی،اقتصادی را در سراسر کشور به وجود آورند تا دیگر بهانه ای از سوی خانوار های برای کنترل دورنی موالید وجود نداشته باشد.چرا که نمونه های نامتوازن تشویقی دولت های نهم و دهم در این زمینه را شاهد بودیم که تاثیر چشم گیری نداشت.

دین مبین اسلام نیز خود را طرفدار جمعیت مطلوب و مناسب معرفی کرده و در قرآن کریم آیات زیادی موجود دارد که به موضوعات مهم جمعیتی از جمله ازدواج و خانواده(آیه 11سوره مبارکه شورا و 11 سوره مبارکه فاطر)کمیت جمعیت در آیات (6 سوره مبارکه نوح و 12 سوره مبارکه اسراء) کیفیت جمعیت نیز در آیات متعدد قرآن مانند (33 سوره نور،233 سوره بقره و آیه 15 سوره احقاف) پرداخته شده است که هر کدام به نوعی به مسئله جمعیت نفیاً و اثباتاً مرتبط هستند.

رهبر معظم انقلاب هم با تعدیل جمعیتی در زمان حاضر مخالف بوده و در این زمینه با مسئولین فرمایشاتی بیان داشتند.ایشان در خصوص جمعیت اظهار کردند که:«من معتقدم که کشور ما با امکاناتی که داریم می تواند صد و پنجاه میلیون نفر جمعیت داشته باشد.من معتقد به کثرت جمعیتم.هر اقدام و تدبیری که می خواهند برای متوقف کردن رشد جمعیت انجام بگیرد بعد از صد و پنجاه میلیون انجام بگیرد»

در آخر باید این نکته را گوش زد کرد که اگر روال برهمین منوال پیش رود باید تبعات سنگین اقتصادی،سیاسی،نظامی و امنیتی را در دراز مدت تمام ملت ایران بپردازند و در این قضیه تمام مردم ایران مقصرند. بهتر است که مدیران اجرایی کاری را که باید انجام دهند با جدیت بیشتری در دستور کار قرار دهند که این مسئله تبعات بسیار گسترده ای دارد.
http://www.598.ir/fa/news/51201/
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 1 / 3 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

تحقق این شعار اساسی كه همان سازندگی و توسعه كشور است، همكاری و همدلی جدی و فعال همه نهادها و اركان نظام را طلب می‌كند، چراكه راه برون‌رفت از مشكلات جز با توجه به تولید، اشتغال و استفاده مناسب و بهینه از سرمایه‌های ملی، انسانی و منابع كشور امكان‌پذیر نخواهد بود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به عملكرد این نهاد در دوره‌های گذشته و نیز برنامه‌های دوره جدید مجمع، حركت این نهاد را موفق و رو به جلو خواند و گفت: مدیران ارشد مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجموعه‌ای از نیروهای ارزشمند، باتجربه و امتحان پس‌داده هستند كه دین خود را تاكنون به نظام و انقلاب ادا كرده و می‌بایست از توان، تجربه و تخصص آنان در برون‌رفت از مشكلات كشور بهره برد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدارهای جداگانه با دبیران كمیسیون‌ها و مسئولان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز مدیران و كاركنان دفتر ریاست این مجمع با تأكید بر لزوم جدّیت و تحرك بیشتر كمیسیون‌ها و كمیته‌های اصلی و فرعی مجمع تشخیص، تصریح كرد: در سالیان اخیر مصوبات و سیاست‌های كلی بسیار خوبی توسط مجمع تشخیص مصلحت تصویب و بسیاری از آن توسط رهبری معظم انقلاب ابلاغ شده است كه در برخی موارد مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی كاهش 10 درصدی وابستگی بودجه سالیانه به نفت را كه توسط مجمع تصویب و توسط رهبری معظم انقلاب با تأكید ابلاغ شد، نمونه بارز عدم اجرای مصوبات خواند و تصریح كرد: از زمان ابلاغ این مصوبه نه تنها وابستگی بودجه به نفت كاهش نیافته، بلكه بیش از گذشته نیز شده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یكی از نیازهای اساسی برای اجرای مصوبات این نهاد تأثیرگذار را داشتن ابزار نظارتی مؤثر و فعال خواند و تأكید كرد: نظارت بر اجرای سیاست‌های كلی در قانون اساسی از اختیارات رهبری انقلاب است كه به مجمع تفویض فرموده‌اند و امیدواریم در دوره جدید مجمع الزامات لازم و مناسب برای اعمال مناسب این نظارت در اختیار مجمع قرار گیرد.

هاشمی رفسنجانی همچنین به وظایف و برنامه‌های آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام و كمیسیون‌های آن اشاره و به ضرورت فعال‌تر شدن كمیسیون‌ها در كارشناسی دقیق و زمان‌بندی مناسب امور محوله برای فراهم كردن دستور جلسات اصلی، تأكید كرد.

وی، اعضا و مدیران فعال در مجمع تشخیص مصلحت نظام را از جمله نیروهای دلسوز انقلاب و نظام اسلامی خواند و با تاكید بر لزوم حضور مؤثرتر آنان در حل و فصل مشكلات داخلی و بین‌المللی و ارائه راهكارهای مشخص تصریح كرد: اعضا، مدیران و نخبگان حاضر در مجمع تشخیص مصلحت نظام، هم حق و هم وظیفه دارند فعال‌تر از گذشته در صحنه انقلاب و نظام و نیز اطلاع‌رسانی از راهكارها و مشكلات كشور حضور یابند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام راهكار اساسی برون‌رفت از مشكلات موجود داخلی و تهدیدها و تحریم‌های خارجی را اتحاد و همبستگی ملی و تعامل بین‌المللی با سایر كشورها خواند و با تأكید به نامگذاری سال جدید به عنوان "تولیدملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی" از سوی مقام معظم رهبری تصریح كرد: تحقق این شعار اساسی كه همان سازندگی و توسعه كشور است، همكاری و همدلی جدّی و فعال همه نهادها و اركان نظام را طلب می‌كند، چراكه راه برون‌رفت از مشكلات جز با توجه به تولید، اشتغال و استفاده مناسب و بهینه از سرمایه‌های ملی، انسانی و منابع كشور امكان‌پذیر نخواهد بود.

هاشمی رفسنجانی اختلاف میان نیروهای انقلاب و دلسوزان كشور و نیز امید و اعتمادزدایی از مردم و جوانان را در كنار تحریم‌ها و تهدیدات خارجی آفت و سم انقلاب و كشور خواند و افزود: رهبری معظم انقلاب همواره وحدت و همدلی را مصونیت بخش كشور، نظام و انقلاب خوانده‌اند و لازم است این رهنمود معظم‌له در كنار شعار امسال چراغ راه مسئولان نظام و آحاد كشور قرار گیرد.

وی حفظ آرامش و امنیت كشور را خنثی‌كننده توطئه‌های بیگانگان خواند و تعامل را لازمه سیاست خارجی موفق دانست و گفت: باید در شرایط حساس كنونی حداكثر دقت را در عدم تحریك دشمنان و بیگانگان برای دست‌اندازی به امنیت و ثروت كشور به خرج دهیم.[لابد باید در مقابل تهدیدات آنها برویم جلو آنها زانو بزنیم!!!]

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان، خطاب به مسئولان و كاركنان این نهاد، وظیفه هر شهروند دلسوز كشور را دفاع از اصل نظام و انقلاب و نیز تلاش برای دفع تهدیدات و خطرات خواند و تصریح كرد: ما نیز در مجمع باید سعی كنیم تا عملكردمان به گونه‌ای باشد تا آبروی انقلاب، اسلام، ایران و این نهاد مهم محفوظ و زینت‌بخش نظام و كشور باشیم.

در ابتدای این دیدار نیز محسن رضایی ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ـ با تبریك سال جدید، این سال را از نظر اقتصادی بسیار مهم خواند و با اشاره به اوضاع داخلی و بین‌المللی و نیز تهدیدات و تحریم‌ها گفت: با توجه به مسائل پیش‌رو ما وظیفه مهمی را در مجمع تشخیص مصلحت نظام بر عهده داریم و باید تلاش كنیم كه از عهده وظایف خود به خوبی برآییم.

وی با اشاره به توجه ویژه مجمع به شعار امسال مقام معظم رهبری، تصریح كرد: برای سال جدید و دوره پیش ‌روی مجمع علاوه بر پیگیری تحقق "تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی"، چهار موضوع مهم سیاست‌های كلی مطبوعات، انتخابات، احزاب و اجتماعی و نیز سلامت را در دستور كار داریم كه دستیابی به نتایج خوب در این زمینه فعالیت دوچندان كمیسیون‌ها و دبیرخانه مجمع را طلب كند.

همچنین، محمد هاشمی ـ رییس دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ـ نیز در جمع مدیران و كاركنان دفتر ریاست مجمع سال جدید را به ایشان و همكاران دفتر ریاست مجمع تبریك گفت.

وی با اشاره به برخی سیاه‌نمایی‌ها نسبت به بزرگان انقلاب و دستاوردهای گذشته نظام اسلامی، وظیفه دلسوزان و پژوهشگران اصیل انقلاب و نیز مجمع را تبیین و پاسخگویی به این جریانات و سیاه‌نمایی‌ها عنوان كرد و افزود: توقع این است كه در برابر برگ‌های سیاهی كه دشمنان داخلی و خارجی نظام نسبت به دستاوردها و یاران انقلاب ارائه می‌كنند، دلسوزان و محققین واقعی نیز پاسخ‌های مناسب و حقیقی ارائه دهند تا نسل آینده كشور و به خصوص جوانان بتواند سره را از ناسره به درستی تشخیص دهند.

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 1 / 3 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی مشرق، این در حالی  است كه بیش از  70 درصد بازار لوازم خانگی ایران در دست كشورهای خارجی است و در این میان كره بیشترین سهم را از این بازار پر سود در دست دارد و به هیچ وجه حاضر نیست در شرایط فعلی دست از این خوان گسترده بکشد.

از سوی دیگر، رفتار كشور كره با ایران نوعی استعمارگری نوین است چرا كه این كشور از یک‌سو ایران را از  خرید كالاهای استراتژیك نظیر تجهیزات صنعت نفت محروم ساخته ولی از سوی دیگر، برای كالاهایی نظیر لوازم خانگی بدون محدودیت و با ترفندهای برنامه ریزی شده اقدام می نماید .

در این معامله نابرابر كشور كره، تحریمهایی را كه توسط آمریكایی‌ها  علیه ایران تدوین می شود، به صورت داوطلبانه پذیرفته، به‌طوریکه سال گذشته بانك ملت، كشتیرانی جمهوری اسلامی و گروه صنعتی انتخاب از سوی کره مورد تحریم قرار گرفته‌اند.

اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌دهد که شركتهای لوازم خانگی كره برای فرار از پرداخت مالیات، كالاهای خود را به صورت باز شده و چند تكه‌ای، در زمان‌های مختلف و از گمركات متعدد به ایران وارد كرده و از این طریق توانسته اند بجای تعرفه 50 درصدی از تعرفه 15 درصدی استفاده كنند و کالاهای خود را با استفاده‌ از حربه‌های مختلف به بازار ایران تزریق کنند.

اهمیت این موضوع در سال تولید ملی وقتی بیشتر به چشم می‌خورد که این شركتها در ایران هیچ كارخانه ای نداشته و فقط با ایجاد چند خط مونتاژ محصولات خود را تكمیل و به بازار عرضه می‌كنند.

استفاده این كارخانجات از تولیدات داخلی نیز تنها محدود به فوم و كارتن بسته بندی از کارخانه‌های ایرانی شده است؛ از طرف دیگر فعالیت اصلی شركتهای كره ای در داخل كشور و ثبت این شركتها در مناطق آزاد است كه این خود كمك شایانی به معافیتهای مالیاتی این شركتها می‌کند.

پیگیری ها نشان می‌دهد دست‌های پشت پرده و دانه‌درشتهای حامیان این جریان، عاملین شركتهای كره ای قاچاقچیان قانون دان هستند كه از خلا های قانونی سوء استفاده كرده و برای گذراندن زندگی خود آب به آسیاب دشمن می ریزند.

جالب این‌جاست که طبق قوانین كشور كره هیچ برند لوازم خانگی غیر كره ای نمی تواند محصولات خود را به این کشور صادر کند و تنها دو شرکت كره ای تولید كننده لوازم خانگی 90 درصد بازار این كشور را در دست دارند و سایر برندها مابقی سهم را در اختیار دارند و در خیابان‌های سئول  ـ پایتخت كشور كره ـ نیز به‌ندرت اثری از كالاهای خارجی مشاهده می شود .

وارد کنندگانی در نقش صنعتگر !

بررسی‌ها در بازار لوازم خانگی ایران نشان می‌دهد از آنجا كه طبق مقررات و برای حمایت از تولید داخلی، ارز مرجع به محصولات تمام شده نظیر یخچال ساید بای ساید، اجاق گاز، ماشین لباسشویی و بسیاری از لوازم دیگراختصاص داده نمی شود شركتهای وارد كننده لوازم خانگی از این طریق با تكه ای كردن، محصولاتSKD  وارد كرده تا بتوانند ارز مرجع دریافت و از سرمایه ارزی ایران استفاده كرده و سود خود را به نهایت برسانند.

این شركتها همان وارد كنندگانی هستند كه امسال در نقش صنعتگر بازی می‌كنند و با وجود گذشت دوماه از سال تولید ملی، همچنان با زیرپا گذاشتن تولیدکنندگان داخلی، در بازار کشور جولان می‌دهند.

ترفند کره‌ای‌ها برای افزایش غیر قانونی قیمت

گشتی در بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد شركت‌های کره‌ای با درج كد مدل‌های جدید روی محصولات قبلی خود،  آن‌ها را به عنوان محصولات جدید ارایه كرده و از این مسیر افزایش قیمت‌های خودرا بدون مشكل انجام داده‌اند و این در حالیست كه طبق گزارشهای دریافتی سال گذشته از این  طریق بیش از 40 درصد افزایش قیمت داشته اند .

صنعت لوازم خانگی یك صنعت پر اشتغال است و در حال حاضر با توجه به اینكه تنها 30 در صد بازار لوازم خانگی ایران تولید داخلی است، اگر سهم بازار شركتهای خارجی محدود شود،  بیش از 250 هزار فرصت شغلی برای جوانان ایرانی فراهم می شود.

خرید لوازم خانگی خارجی توسط هر خانواده  ایرانی نه تنها مشكلات فوق را دامن می‌زند، بلكه باعث می شود حجم فروش برندهای خارجی بالاتر رفته و سرمایه گذاری این شركتها برای كیفیت و توسعه محصولات بالاتر رود و بالعكس آن اتفاق است كه برای تولیدكنندگان ایرانی خواهد افتاد .

پیش‌بینی آینده این بازار پر تلاطم نیز دور از ذهن نیست؛ متاسفانه صنعت كفش و نساجی ایران كه زمانی نه دور دست سرآمد منطقه بود، توسط چینی ها به ورطه نابودی كشیده شده است و خدای ناخواسته با این شرایط صنعت لوازم خانگی نیز  توسط كشور كره به اضمحلال كشیده می شود .

امید است در سال حمایت از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی  هر فرد در هر جایگاهی كه قرار  دارد از جمله قانون گذار، مجری و قاضی و یا نقش مهم‌تری كه هر خانواده ایرانی دارد  ،شرایط را برای ماندگاری و سربلندی ایران و ایرانی در حد توان خود  فراهم كنند.

 

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 1 / 3 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

اکثر ما دوست داریم که با دیگران به صورت آنلاین و لحظه ای چت کنیم مخصوصا در محیط هایی مثل فیس بوک یا جی تالک.ولی بعضی مواقع نیاز داریم که بدون شناخته شدن هویت آنلاین مان این کار را انجام دهیم. این همان چیزی است در این بحث به آن می پردازیم و به سراغ یک سیستم چت یک بار مصرف آنلاین می رویم که ما را ناشناخته به دنیای چت می برد. در ادامه نحوه استفاده از این سایت را قدم به قدم بررسی می کنیم ! .................................................................................................................................... قدم اول : .به سایت www.chatzy.com برید تا شکلی مثل زیر را مشاهده کنید : ................................................................................................................................................ قدم دوم : حالا در صفحه اصلی ، نام خود و یک عنوان نیز برای چت روم انتخاب کنید.اگر لازم است ایمیل طرف مقابل را نیز وارد کنید وگرنه رهاش کنید و دکمه Create my chat room را فشار دهید.حالا یک چت روم مخصوص شما ایجاد شده است .......................................................................................................................................... قدم سوم : در حین اینکه در چت روم هستید ، آدرس آن را از بخش addressbar مرورگر ،مطابق تصویر بالا کپی کنید ....................................................................................................................................... قدم چهارم : حالا این آدرس را به دوستان یا افرادی بدهید که می خواهید با آنها چت کنید ................................................................................................................................................ قدم پنجم : هنگامی که کسی با این لینک وارد سایت شود ، نام وی پرسیده شده و سپس به چت روم شما اضافه می شود و می توانید چت را شروع کنید !

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 1 / 3 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

webnet.loxblog.com .............................................................................................................................................. گوگل محبوب‌ترین و بهترین جستجوگر اینترنت است که با اختلاف زیادی نسبت به رقبا در صدر انتخاب‌های کاربران قرار دارد. گوگل با روش‌های پیشرفته‌ای صفحات وب را رتبه‌بندی و در نتایج ظاهر می‌کند که باعث می‌شود همواره بهترین و دقیق‌ترین نتایج برای کاربران به نمایش درآید. حتما می‌دانید که جستجوگر گوگل فقط جستجوگر کلمات و عبارات موردنظر شما نیست و امکانات جانبی مختلفی دارد. امکاناتی که می‌تواند به شما در رسیدن به نتیجه موردنظرتان کمک کند. در این مطلب ۱۰ مورد از امکانات گوگل را معرفی می‌کنیم که شاید کمتر به چشم آمده باشند. .................................................................................................................................................... 1. پیداکردن صفحات مشابه ............................................................................................................................ با استفاده از گوگل شما می‌توانید سایت‌هایی مشابه سایت موردنظرتان را بیابید. به عنوان مثال اگر شما در یک سایت آموزش فتوشاپ هستید می‌توانید با استفاده از گوگل دیگر سایت‌هایی هم که در این زمینه فعالیت می‌کنند بیابید. کافی است قبل از آدرس سایت موردنظرتان، بنویسید related: و جستجو کنید. به عنوان مثال می‌توانید بزنید related:http://google.com تا دیگر موتورهای جستجوی معروف جهان مثل یاهو، MSN، Ask و بینگ را ببینید. ................................................................................................................................................................... ۲. پیداکردن معانی ............................................................................................................................. در طول دوران تحصیل یا در زمان کار همیشه نیازمند یافتن معانی لغات و اصطلاحات هستیم. بسیاری از دیکشنری‌های فنی برای این کار استفاده می‌کنند. اما با استفاده از گوگل به راحتی می‌توانید با به کار بردن عبارت define معنی کلمات موردنظر خود را بیابید. مثلا می‌خواهید بدانید که معنی کلمه speed چیست. کافی است تایپ کنید define speed و جستجو را بزنید تا معنی آن ظاهر شود. دیگر نیازی به استفاده از دیکشنری ندارید! ...................................................................................................................................................................... ۳. تنظیم سطح یافته‌ها ..................................................................................................................................... فرض کنید که شما معنی کلمه موردنظر را می‌دانید اما نیازمند اطلاعات بیشتری درباره آن هستید. اما نتایج گوگل به طور پیش‌فرض براساس سطح تخصصی‌بودن نتایج رده‌بندی نمی‌شوند. شما می‌توانید با انتخاب Reading level از بخش Search tools ببینید که چند درصد نتایج در سطح ساده و مبتدی یعنی Basic، چند درصد در سطح متوسط یا Intermediate و چند درصد در سطح پیشرفته و تخصصی یعنی Advanced هستند. سپس شما می‌توانید تنظیم کنید که مثلا تنها نتایجی که حاوی محتوای ساده و مبتدی هستند به نمایش درآیند. اما اگر در زمینه آن‌چه که جستجو کرده‌اید متخصص هستید، می‌توانید Advanced را برگزینید تا مقالاتی پیشرفته در زمینه موردنظرتان بیابید. ............................................................................................................................................................................ ۴. هر چیزی را محاسبه کنید ............................................................................................................................................... حتما می‌دانید که عملیات ریاضی را می‌توان در گوگل انجام داد و به این ترتیب دیگر نیازی به ماشین حساب در کامپیوتر نیست. اما آیا می‌دانستید که محاسبات و نمودارهای پیشرفته هم با گوگل قابل محاسبه و رسم هستند؟ حتی می‌توانید بازه رسم نمودار را هم مشخص کنید. به عنوان مثال معادله زیر را در گوگل بزنید تا نمودارش را مطابق شکل زیر برایتان رسم کند. sqrt(cos(x))*cos(300x)+sqrt(abs(x))-0.7)*(4-x*x)^0.01, sqrt(6-x^2), -sqrt(6-x^2) from -4.5 to 4.5 .......................................................................................................................................................................... ۵. تبدیل واحدها ......................................................................................................................... تبدیل واحدها از دیگر امکاناتی است که در جستجوگر گوگل وجود دارد. حتما شما هم در هنگام خواندن مقالات درسی یا حل مسایل فنی به این مشکل خورده‌اید که محاسباتی با واحدهای پوند یا فوت انجام شده و شما می‌خواهید آن‌ها را به کیلوگرم یا متر تبدیل کنید. با استفاده از گوگل دیگر نیازی به محاسبات برای تبدیل واحدها ندارید. مثلا برای تبدیل کیلومتر به مایل کافی است در گوگل بزنید 1km to mile تا نتیجه ظاهر شود. تبدیل‌های پیچیده‌تر هم قابل انجام است. .............................................................................................................................................................. ۶. تبدیل ارز ................................................................................... فرض کنید می‌خواهید یک دلار امریکا برابر چند دلار سنگاپور می‌شود. به جای رجوع به سایت‌های مختلف کافی است در گوگل بزنید 1usd to sgd تا نتیجه برای شما ظاهر شود. البته گوگل در لینکی در زیر تبدیل ارزها توضیح داده که ممکن است این تبدیل کاملا دقیق نباشد اما در اکثر اوقات نتایجی دقیق ظاهر می‌شود. ............................................................................................................................................................. ۷. ترجمه سریع ......................................................................................................................................................................................... برای استفاده از سرویس ترجمه گوگل همیشه باید به صفحه Translate گوگل مراجعه می‌کردیم. اما با استفاده از خود جستجوگر گوگل می‌توان ترجمه لغات به زبانی دیگر را به سرعت پیدا کرد. مثلا می‌خواهید بدانید که ترجمه کلمه instantly به چینی چیست. کافی است در گوگل بزنید translate instantly to chinese تا نتیجه بلافاصله ظاهر شود. به این ترتیب دیگر نیازی به رفتن به صفحه سرویس Translate برای پیداکردن معنی کلمات ندارید. ....................................................................................................................................................................................... ۸. بیزینس‌های محلی را بیابید .............................................................................................................. می‌خواهید بدانید که نزدیک‌ترین فست فود Pizza Hut به شما کجاست؟ کافی است بنویسید pizza hut و سپس آدرس خود را وارد کنید تا نتایج کامل به همراه نقشه (در صورت وجود نقشه در سرویس نقشه گوگل) ظاهر گردد. همچنین فاصله این پیتزافروشی با محل سکونت شما با نوشتن from your place to shop نیز مشخص می‌شود که به جای your place باید آدرس محل سکونت خود و به جای shop باید نام بیزینس موردنظر را بنویسید. ............................................................................................................................................... ۹. ساعت و هوای منطقه خود را بیابید .............................................................................................................................. اگر می‌خواهید ساعت و وضع هوای منطقه خود را پیدا کنید کافی است در گوگل بعد از زدن نام محل یا شهر خود، عبارت time یا weather را تایپ کنید. به این ترتیب اطلاعات مربوط به زمان محلی یا وضعیت هواشناسی منطقه شما ظاهر خواهد شد. ................................................................................................................................................................... ۱۰. تاریخچه وب ......................................................................................................................................................... اگر این امکان را از طریق صفحه google.com/history فعال کنید، گوگل اطلاعات مربوط به جستجوهای شما در گذشته را ذخیره کرده و برای نمایش نتایج بهتر از آن استفاده می‌کند. به این ترتیب در آینده نتایج بهتر و مرتبط‌تری برای شما به نمایش درمی‌آورد پس بهتر است این امکان را هم فعال و از آن استفاده کنید. :: گوگل در حال پیشرفت است این امکانات گوگل به منظور راحتی بیشتر کاربران تهیه شده‌اند و مهم‌ترین مزیت آن‌ها این است که به راحتی قابل استفاده هستند و در یاد می‌مانند. این امکانات همواره در زندگی روزمره استفاده می‌شوند و بعید نیست روزی برسد که گوگل به هر سوال و خواسته‌ای جواب بدهد! webnet.loxblog.com.......................kiaashoori@gmail.com

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 1 / 3 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 1 خرداد 1391, توسط the most interesting topics | نظر بدهید ریختن نمک روی شانه چپ خود نقشه‌های شیطان را نقش بر آب کنید! قانون - این روزها بحث خرافه و خرافاتی‌ها، همه جا سر زبان‌هاست. اعتقاد به اموراتی که در ذات خود اتفاقات معمولی زندگی محسوب می‌شوند برای بعضی آدم‌ها آن‌چنان راسخ است که برای هرکدام، آداب و آیین خاص خودشان را دارند. آنچه در زیر آمده، مهم‌ترین خرافه‌های معمول در بین مردم دنیا است. شر و خیرشان هم گردن کسانی که باورشان دارند! ......................................................................................................................................................... 1-جمعه، سیزدهم ماه: حضور یک جمعه در تقویم که تاریخ سیزدهم را داشته باشد برای بسیاری نشانه شومی است. ریشه این خرافه را در این می‌دانند که «یهودا» حوّاری که به مسیح خیانت کرد سیزدهمین مهمان «شام آخر» بوده و روز به صلیب کشیده شدن مسیح نیز جمعه بوده است. .................................................................................................................................................................................. 2-خارش کف دست: بسیاری از افراد وقتی کف دستشان می‌خارد آن را نشانه‌ای نیک از به دست آوردن پول در آینده‌ای نزدیک می‌دانند. ........................................................................................................................................................................ 3-راه رفتن از بین نردبان: راه رفتن از بین دو پایه نردبانی که باز است برای بسیاری از اروپایی‌ها علامت گرفتار شدن به مصیبتی خواهد بود. چرا که شکل مثلث‌گونه نردبانِ باز را تعبیری از گیر افتادن زندگی در یک مخمصه می‌دانند. ............................................................................................................................................................. 4-شکستن آیینه: آیینه را انعکاس وجود می‌دانند و شکستن آن را آسیبِ جان! برای دور ماندن از آسیب این بدیُمنی باید تکه‌های آیینه شکسته را در زیر نور ماه دفن کرد! ................................................................................................................................................................. 5-پیدا کردن نعل اسب: نعل را نشانه خوش‌شانسی می‌دانند. به خصوص اگر وقتی آن را پیدا می‌کنید دهنه آن رو به شما باشد. به محض پیدا کردن، آن را با دست راست بردارید آرزویی کنید و به سمت چپ خود پرتاب کنید! اگر یک نعل بر سردر خانه خود نصب کنید که دیگر شانس حسابی به شما روی آورده است. ................................................................................................................................................................................... 6-باز کردن چتر در داخل خانه: باز کردن چتر در خانه و زیر سقف برای خیلی‌ها نشانه مرگ و یا ورشکستگی می‌تواند باشد. چرا که با این کار خدای خورشید را از خود رنجانده‌اید! ............................................................................................................................................................... 7-دو بار ضربه زدن به چوب: ریشه این خرافه از آنجا می‌آید که عده‌ای معتقدند خدا در درختان زندگی می‌کند و باید درختان و هر چیز چوبی را همیشه به آرامی لمس کرد. ............................................................................................................................................................. 8-ریختن نمک روی شانه: با ریختن نمک روی شانه چپ خود نقشه‌های شیطان را نقش بر آب کنید. ........................................................................................................................................................ 9-گربه سیاه: از قرون وسطی این گربه‌ها هم‌نشین و هم‌دست جادوگران محسوب می‌شد‌ه‌اند. و مردم آن دوران معتقد بوده‌اند که دیدن و رویارو شدن با آنها نحسی و بدبیاری به دنبال خواهد داشت. هنوز هم گربه‌های سیاه بدجنس کنار تخت جادوگران در کارتون‌های کودکی ما تصویر آشنایی از خباثت و شرارت در ذهن بسیاری از ماست. ..................................................................................................................................................... 10-عطسه کردن: بسیاری عقیده دارند که عطسه کردن بیرون کردن شیطان از بدن است و آن را میمون و مبارک می‌دانند. در خیلی از فرهنگ‌ها هنوز هم بعد از عطسه به فرد تبریک می‌گویند. webnet.loxblog.com........kiaashoori@gmail.com

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 1 / 3 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

جدایی بحرین از ایران در 30فروردین سال 1349نمایندگان حزب پان ایرانیست در مجلس شورای ملی دولت را به مناسبت طرح مسئله بحرین استیضاح کردند ودولت نیز در اول اردیبهشت سال 1349 به استیضاح نمایندگان فراکسیون 4نفری پان ایرانیست پاسخ دادو تقاضای رای اعتماد کردکه به جز نمایندگان پان ایرانیست بقیه نمایندگان به دولت رای اعتماد دادند.پس از این جریان در جلسه فوق العاده روز 24اردیبهشت سال 49مجلس که بنا به تقاضای دولت تشکیل شده بود امیر عباس هویدا نخست وزیر و دکتر عباس خلعتبری قائم مقام وزارت خارجه گزارشی از اقدامات نمایندگان سازمان ملل در بحرین در مورد مراجعه به ارای عمومی آن کشور مبنی بر استقلال بحرین ارائه دادودولت تقاضا کردکه این موضوع به تصویب مجلس هم برسد.هنگامی که این مسئله درمجلس مطرح شدنمایندگان پان ایرانیست که یکی از مرامهای آنها الحاق بحرین به خاک ایران بود نطق های هیجان انگیز وتکاندهنده ای ایراد کردند وضمن برشمردن دلایل تاریخی حاکمیت ایران بربحرین به شدت با تصمیم دولت مخالفت کردند.در این جلسه پزشکپور رهبر حزب پان ایرانیست به عنوان مخالف طی سخنانی این مسئله را از مهمترین مسایل ملی دانست که درخور بحث وبررسیب بسیار است و افزود:گزارش فرستاده دبیرکل سازمان ملل چه از نظر ظوابط حقوقی وچه از نظر مقرارت وسنتهای بین المللی وچه از نظر قواعد فاقد اعتبار است.حاکم بحرین برای اولین بار در آذرماه 1349دسامبر1970از ایران بازدید کرد و موافقتنامه اولیه مربوط به فلات قاره دو سرزمین به امضا رسید.موافقتنامه اصلی و نهایی پس از مسافرت اردشیر زاهدی وزیر امور خارجه به بحرین در خردادماه 1350 امضا شد.این موافقتنامه هم برای ایران وهم برای بحرین از اهمیت ویزهای برخوردار بود.از نظر بحرین و ناظران نفتی نیز همکاری ایران و بحرین در زمینه اکتشاف استخراج نفت در مناطق همجوار خط نشانه کذاری شده اهمیت فراوانی داشت.اعلامیه استقلال بحرین در تاریخ 14اوت سال 1971 منتشر شد.دولت ایران یک ساعت پس از استقلال بحرین آن را به رسنیت شناخت .یک روز بعد15 اوت بحرین وانگلستان یک قرارداد دوستی با هدف مشورت در مواقع ضروری با یکدیگر امضا کردند.بدین ترتیب مسئله بحرین پس از یک ونیم قرن منازعه وکشمکش حل شد.دلیل آن نیز ازنظر سیاسی سازش و توافق پنهانی انجام شده بین ایران وقدرت های غربی بر سر نقش آتی ایران در منطقه خلیج فارس واعطای امتیاز به ایران درباره یک مسئله دیگر ارضی کشور یعنی جزایر سه گانه تنب کوچک تنب بزرگ وابوموسی بود.در واقع باید گفت:بحرین قربانی یک بده بستان سیاسی شد وآخرین بخش جدا شده از خاک ایران در دوران معاصر بود. CHAYSHOMALL.BLOGFA.COM………WEBNET.LOXBLOG.COM Kia.ashoori@yahoo.com