گوناگون از جهان...webnet.loxblog.com
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 23 / 9 / 1391برچسب:قالیباف,انتخابات,ایران,روزنامه, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

 

روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز: با وجود فشارها و تحریم های اقتصادی و تهدید به جنگ، تنها یک چیز وجود دارد که موجب افزایش روحیه ساکنان پایتخت ایران می شود و آن بزرگراه های جدید تهران و جاده های فرعی مرتبط به آن است.
[-] اندا
[+]

جام بین الملل؛ شبکه الجزیره (Al Jazeera) امروز در بخش اخبار روزنامه های خود گفت که روزنامه انگلیسی "فاینشنال تایمز" (Financial Times) در خبری نوشته است که با وجود فشارها و تحریم های اقتصادی و تهدید به جنگ، تنها یک چیز وجود دارد که موجب افزایش روحیه ساکنان پایتخت ایران می شود و آن بزرگراه های جدید تهران و جاده های فرعی مرتبط به آن است.

بنا بر این گزارش، این روزنامه در ادامه نوشت: پروژه این بزرگراه جدید که می تواند راهی برای نفس کشیدن تهران باز کند به فضل و همت "محمد باقر قالیباف" شهردار این شهر که در این اواخر به دنبال فعالیت ها و آباد سازی هایش، محبوبیت بالا و اعتبار گشترده ای در میان ساکنان آن به دست آورده، در حال انجام است.

به نوشته این روزنامه، شهردار تهران از منتقدین شدید "محمود احمدی نژاد" رئیس جمهور ایران، به حساب می آید.

این روزنامه ادامه داد: افزایش محبوبیت گسترده قالیباف در تهران، دراین اواخر موجب آن شد که برخی ها خواهان نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی ایران به عنوان گزینه مناسب و قوی که می تواند کشور را به سوی توسعه و و رشد و شکوفایی به جای ترس و نگرانی هدایت کند، شوند.

این روزنامه همچنین می افزاید: ادامه مشکلات اقتصادی در ایران به سود شهردار تهران است و همین امر برای مطرح شدن نام وی به عنوان نامزدی مناسب و قوی در انتخابات ریاست جمهوری که در بهار آینده در ایران برگزار خواهد شد، کفایت می کند.


 

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 22 / 9 / 1391برچسب:سودان,پهباد,اسرایلی, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

 

دولت سودان از شکار یک فروند پهباد جاسوسی اسرائیلی بر فراز این کشور خبر داد.
[-]    

  به نقل از "ynetnews" ارتش رژیم صهیونیستی شکار یک فروند پهباد اسرائیل را بر فراز کشور سودان تایید کرد.

گفتنی است که مقامات سودانی در طی بیانیه ای خبر شکار یک فروند پهباد متعلق به ارتش اسرائیل را در حین انجام عملیات جاسوسی اعلان کرده بودند                  webnet.lo

در این بیانیه آمده است که این هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی در حال عکس برداری از خاک کشور سودان و ارسال آن به اسرائیل بود که توسط نیرو های امنیتی این کشور شکار شد.

گفته شده است که این پهباد بعد از شکار سریعا به سرزمین های اشغالی انتقال داده شده است


 

نوشته شده در تاريخ جمعه 22 / 9 / 1391برچسب:احمدی نژاد,رهبر,رای,ریاست جمهوری,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

احمدی نژاد: در ایران، رهبری هم با واسطه انتخاب می‌شود اما رئیس جمهور مستقیماً توسط مردم /یک دفعه نام فرد پیروز انتخابات 92 را می‌نوشتند!      webnet.loxblog.com
احمدی نژاد گفت: برخی خیال می‌کنند مثل زمان قاجار، همه‌ حقوق مردم در مجلس متبلور است...حتی در ایران مقام معظم رهبری نیز با واسطه انتخاب می‌شود اما رئیس جمهور به شکل مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شود، بنابراین تبلور مردم سالاری در کشور است.
احمدی نژاد: در ایران، رهبری هم با واسطه انتخاب می‌شود اما رئیس جمهور مستقیماً توسط مردم /یک دفعه نام فرد پیروز انتخابات 92 را می‌نوشتند!               somamos.ir
رییس‌جمهور طی اظهارات بی سابقه در اولین همایش ملی قوه مجریه در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران، سخنانی به زبان راند که باعث حیرت ناظران سیاسی شده است.
 وی که در این اظهارات ظاهراً عصبانی به نظر می رسید، ضمن حمله شدید به «کسانی که مردم را محدود می کنند تا خودشان سر جای‌شان بمانند» ، از ضرورت ود اما رئیس جمهور مستقیماً توسط مردم /یک دفعه نام فرد پیروز انتخابات 92 را می‌نوشتند!«انتخابات آزاد» سخن گفت و حتی به طعن گفت که دوستی شوخی کرده و گفته یک دفعه نام فرد پیروز 92 را می‌نوشتند و خیال همه را راحت می‌کردند!

 

وی افزود: این طرح تمام کارها و انتخابات گذشته را زیر سوال می‌برد و در این مقطع کار درستی نیست و به قول یک شخصی شوخی کرد و گفت که یک دفعه نام فرد را هم می‌نوشتند و خیال همه را راحت می‌کردند.

وی که باید منتظر واکنش های شدید نهادهای مختلف باشد، با تاکید بر اینکه هر قوه و مسئولی به قدر اختیارات خود باید دارای مسئولیت باشد، گفت: بعضی‌ها خیال می‌کند هنوز در زمان قاجار هستیم و در زمان استبداد که یک مجلس پیدا کردیم و این مجلس پناه مردم است، خیر این طور نیست، دستاوردهای ملت و انقلاب فقط در مجلس خلاصه نمی‌شود.
محمود احمدی‌نژاد در اولین همایش ملی قوه مجریه در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران، انتخابات آزاد را حق مردم دانست و گفت: انتخابات آزاد هم اصالت دارد و هم ضرورت و اینکه حدود انتخاب رئیس جمهور بر اساس اعتقادات یک گروهی محدود شود درست نیست و این مغایر با روح قانون اساسی است. 

رئیس جمهور افزود: اینکه رئیس جمهور کاغذ دستش بگیرد و برای تایید مذهبی بودن و یا سیاسی بودنش امضا جمع کند خلاف قانون است و با این طرح مجلس قانون اساسی تغییر می‌کند اما تغییر قانون اساسی راه خود را دارد و ما نباید کاری بکنیم که حضور مردم کم رنگ شود.

وی با بیان اینکه اصل 116 قانون اساسی نحوه برگزاری انتخابات را بر عهده قانون گذاشته است و نه ویژگی‌های رئیس جمهور را گفت: قانون اساسی ویژگی‌های رئیس جمهور را احصا کرده و در دو اصل نیز تاکید کرده که نظارت بر عهده شورای نگهبان است و تا به حال نیز همین طور بوده است.                          webnet.loxblog.com

احمدی نژاد گفت: بعضی‌ها فکر می‌کند اگر مردم را محدود کنند خودشان سر جای‌شان می‌مانند اما این طور نیست.

                                         somamos.ir

رئیس جمهور ضمن انتقاد از این که طرح مجلس اختیارات وزارت کشور را محدود کرده است، گفت: مجلس چطور می‌خواهد اجرای انتخابات را که حق وزارت کشور است بگیرد و به دست دادستان کل بدهد. در طول 33 سال گذشته وزارت کشور انتخابات را بر عهده داشته و اگر اشتباهی داشته است برای همه بوده و اگر کارش درست بوده نیز برای همه بوده است و همه از این سیستم انتخاب شده‌اند.

وی افزود: این طرح تمام کارها و انتخابات گذشته را زیر سوال می‌برد و در این مقطع کار درستی نیست و به قول یک شخصی شوخی کرد و گفت که یک دفعه نام فرد را هم می‌نوشتند و خیال همه را راحت می‌کردند. 

احمدی نژاد ادامه داد: بعضی‌ها خیال می‌کند هنوز در زمان قاجار هستیم و در زمان استبداد که یک مجلس پیدا کردیم و این مجلس پناه مردم است، خیر این طور نیست، دستاوردهای ملت و انقلاب فقط در مجلس خلاصه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش برای دخالت در حوزه اجرا قابل قبول نیست چرا که رئیس جمهور با انتخاب مستقیم مردم انتخاب می‌شود و رای حداقل 50 درصد به علاوه یک کل مردم ایران را دارد. اما نمایندگان که با حداقل رای مردم به مجلس می‌روند نمی‌توانند وظایف رئیس جمهور را محدود سازند.

در همین حال، ایسنا گزارش داد: احمدی نژاد با اشاره به مطالب طرح شده در این همایش اظهار داشت: در نظام اجتماعی ما مهم‌ترین رکن و نهاد، قانون اساسی است و ما از قانون اساسی مهم‌تر نداریم. همه اندیشه‌ها، نظریه‌های اجتماعی، حکومتی، مطالبات و آرزوهای چندین ساله، مفاهیم دینی مرتبط با مناسبات و نظامات اجتماعی و شیوه زمامداری همه در قانون اساسی مندرج است و اگر حقوق و ارزش‌ها در جامعه گسترش پیدا می‌کند، باید بر اساس قانون اساسی باشد.

وی با بیان این‌که در قانون اساسی، حقوق متقابل مردم و زمامداران و نقش و وظیفه هر کدام مشخص شده است، گفت:‌ در واقع مهم‌ترین و مستحکم‌ترین سند تنظیم‌کننده روابط و حدود و مرزهای اجتماعی در قانون اساسی مشخص شده است.

وی افزود: این حرف‌ها به این معنا نیست که این سند کامل است و نیاز به اصلاح ندارد، خیر. در دوره‌های زمانی بر اساس تجربیات، دانش و پیشرفت جامعه باید اصلاحاتی انجام دهیم و این به این معنا نیست که این سند وحی منزل است و نمی‌توان تغییر داد، ولی باز هم تاکید بر آن داریم که مهمتر از آن سندی نداریم. somamos.ir

رییس‌جمهور در ادامه با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی برخی از حقوقدانان و اساتید عضو هیات علمی برخی از دانشگاه‌ها در این همایش،‌ اظهار کرد:‌این سخنان نشان دهنده این است که نواقصی وجود دارد، البته این ایرادات به واضعان قانون اساسی برنمی‌گردد و آنها نوعا فاقد تجربه حکومت‌داری و زمامداری بودند، چون فرصتی در اختیار آنها در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برای این موضوع نبوده است و حتی اگر این نیز نبود، چون مناسبات در حال تغییر است و وقتی ما به سطح بالاتری منتقل می‌شویم نیاز به تنظیم مجدد هستیم و اصلاح می‌خواهد.

رییس جمهور در عین حال تصریح کرد: البته تا زمانی که این قانون معتبر است، هیچ کس نمی‌تواند این قانون را کنار بگذارد و همه‌ی تصمیمات، اجراها و هر اقدامی در کشور باید مبتنی بر قانون باشد؛ چرا که قانون اساسی تنها سند مطلوب و مدون میثاق ملی است و طبق فرموده امام (ره)، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی، قانون اساسی است.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جایگاه انسان در خلقت اشاره و اظهار کرد: انسان مهم‌ترین موضوع عالم هستی است و تنها موجودی است که استعداد الهی شدن دارد و صفات الهی در وجود او برای متحول شدن و متجلی شدن به امانت گذاشته شده است و حکومت، قانون اساسی، کار و فعالیت اجتماعی، همه اینها مربوط به انسان است و در رابطه با انسان معنا پیدا می‌کند و همه باید بسترساز شکوفایی و تعالی انسان باشد

رییس‌جمهور با بیان این‌که خداوند عالم را برای انسان خلق کرد و انسان را برای تعالی، گفت: انسان باید این تعالی و کمال را آزادانه انتخاب کند و این امر باید با انتخاب آزاد انجام شود. خداوند انسان را آزاد خلق کرده و اجازه داده که با انتخاب خود سیر کمال را طی کند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در شرایط تحمیل و اکراه، ارزش و ضدارزش و تعالی و سقوط بی‌معناست، گفت: زمانی نظام ارزشی و ارزیابی معنا پیدا می‌کند که انتخاب آزادانه باشد و همه ارزش‌های انسانی در سایه آزادی معنا پیدا می‌کند. همه زیبایی‌های عالم نیز در سایه آزادی انسان معنا و مفهوم پیدا می‌کند. 

احمدی‌نژاد افزود: خداوند حتی اجرای عدالت در روابط اجتماعی را نیز بر عهده انسان‌ها و انتخاب آزاد انسان‌ها گذاشته است.

رییس‌جمهور همچنین با اشاره به اهمیت اجرای عدالت و طرح این پرسش که چرا عدالت مهم است، گفت: عدالت بستر کمال و تعالی انسان است و اگر همین عدالت با اراده آزاد ملت‌ها و انسان‌ها مستقر نشود، کمال‌آفرین نیست و فاقد ارزش است، چون انسان‌ها آزاد هستند و خداوند برای آنها حق تعیین سرنوشت قرار داده است و این مهم‌ترین حق است.

وی با بیان این‌که استقلال هم به واسطه آزادی است، اظهار کرد:‌ کسی که آزاد نیست، استقلال برای او معنا ندارد؛ چرا که آزادی منشاء کرامت انسان است و کرامت مستلزم استقلال است. وقتی ملتی می‌خواهند مستقل باشد در واقع می‌خواهد با کرامت زندگی کند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به جایگاه استقلال و آزادی در قانون اساسی ما، گفت: در قانون اساسی ما آزادی بسیار مهم است.

رییس هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی با اشاره به برخی از بندهای قانون اساسی در مورد آزادی از جمله آزادی نشریات و مطبوعات، احزاب و همچنین برگزاری راهپیمایی، گفت: قانون اساسی باید شکل‌دهنده یک نظام اجتماعی متوازن بر مبنای اراده مردم باشد.

وی افزود: برداشت من از قانون اساسی این است که یک ساختاری را برای نظام اجتماعی پیش‌بینی کرده که اگر قطعات آن ساختار را در کنار هم بچینیم یک نظام متعادل و متوازن در خدمت کمال، تعالی و آزادی انسان‌ها خواهد بود. واضعان قانون اساسی یک شکل از نظام اجتماعی را در ذهن‌شان تصور کردند و بعد از آن اجزای آن را در قانون اساسی چیدند، مثل یک پازل که قطعه قطعه شده و با قرار دادن قطعات آن در کنار هم این پازل کامل می‌شود. برخی فکر می‌کنند هر قطعه‌ای را با هر شکلی کنار هم بچینیم کار درست می‌شود و به یک شکل متعادل می‌رسیم در صورتی که این اشتباه است و ما باید یک نظام متوازن داشته باشیم.

رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که حق تعیین سرنوشت در اختیار ملت است بر اساس آزادی، گفت: باید در تمام قوا و کسانی که با قانون برخورد دارند این موضوع متبلور شود. باید در همه جا این موضوع لحاظ شود، قضاوت، اجرا،‌ قانونگذاری، شورای نگهبان و حکومت باید در مطالبه حق مردم،‌ آزادی مردم و حق تعیین سرنوشت آنها باشد، وگرنه حکومت بی‌معناست.

وی افزود: در برداشت‌هایی که از قانون اساسی صورت می‌گیرد ،باید

احمدی نژاد گفت: برخی خیال می‌کنند مثل زمان قاجار، همه‌ حقوق مردم در مجلس متبلور است...حتی در ایران مقام معظم رهبری نیز با واسطه انتخاب می‌شود اما رئیس جمهور به شکل مستقیم توسط مردم انتخاب می‌شود، بنابراین تبلور مردم سالاری در کشور است.
اختیارات و مسئولیت نهادها متعادل و متوازن باشد. نمی‌توانیم به نهادی 100 واحد مسئولیت بدهیم، ولی اختیار آن 2 واحد باشد. اگر به نهادی 100 واحد مسئولیت می‌دهیم 100 واحد نیز باید اختیار داده شود. نمی‌شود که مثلا اختیارات در قوه مجریه باشد و تکالیف در قوه قضاییه یا برعکس، مثلا اختیارات در قوه قضاییه و مقننه باشد و مسئولیت‌ها در قوه مجریه. این عدم توازن اشکال ایجاد می‌کند؛ چرا که تاکید بر این است که ساختار باید متعادل و متوازن باشد و اگر اینگونه نباشد ممکن است ما با موجودی روبرو شویم که یک دستش شش متر است و یک دست آن دو سانتی‌متر. یک دست آن 80 تا انگشت دارد و یک دست آن تعدادی محدود. هر قوه و مسئولی باید متناسب با اختیارات خود مسئولیت داشته باشد و این یک اصل حقوقی است و مفاهیم حقوقی نیز مفاهیم عقلانی هستند.

رییس‌جمهور با اشاره به بحث تنظیم روابط بین قوا گفت: شأن روابط بین قوا شأن قانون اساسی است و نمی‌شود ما در قوه مجریه برای خود تعامل با سایر قوا را تنظیم کنیم و نمی‌شود با آیین‌نامه داخلی مجلس، اختیاراتی را به قوه‌ای دیگر داد یا از او سلب کرد.

احمدی‌نژاد با اشاره به مساله تفسیر قانون اساسی اظهار کرد: وقتی تفسیرها زیاد می‌شود، به اصل، اشکال وارد می‌کند و گاه می‌بینیم که تفاسیر متضادی در زمانهای مختلف از یک اصل ارائه شده است.

وی اضافه کرد: به نظر من تفسیر باید همانی باشد که اکثریت قاطع مردم آن را درست بدانند و اصل قانون اساسی را نیز نقض نکند. قانون اساسی میثاقی است که مردم به آن رای و اجازه اجرای آن را داده‌اند. البته ممکن است برخی بگویند مردم نمی‌فهمند و ما هرچه گفتیم همان اجرا شود اما باید بگوییم که قانون اساسی با رای مردم برای اجرا معتبر شده است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "یکی دیگر از مسایل، تغییر اصول قانون اساسی است که روال مشخصی دارد و باید رهبری فرمان بدهند و هیاتی تعیین شود و این تغییرات را اعمال کند و به رفراندوم گذاشته شود"، گفت: نمی‌توان با تفسیر یا با قانون عادی یا با ارجاع به مجمع تشخیص مصلحت نظام، اصل قانون اساسی را عوض کرد. در این صورت دیگر قانون اساسی لازم نیست. مجمع تشخیص مصلحت برای استثناء‌هاست نه قاعده و نه دور زدن قانون اساسی. مصلحت هم باید آنقدر آشکار باشد که اکثریت قاطع مردم آن را بپذیرند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: نمی‌شود عده قلیلی بگویند مصلحت ملت را ما تشخیص می‌دهیم و ملت قادر به تشخیص نیست. چطور این تشخیص را برای ملتی قائل نیستیم در حالی که آنها هستند که ما را انتخاب کرده‌اند؟

احمدی‌نژاد به جایگاه ریاست جمهوری نیز اشاره کرد و گفت: جایگاه ریاست جمهوری صرف نظر از این که رئیس‌جمهور الان احمدی‌نژاد است یا نه، بحث خیلی مهمی است. اگر از سال اول ریاست جمهوری بحث اختیارات را مطرح می‌کردم برای مردم فضای قبلی تداعی می‌شد و این که رئیس‌جمهور به دنبال افزایش اختیارات بیش از قانون اساسی است و دیگر نتیجه‌ای نمی‌گرفتیم. اما باید دانست تنها مقامی که نماد شکل‌گیری اراده ملی است و همه مردم در یک انتخابات یک فرد را انتخاب می‌کنند، رئیس‌جمهور است.

وی با بیان اینکه "طبق قانون اساسی تنها کسی که نماینده کل ملت محسوب می‌شود و بالاترین سطح نمایندگی مردم را دارد رئیس‌جمهور است"، تصریح کرد: بخش مهم مردمسالاری در نظام جمهوری اسلامی در انتخاب رئیس‌جمهور متبلور می‌شود که همه مردم در آن اعمال اراده می‌کنند؛ البته همه ارکان نظام باید بر اساس رای مردم باشد و هست، اما مشکل آنجاست که بخواهیم با اقلیتی، ملت را کنترل کنیم. آنجا که من تذکر برای اجرای قانون اساسی می‌دهم، برای صیانت از اصل قانون اساسی و حقوق مردم است، نه اینکه به دنبال جار و جنجال و ایجاد مسائل اختلافی باشم.

رئیس‌جمهور در ادامه به جایگاه قوه مقننه اشاره کرد و افزود: یک مقایسه آماری نشان می‌دهد که بواسطه تغییرات در قوانین عادی کار به جایی رسیده است که مجموعه نمایندگان مجلس، نماینده اقلیتی از مردم هستند. در قانون اول انتخابات مجلس شورای اسلامی هر نماینده‌ای باید 50 درصد به علاوه یک رای را برای ورود به مجلس کسب می‌کرد. بعدها به خاطر مشکلاتی که پدید آمد، این قانون به 30 درصد به اضافه یک تغییر کرد و هم‌اکنون به 25 درصد بعلاوه یک تقلیل یافته است و امروز در مجلس، در بهترین شرایط هم کسانی به مجلس راه یافته‌اند که تنها 30 درصد آراء ماخذوه را دارند، در حالی که اگر به این رقم میزان افرادی را که در انتخابات شرکت نکرده‌اند نیز اضافه کنیم، می‌بینیم که چه اتفاقی می‌افتد.

احمدی‌نژاد افزود:‌ اراده مردم، انرژی و سوختی است که موتور اداره جامعه را فراهم می‌کند و جهت حرکت آن را مشخص می‌سازد و اگر چنین نباشد، نظام سست می‌شود. سوال این است که اگر کسانی نماینده اقلیت شوند، قرار گرفتن آنها در نهادها و مسئولیت‌ها مشروعیت دارد؟ اراده مردم تنها یک کاغذ نیست که در صندوق‌ها ریخته شود بلکه هر کسی وقتی تصمیم می‌گیرد که در انتخابات شرکت کند اراده او می‌تواند به اندازه خود تغییر ایجاد کند. وقتی مردم اراده کنند و بخواهند، یک تصمیم محقق می‌شود وگرنه هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

رئیس‌جمهور طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را که هم‌اکنون در مجلس شورای اسلامی مطرح است، مغایر قانون اساسی دانست.

محمود احمدی‌نژاد در ادامه صحبتهای خود در همایش ملی قوه مجریه در حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران، به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: صرف‌نظر از اینکه این طرح به چه سرنوشتی دچار خواهد شد، نفس این کار خلاف قانون اساسی است و نباید وقت و پول و هزینه مردم و بیت‌المال صرف این طرح شود.

                         webnet.loxblog.com

وی اضافه کرد: این طرح مخالف اصل 6 و 115 قانون اساسی است، چراکه اصل بر رای مردم و انتخابات آزاد نیز حق مردم است که هم اصالت دارد، هم ضرورت و هم اهمیت. اینکه ما برخلاف قانون اساسی کاری کنیم که کسی حق نداشته باشد کاندیدا شود مگر اینکه قبلا از کسانی تائیدیه بگیرد، سیاستش را کسی تایید کند و دینداریش را کسی دیگر، آیا این مکانیزم انتخاب رئیس‌جمهور است؟ اگر می‌خواهید قانون اساسی را تغییر دهید راهش را بروید. قبلا هم تلاشهایی شد که قانون انتخابات تغییر کند اما نباید کاری کنیم که حضور مردم کمرنگ شود و خیال کنند که افرادی به جای آنها می‌خواهند تصمیم بگیرند. قانون اساسی شرایط رئیس‌جمهور را مشخص کرده است و تنها نحوه برگزاری انتخابات به قانون عادی واگذار شده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه "اصل این نظام با مردم است"، اظهار کرد: برخی می‌خواهند مردم را محدود کنند و به نظر من این کار عاقلانه نیست؛ چراکه انقلاب ما با حضور مردم زنده است و مردم این را نمی‌پذیرند و ما هم تلاش می‌کنیم تا قانون اساسی نقض نشود. ما به دنبال انتخابات پرشور و گسترده هستیم تا انرژی لازم برای حضور مردم به دست آید.         somamos.ir

احمدی‌نژاد افزود: نمایندگان مجلس هم نباید اجازه دهند این اقدامات خلاف در پرونده آنها ثبت شود. اگر کسی می‌خواهد وارد انتخابات شود باید نظر مردم را جلب کند نه اینکه دست مردم را ببندد. گرفتن اجرای انتخابات از وزارت کشور و دادن آن به دادستانی، دخالت در اجراست. چرا باید روی چیزهایی دست بگذاریم که دشمنان هم سوء‌استفاده کنند و گذشته هم زیر سوال برود؟ برخی دوستان شوخی می‌کردند و می‌گفتند که در طرح، اسم فردی که می‌خواهند رئیس‌جمهور شود را بگذارند

وی با بیان اینکه "تلاش برای دخالت در اجرا مسبوق به سابقه است"، یادآور شد: برخی خیال می‌کنند که زمان قاجار است و استبداد حاکم است و همه‌ حقوق مردم در مجلس متبلور است. بعد از انقلاب اسلامی و با دستاوردهای حاصل از آن، حقوق و اراده مردم تنها در مجلس نیست. رئیس‌جمهور هم با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شود و حتی رهبری با واسطه توسط مردم انتخاب می‌شود. 33 سال است که مردم حاکم بر سرنوشتشان هستند و دیگر آن دوره گذشته است.

احمدی‌نژاد در ادامه، به برخی مسائل از جمله شورای پول و اعتبار اشاره کرد و گفت: شورای پول و اعتبار یک مرجع حاکمیتی است اما برخی افراد را در آنجا قرار داده‌اند که ربطی به دولت ندارد و حق رای دارند یا حتی برخی تلاش کرده‌اند که در انتخاب رئیس بانک مرکزی حق وتو به برخی نهادها بدهند. برخی خیال می‌کنند که هرچه زیر دست آنها باشد درست است و اگر از زیر دست آنها خارج شد اشکال دارد. اگر ما قانون اساسی را درست اجرا کنیم همه چیز درست می‌شود وگرنه توازن با این کارها به هم می‌خورد و اتفاقا استبداد از همین‌جا شروع می‌شود.      webnet.loxblog.com

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از صحبتهای خود، به طرح سوالاتی از حقوق‌دانان پرداخت و گفت: آیا اداره زندان و پزشکی قانونی و ثبت اسناد و احوال یک کار اجرایی نیست و آیا باید در اختیار قوه قضاییه باشد؟ ما مشاهده می‌کنیم که گاهی یک اتفاق می‌افتد و پزشکی قانونی، قاضی و دادستان همه یک نظر می‌دهند. اخیرا هم دیدیم که می‌خواستند کانون وکلا را هم در اختیار بگیرند. به نظر من نباید این امور همه زیر نظر یک قوه باشد. زمانی بود که بحث پیشگیری از جرم را مطرح کرده بودند و این نظر داده می‌شد که همه دستگاهها پیش از هر اقدامی باید نسبت به انجام آن اطلاع دهند؛ در حالی که مفهوم پیشگیری از جرم، این نیست.

وی اضافه کرد: سوال دیگری که مطرح است این است که آیا آیین‌نامه مجلس می‌تواند اختیارات و مسئولیتهایی برای سایر قوا و رئیس‌جمهور تعریف کند؟ سوال دیگر این است که اگر مجلس لایحه دولت را به گونه‌ای تغییر دهد که با شکل اولیه‌اش به کلی تفاوت داشته باشد، آیا باید دولت این مصوبه را اجرا کند و در صورت اجرا تبعات آن به عهده کیست؟somamos.ir

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 / 9 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |


کمتر از7 ماه به آغاز ریاست جمهوری یازدهم باقی مانده و هرچند همه گروه های سیاسی شروع فعالیت های انتخاباتی را انکار می کنند و بسیاری از سیاسیون معتقند انتخاباتی...   webnet.loxblog.com
 کمتر از7 ماه  به آغاز ریاست جمهوری یازدهم باقی مانده و هرچند همه گروه های سیاسی شروع فعالیت های انتخاباتی را انکار می کنند و بسیاری از سیاسیون معتقند انتخاباتی شدن زودهنگام فضای سیاسی به نفع کشور نیست  اما شواهد نشان می دهند آرايش گروه‌هاي سياسي به‌تدريج در حال شكل گرفتن است  و جدل ها بر سر انتخاب کاندیدا در طیف های مختلف سیاسی ادامه دارد.

این در حالی است که فضای کشور کم کم می رود تا رنگ و بوی انتخاباتی به خود بگیرد چرا که  زمان ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری توسط مدیر کل دفتر انتخابات وزارت کشور  اردیبهشت ماه و شورای شهر فروردین ماه اعلام شده است.

در این میان اما اصلاح طلبانی که چند ماه پیش دم از عدم شرکت در انتخابات می زدند، تحرکات گسترده ای را برای شکرت در انتخابات آغاز کرده اند و هر چند دم از وحدت  می زند اما روز به روز اختلافات آنها بیشتر و بیشتر علنی می شود.    somamos.ir

درحالی که اختلاف میان اصلاح طلبان برای کاندیاتوری سید محمد خاتمی بالا گرفته و طیف طرفدارن موسوی خوئینی ها ، مرد خاکستری اصلاحات  همچنان مخالف سرسخت حضور خاتمی در انتخابات به عنوان محور اصلاحطلبان هستند، بازار دیدارهای انتخاباتی با خاتمی داغ داغ است.

در خصوص جدید ترین دیدار با رئیس جمهور سابق کشور، مجید محتشمی سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان گفت: اعضای ده‌گانه احزاب اصلاح‌طلب در این دیدار دو ساعته به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند و آقایان کواکبیان، حق‌شناس، باقرزاده، بهمن‌زاده، صفرپور و خانم فرح خسروی و بنده نیز در این جلسه صحبت‌هایی را مطرح کردیم.



محتشمی با بیان اینکه محور سخنان این افراد تأکید بر انسجام اصلاح‌طلبان و ایجاد جبهه واحد برای انتخابات بود افزود: در این جلسه پیشنهاد شد که خاتمی به صورت رسمی رهبری سیاسی جبهه اصلاحات را بپذیرد چراکه در حال حاضر وی رهبر معنوی جبهه است.    webnet.loxblog.com

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان ادامه داد: در این جلسه همچنین پیشنهاد شد که خاتمی در چارچوب یک منشور رهبری سیاسی جبهه اصلاحات را بپذیرد و این منشور را با رایزنی‌های خود تهیه کند تا اصلاح‌طلبان در قالب یک مدل نهایی به انتخابات ورود کنند.

در واقع محتشمی نیز به نوعی از شورای هماهنگی اصلاحات سخن می گوید. شورایی که چندي پيش نجفقلي حبيبي رئیس دوره‌ای آن  از برگزاری همایش انتخاباتی اصلاح‌طلبان در دی ماه خبر داده بود و گفته بود كه این همایش با هدف مشارکت در انتخابات برگزار می‌شود.

اما با وجود همه این سخنان،  شدت اختلافات بین گروه های مختلف اصلاح طلبان آنجا آشکار می شود که غلامحسين كرباسچي دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه اعضای شورای هماهنگی اصلاحات را نمی‌شناسد و برای شرکت در همایش این شورا باید بررسی بیشتری انجام دهد، گفته است كه «کارگزاران به‌دنبال کار انفرادی در انتخابات نیست.»

از سوي ديگر غلامحسين کرباسچی، درباره حضور در همايش انتخاباتي شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات، بيان كرده است كه‌ ما در جریان کارهای شورای هماهنگی نیستیم؛ در گذشته کارگزاران نماینده‌ای در شورای هماهنگی داشت که از بعد از جریان انتخابات 88 این نماینده دستگیر شد و با اتفاقاتی که برایش پیش آمد، ما دیگر در این شورا نماینده‌ای نداریم.   somamos.ir

البته در سوی دیگر میدان، رسول منتجب‌نيا قائم‌مقام حزب اعتماد در اين رابطه اعلام كرده كه در اين همايش در مجمع بزرگ اصلاح‌طلبان که به همت شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برگزار می‌شود، شرکت می‌کنیم و حرف‌های خود را همچون گذشته خواهیم زد تا به این ترتیب چند دستگی میان احزاب اصلاح طلب بیش از پیش رو نمایی شود.

بی تردید، اختلافات طيف‌هاي گوناگون سياسي اصلاح‌طلب چشم‌انداز روشني را درخصوص آينده آنان ترسيم نمي‌كند و باید منتظر ماند و دید با نزدیک شدن زمان انتخابات و رونمایی از کاندیداها  چه آینده ای برای  اصلاح طلبان رقم خواهد خورد؟

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 / 9 / 1391برچسب:مشایی,ماموریت,ریات جمهوری,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

رازگشايي از عزل و نصب هاي يك شبه محمود احمدي نژاد
كولاك عزل و نصب هاي غروب 11 آذرماه محمود احمدي نژاد تا مدت ها صفحات اول روزنامه و سايت ها را به خود اختصاص خواهد داد. در ميان انتصاب ملك زاده به رياست سازمان گردشگري، بركناري وزير ارتباطات و شغل جديد مشايي، سمت جديد اسفنديار كابينه بيش از بقيه به چشم تحليل گران خواهد آمد. اگر رئيس جمهور مشايي را مثلا يكسال پيش به شغلي ديگر مي گمارد شايد اينقدر حساسيت برانگيز نبود كه در ايامي كه آرام آرام فضاي كشور به سمت انتخابات مي رود.   webnet.loxblog.com

يكم- از همان روزي كه اسفنديار رحيم مشايي مرد مرموز كابينه محمود احمدي نژاد انتخابات رياست جمهوري سال 1392 را « كولاك» ناميد ( ويژه نامه نوروزي همشهري در سال 1389)، مي شد حدس زد كه كولاكي كه وي از آن سخن مي گويد چيزي نيست جز حضور جنجالي وي در انتخابات. 

اسفنديار رحيم مشايي به نيكي از حساسيت هاي فراوان بر سر راه حضورش در انتخابات آگاه است. از حساسيت هاي شوراي نگهبان گرفته تا حساسيت هاي طيف هاي مختلف سياسي و....«كولاك» ي كه مشايي از آن سخن مي گويد مگر چيزي ديگري است غير از متلاطم شدن امواج دريا، منقلب و طوفاني شدن دريا ...( لغت نامه دهخدا). 

دوم- تغيير چيدمان محمود احمدي نژاد در ميان اطرافيان حلقه اول خود آيا پيام خاصي دارد؟ آيا پيوستن دوباره غلامحسين الهام به دولت و جدا شدن ظاهري اسفنديار رحيم مشايي در غروب سرد 11 آذرماه از حلقه اول ياران احمدي نژاد را اتفاقي ساده بايد تحليل كرد و يا براي آن هزاران دليل داشت. اگر رئيس جمهوري آنگونه كه در حكمش آورده  مشايي را شخصي موحد، مومن، صبور، متعهد به آرمان مهدوي، حاكميت جهاني و فردي امين از جهات گوناگون مي داند، چه اتفاقي سبب شده تا يار غار خويش را در حساس ترين برهه زماني و در حالي كه دولت در حال جمع بندي عملكرد هشت ساله خود است، به جاي ديگري بفرستد؟ كدام مصلحت بزرگتر سبب شده تا در فاصله 8 ماه مانده به پايان دولت، مشايي شغلي را برعهده بگيرد كه لااقل دو سال براي جا افتادن در آن زمان نياز دارد؟              somamos.ir

سوم- غلامحسين الهام كه بار ديگر به دولت برگشت اين تحليل در ميان برخي كارشناسان به وجود آمد كه الهام گزينه در سايه دولت براي رياست جمهوري است. الهام عضو تيمي ( پايداري) بود كه مهمترين دليل تشكيل آن انتقاد به وجود جريان انحرافي در دولت با وجود علاقه اش به گفتمان سوم تير بود. يعني تيم پايداري نه علقه چنداني با ديگر اصولگرايان داشت و نه مي توانست ديگر روي دولتي كه اسفنديار رحيم مشايي در راس آن قرار دارد حساب كند. تيم پايداري همچنين حلقه اتصال طيف حاميان احمدي نژاد منهاي مشايي با دولت باقي ماند. ايده جدايي اين تيم از دولت هم ( حتي با وجود مشايي) توهمي بيش نبود چه آنكه الهام كه خود زماني منتقد جدي طيف مشايي بود در زماني به دولت برگشت كه مشايي همچنان در گلوگاه استراتژيك قدرت حضوري فعال داشت. برخي تحليل گران معتقدند جدايي امروز مشايي از دولت و حضور در نقطه اي بي دردسر همچون دبير خانه جنبش عدم تعهد عملا زمينه را براي بازي غلامحسين الهام در زميني فراخ تر فراهم خواهد كرد. 

چهارم- تحليل ديگري كه درباره دلايل خروج مشايي از ساختمان پاستور وجود دارد، تلاش وي براي كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري سال آينده است. چيزي كه در ادبيات سياسي ايران به آن مدل پوتين-مدودف اطلاق مي شود. مشايي مخالفان سرسختي حتي در ميان اصولگرايان دارد و بسياري حتي گذر وي از فيلتر شوراي نگهبان را هم امري ممكن نمي دانند. با اين حال اما كم نيستند كارشناساني كه با استناد به ماجراي انتخابات سال 1384 و تائيد صلاحيت دكتر معين نامزد احزاب تندروي اصلاحات همچون حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي پس از رد صلاحيت توسط شوراي نگهبان، امكان حكم حكومتي دراين باره را منتفي نمي دانند.   somamos.ir

پنجم- كولاك عزل و نصب هاي غروب 11 آذرماه محمود احمدي نژاد تا مدت ها صفحات اول روزنامه و سايت ها را به خود اختصاص خواهد داد.  در ميان انتصاب ملك زاده به رياست سازمان گردشگري، بركناري وزير ارتباطات و شغل جديد مشايي، سمت جديد اسفنديار كابينه بيش از بقيه به چشم تحليل گران خواهد آمد. اگر رئيس جمهور مشايي را مثلا يكسال پيش به شغلي ديگر مي گمارد شايد اينقدر حساسيت برانگيز نبود كه در ايامي كه آرام آرام فضاي كشور به سمت انتخابات مي رود. 
                                          webnet.loxblog.com
 «مرد امين» احمدي نژاد شايد تنها مدتي از ديدگان پنهان باشد و بعد از خوابيدن گرد و غبار اين روزها تا مدت ها خبري از وي نباشد. اما اين غيبت خيلي طول نخواهد كشيد.  

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 / 9 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

قیمت پیشنهادی برای فروش این خانه ویلایی مترمربعی ۲۵ میلیون تومان تعیین شده که قیمت کل آن ۳۱ میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان برآورد می‌شود.            webnet.loxblog.com
زندگی در ارتفاع همواره برای انسان‌ها جالب بوده است به همین دلیل بشر در طول تاریخ در صدد پیدا‌کردن راهی برای رسیدن به ارتفاع‌های بالا برآمده است.
یکی از این راه‌ها برج نشینی است به طوری که درسال‌های اخیر سرمایه‌گذاران بخش مسکن اقدام به ساخت برج‌های بلند مرتبه‌ای کردند که در نوک آنها پنت‌هاوس‌هایی زیبا و مجلل طراحی شده است که اقامت در آنها وصف‌ناپذیر است.
برج‌هایی که بهترین امکانات را در اختیار ساکنانش قرار می‌دهد امکاناتی که با بهترین و مجلل‌ترین هتل‌ها برابری می‌کند و شاید بالاتر هم باشد به هرحال این برج‌های شیک فقط برای کسانی طراحی شده است که کمترین دغدغه مالی ندارند و از سرمایه‌های کلان و غیر‌قابل توصیف برخوردارند.                     somamos.ir

روما رزیدنس

این مجتمع در زمینی با مساحتی بالغ بر ۷۰۰۰ مترمربع در خیابان کامرانیه شمالی قرار دارد.
این مجتمع با ۴۷۰۰۰ مترمربع زیربنا شامل ۳۲۰۰۰ مترمربع مساحت مفید واحدهای مسکونی، ۱۰۰۰ مترمربع واحدهای تجاری و ۱۴۰۰۰ مترمربع فضاهای تفریحی و مشاعات است.somamos.ir


روما رزیدنس شامل ۶۵ واحد مسکونی در ۱۵طبقه است که محیط تمامی طبقات مسکونی به صورت چلیپا طراحی شده تا تمام واحدها از نور مناسب برخوردار شوند.

همچنین شیب طبیعی زمین پروژه روما کمک شایانی به چشم‌انداز واحدها کرده است. به این صورت که حتی طبقه اول ساختمان نیز از چشم‌انداز بی‌نظیر برخوردار است.
webnet.loxblog.com
برج روما رزیدنس دارای سه طبقه زیرزمین و یک طبقه همکف با محیطی مستطیل شکل است که دربرگیرنده تمامی پارکینگ‌ها، فضاهای تاسیساتی، لابی، مکان‌های تفریحی، سالن اجتماعات، بلوک‌های تجاری و سایر مشاعات و دارای سینمای سه‌بعدی است.

پنت‌هاوس ۱۴۰۰متری به صورت دوبلکس در طبقات ۱۴ و ۱۵ قرار گرفته که در طبقه چهاردهم Master Bedroom، یک سوئیت مستقل با در مجزا، آشپزخانه، سالن غذاخوری، TV Room و فضای سبز قرار گرفته است. چهار اتاق خواب دیگر همراه سایر فضای پذیرایی، در طبقه ۱۵ جانمایی شده است.

همچنین در پنت‌هاوس‌های ۹۲۶متری، پنج اتاق‌خواب، سالن غذاخوری و دو سالن پذیرایی پیش‌بینی شده است.   somamos.ir

برای رفاه حال ساکنان پنت‌هاوس‌ها، آسانسورهای اختصاصی در نظر گرفته شده است.
می‌گویند سازه این ساختمان در برابر زلزله تا ۸.۶ ریشتر مقاوم است این ساختمان به سیستم شست‌وشوی نما و پنجره مجهز است. قیمت فروش و اجاره این برج نیز همانند برج چناران پارک است.

مجتمع چناران    somamos.ir

مجتمع چناران پارک یکی از مجلل‌ترین برج‌های تهران است که به ادعای سازندگانش که در سایت مجتمع نوشته‌اند: ما مجتمعی لوکس و تمام‌عیار بنا کردیم.
این مجتمع بهترین امکانات از قبیل سیستم امنیتی پیشرفته، لابی بسیار مجلل، خدمات سرو غذا، سالن‌های ورزشی با بهترین امکانات، فضای مشجر و بهترین چشم‌انداز را دارد.

در مجتمع چناران پارک رزیدنس چیزی غیرقابل تصور را طراحی و مهندسی کرده‌ایم که بالا‌ترین انتظارات ساکنان را برآورده سازد.
مجتمع در زمینی به وسعت حدود ۸۰۰۰ متر‌مربع در الهیه با تنوع متراژ آپارتمان‌ها از ۲۶۰ الی ۵۵۰ مترمربع احداث شده است که فضایی بیش از ۵۰۰۰ مترمربع محوطه و فضای سبز در اطراف برج شامل محیط‌های جذاب، آب‌نما و آبشار‌های زیبا و نیز جاده تندرستی و پیست دوچرخه‌سواری است.    somamos.ir

در این سایت آمده است: یک ساختمان مدرن با استفاده از آخرین تکنولوژی ساخت روز دنیا و نیز آرامش فضای سبز محوطه، شما را به یک فضای گرم و کلاسیک داخلی دعوت می‌کند. جایی که از ورودی و لابی واژه لوکس احساس می‌شود و شما لوکس‌ترین و زیباترین معماری همگون را همراه با بهترین کیفیت مصالح در آپارتمان‌ها مشاهده می‌کنید.
دانیال تیموری که در امر خرید و فروش این‌گونه آپارتمان‌ها فعالیت می‌کند در مورد قیمت این برج می‌گوید: حداقل قیمتی که برای واحد‌های این برج می‌توان گفت رقم متری ۱۵ میلیون تومان است که به بالای متری ۳۰ میلیون تومان هم می‌رسد که رقم آخر در مورد پنت‌هاوس‌هایی است که درنوک برج و طبقات بالایی قرار دارند.

وی در مورد امکانات برج می‌افزاید: لابی بزرگ و مجلل، مشاعات بی‌نظیر، استفاده از بهترین مصالح ساختمانی نظیر شیر‌آلاتی که روی آن آب‌طلا کار شده است همراه امکاناتی چون کیترینگ، کارواش ماشین، خشکشویی، رستوران و سالن ورزشی از امکانات این برج است.
                webnet.loxblog.com        somamos.ir
وی همچنین به سیستم ورود و خروج از این ساختمان اشاره می‌کند و می‌گوید: این ساختمان از گارد ویژه‌ای برخوردار است که ورود و خروج از آن براحتی امکان‌پذیر نیست. درهای ورودی به شکلی که امروزه همه درها دارای ریموت هستند نیست، بلکه درها با شماره پلاک هر ماشین به صورت دیجیتال باز می‌شود و دیگر احتیاج به ریموت نیست.

تیموری در مورد اجاره واحد‌های این برج اضافه می‌کند: یک واحد ۳۵۰ متری حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ میلیون تومان رهن کامل اجاره داده می‌شود، البته برخی واحدها تا یک میلیارد تومان هم اجاره رفته است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این واحدها همیشه مشتری خود را دارند می‌گوید: همیشه مشتری خریدار خانه‌های لوکس وجود دارد این در حالی است چنین واحدهایی برای اجاره کم است ووقتی موردی پیدا می‌شود بلافاصله اجاره می‌رود.
ویلای ۳۱ میلیاردی        somamos.ir

تابستان امسال یک خانه ویلایی در جردن در شمال تهران رکورد گران‌ترین ملک مسکونی تهران را در اختیار خود قرار داد.این خانه‌ ویلایی، مساحتی بیش از هزار مترمربع زیربنا دارد.
به گزارش سامانه مجازی معاملات مسکن، مالک آن به دلیل موقعیت ملک، قیمت پیشنهادی فروش را ۱۲ برابر میانگین قیمت مسکن در تهران تعیین کرده است.

قیمت پیشنهادی برای فروش این خانه ویلایی مترمربعی ۲۵ میلیون تومان تعیین شده که قیمت کل آن ۳۱ میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان برآورد می‌شود.

مالک این خانه اعلام کرده است: ملک دارای دو اتاق خواب و یک خط تلفن است و در عین حال عمر بنای ساختمان بیست و پنج ساله است. زمین این ملک ۱۲۵۱ مترمربع مساحت دارد و طول بر آن نیز ۴۰ متر است.
ظاهرا مالک این بنا، قیمت فروش را بر حسب ارزش زمین اعلام کرده به این معنی که عملا بنای ساختمان آن قابل سرمایه‌گذاری نیست.
جستجو در این بخش از واحدهای فروشی نشان می‌دهد که فایل‌ها اغلب به واحدهای قدیمی، اما بازسازی شده در نقاط شمالی شهر اختصاص پیدا کرده‌اند که به دلیل سن بالا قیمت پیشنهادی برای آنها از سوی مالک تنها با در نظر گرفتن قیمت زمین ارائه شده است.
به عنوان مثال ویلایی ۶۳۰ متری در فرمانیه با عمری بیش از ۲۵ سال، مترمربعی ۱۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است، اما مالک در توضیحات ملک خود مزایایی را برای آن برشمرده است که گذر ۱۷ متری، دوبلکس بودن و انجام عملیات بازسازی ویلا از جمله آنها است.
علاوه بر این مالک این ویلا در توضیحات ارائه شده برای ملک خود آورده که این ویلا گرچه قابل سکونت است، اما در قیمت‌گذاری آن تنها قیمت زمین ویلا لحاظ شده است.
ویلای دیگری در خیابان ملاصدرا که بیش از ۷۰۰ مترمربع مساحت دارد متری ۱۳‌میلیون تومان برای فروش پیشنهاد شده است.
                   somamos.ir
این واحد نیز بیش از ۲۵ سال عمر دارد و قیمت زمین آن به تنهایی لحاظ شده است. در فروش خانه‌های ویلایی معمولا قیمت کل عبارت است از مجموع قیمت زمین و قیمت بنا. اما در ویلاهای قدیمی برخی مالکان از قیمت‌گذاری بنا صرف نظر و فقط قیمت زمین را لحاظ می‌کنند.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 / 9 / 1391برچسب:قطر,همسر,÷ادشاه,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

رسانه های عربی از درخواست طلاق شاهزاده «موزه» همسر امیر قطر خبر دادند.در همین حال الوعی نیوز نیز پس از اعلام این خبر افزود: «حمد بن جاسم آل ثانی» امیر قطر به تازگی یک ازدواج مجدد داشته و از همین رو بیشتر وقت خود را با همسر جدید خود می گذرانده است.
                                          webnet.loxblog.com
گویا این مسأله شاهزاده «موزه» را آزار میداده و از همین رو تصمیم گرفت برای مدت زمان طولانی به ایالات متحده آمریکا سفر کند و در یکی از کاخ شخصی خود در آمریکا اقامت کند.

به گفته این رسانه های عربی شاهزاده «موزه» پس از اینکه به آمریکا رسید و در کاخ خود مستقر شد، رسما از امیر قطر درخواست طلاق کرده است.

قابل ذکر است شاهزاده «موزه» به همراه خود 7 میلیارد دلار پول به آمریکا برده و قصد دارد در ایالت نیویورک یک مؤسسه تربیتی عظیم تأسیس کند.

گفتنی است شاهزاده حمد، بزرگ ترین و تنبل ترین فرزند پدرش بود از همین رو موفق نشد تحصیلات خود را تکمیل کند و مدرسه را رها کرد. سپس پدرش او را به انگلیس فرستاد تا در کالج نظامی آموزش ببیند اما در آنجا هم تحصیلات خود را تکمیل نکرد و ناموفق به کشورش بازگشت و به ارتش پیوست.     somamos.ir

او در سال 1971 فرمانده ارتش و ولیعهد قطر شد. اما در دهه های نود قرن گذشته میلادی، هنگامی که پدرش برای درمان به خارج از قطر سفر کرده بود، علیه او با کودتا کرد و به قدرت رسید

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 / 9 / 1391برچسب:علی دایی,رستوران,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

علی دایی كه تیمش آخرین بازی نیم فصل اول را با ژیروزی مقابل فجرسپاسی پشت سر گذاشت، عصر سه شنبه به اردبیل سفر كرد تا یكی دو روز را در زادگاهش سپری كند. البته علی دایی از این فرصت استفاده كرد و رستورانش را هم در اردبیل افتتاح كرد تا از این به بعد حوزه جدیدی را در فعالیت‌های اقتصادی خود تجربه كند.     webnet.loxblog.com

webnet.loxblog.com    somamos.ir

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 / 9 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد بازنشستگان حداکثر 500 هزار تومان حقوق دریافت می کنند، گفت: با اینکه رئیس جمهور چندین بار دستور رسیدگی و رفع مشکلات بازنشستگان را به وزیر رفاه داده اما متاسفانه شیخ الاسلامی این موضوع را اجرایی نمی کند.
علی اکبرخبازها در مورد مستمری بازنشستگان افزود: براساس اطلاعات موجود در حال حاضر 70 تا 80 درصد بازنشستگان حداقل حقوق را دریافت می کنند به همین دلیل باید تمهیداتی برای افزایش حقوق این افراد در نظر گرفته شود.   webnet.loxblog.com
 
وی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و تورم بالای 50 درصدی موجود، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نباید کمتر از 700 هزار تومان باشد درحالکیه هم اکنون اغلب بازنشستگان بسیار کمتر از این مبلغ و حداکثر 500 هزار تومان دریافت می کنند.
 
رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی اظهار داشت: رئیس جمهور نیز خواستار افزایش حقوق بازنشستگان است و عنوان کرده که حقوق این افراد کمتر از 700 هزار تومان نباشد.
 
وی  با اشاره به اینکه تا کنون 6 نامه به رئیس جمهور ارسال کرده ایم، تاکید کرد: 4 نامه را بنده به طور مستقیم به رئیس جمهور دادم و هر بار نیز وی دستور رسیدگی به وزرای خود داده اما متاسفانه در این خصوص کوتاهی شده و اقدامی انجام نشده است     somamos.ir
 
خبازها در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: دراین خصوص بداغی معاون حقوقی ریاست جمهوری طی نامه ای به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور اجرایی شدن این قانون را داده اما این موضوع نیز تاکنون محقق نشده است.
 
وی گفت: برای ما جای این سوال وجود دارد که چرا وقتی رئیس جمهور دستور رسیدگی داده و معاون حقوقی نیز آن را تائید کرده، شیخ الاسلامی وزیر رفاه آن را عملی نمی کند.
 
به گفته وی، بازنشستگان مکررا به ما مراجعه و خواستار تحقق حقوق خود هستند اما متاسفانه حرفی برای آنان نداریم.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 / 9 / 1391برچسب:عزل ونسب,احمدی نزاد,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

هنوز عزل و نصب های ناگهانی و جنجالی محمود احمدی نژاد از آغاز دولت نهم تا کنون از یادها نرفته است که غروب 11 آذر سال 91 بار دیگر شاهد جابه جایی های جنجالی در دولت بود. وزیر ارتباطات که می توان گفت بی حاشیه ترین وزیر کابینه دهم بوده است، به یک باره برکنار شد...
 هنوز عزل و نصب های ناگهانی و جنجالی محمود احمدی نژاد از آغاز دولت نهم تا کنون از یادها نرفته است که غروب 11 آذر سال 91 بار دیگر شاهد جابه جایی های جنجالی در دولت بود.
وزیر ارتباطات که می توان گفت بی حاشیه ترین وزیر کابینه دهم بوده است، به  یک باره برکنار شد و علی نیکزاد که خود وزارت خانه مهم و پرکاری را سرپرستی  می کند با حفظ سمت، سرپرست وزارت ارتباطات هم شد!

این خبر اما  جنجالی ترین عزل و نصب 11 اذر نبود بلکه مهم ترین تغییر در خود ساختمان پاستور اتفاق افتاد  و رئیس دفتر جنجالی رئیسش جمهور و یار دیرینه محمود احمدی نژاد در حکمی که پر از تقدیر و تشکر و ستایش بود، از پاستور نقل مکان کرد و به دفتر جنبش سران عدم تعهد رفت.

حالا اما در حالی که گمانه زنی ها درباره این تغییر و تحول در محفل های سیاسی ادامه دارد و بسیاری این تحولات در آستانه انتخابات را سیاسی و هدفمند می دانند ، یکی از دولتی ها می گوید: جابه جایی مشایی عادی بود!   somamos.ir



در حالی که هنوز واکنش رسمی  از دولتی ها درباره جابه جایی های ناگهانی 11 آذر داده نشده است، مجید امیدی شهرکی مدیر کل سیاسی دفتر رئیس جمهور، با عادی دانستن این جابه جای گفته : این جابجایی در حیطه وظایف قانونی رئیس جمهور است و مانند جابجایی‌های قبلی است و مسأله‌ای غیر عادی نیست.

مدیر کل سیاسی دفتر رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال که آیا این تغییرات با فعالیت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آینده ارتباط دارد، گفت: هر کس آزاد است هر طور می خواهد در این باره تفسیر کند.

وی همچنین  در پاسخ به این سؤال که آیا این تغییرات با فعالیت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آینده ارتباط دارد،واکنشی نشان نداده و گفته: هر کس آزاد است هر طور می خواهد در این باره تفسیر کند. 

این سخنان در حالی است که هر وقت عزل و نصبی در کار بوده ، پشت پرده ای هم برای آن وجود داشته و این عزل و نصب ها بر خلاف ادعای دولتی ها تنها به دلیل کفایت کاری صورت نگرفته است.

روزی که محمود احمدی نژاد  در آغاز شکل گیری دولت اولش در سال 84 به طور رسمی از تریبون مجلس اعلام کرد با وزیران دولت نهم هیچ تعارفی ندارد و در صورتی که از عملکردشان راضی نباشد از کار برکنار می شوند، کمتر کسی فکرش را می کرد شدت عزل و نصبها تا این حد انتقاد برانگیز باشد و ارکان کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

نگاهی به نوع این برکناری ها و سخنان بعد از آن نشان می دهد ، این عزل و نصب ها که اکثرا ناگهانی و بدون اعلام قبلی است،  اهدافی را دنبال می کند.

برکناری حین انجام ماموریت در سنگال
 
منوچهر متکی وزیر پیشین امور خارجه ایران در حالی که در ماموریتی دیپلماتیک و رسمی به سنگال رفته بود تا پیام دعوت رئیس‌جمهور را برای سران تعدادی از کشورهای آفریقایی از جمله رئیس جمهور سنگال به‌منظور شرکت در همایش بین‌المللی مبارزه با تروریسم در تهران به آنها ابلاغ کند در آن کشور بر کنار شد.  somamos.ir

 مدافعین کنار گذاشتن غیر عرفی متکی معتقدبودند؛ وی در مورد زمان سفر خود به دفتر رئیس‌جمهور اطلاعی نداده بود، بنابراین، انتشار حکم عزل وی با پیش‌فرض حضور او در تهران بوده است.

متکی در حالی روز یکشنبه 21 آذر 89 به سنگال سفر کرد که قرار بود در جریان سفر دوره‌ای اش به یونان و اندونزی که از روز 16 آذر آغاز شده بود، به سنگال نیز برود اما عزیمت به مقصد سوم او به تأخیر افتاد اما دولت اعلام کرد :" با توجه به اطلاع ندادن به رئیس‌جمهور در خصوص تعویق این سفر و انجام آن، حکم برکناری وی همزمان با سفر منتشر شد.

منوچهر متکی این نحوه برخورد در برکناری یک وزیر در حین انجام ماموریت را غیر اسلامی، خارج از عرف سیاسی و دیپلماتیک و توهین آمیز خواند.

برکناری معاون وزیر حین صرف ناهار
 
محسن پرویز معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حالی که در رستوران مشغول صرف ناهار بود از کار برکنار شد و حکم عزلش را از فردی معمولی شنید که در کنارش نشسته بود.  
 
پرویز که  گویا ماجرای رفتنش را چندان جدی نگرفته بود بی اعتنا مشغول صرف ناهار می شود ولی مجددا مراجعه و از او خواسته می شود همین حالا (هنگام صرف ناهار)وزارتخانه فرهنگ را ترک کند.  
 
او که برکناری عجیب و فوری خود را به سادگی پذیرفته بود در اینباره گفت: شیوه برکناری‌اش مانند عزل کسانی است که جرمی مرتکب شده‌اند و ضرورتاً باید کنار بروند.

به گفته او این تغییر بدعتی بود که در دولت در حال ایجاد شدن است و از اهالی فرهنگ خواسته بود تا دست به دست هم بدهند و نگذارند سنت شود و افراد بدون اطلاع خودشان جابه‌جا ‌نشوند.
اما تنها معاون وزیر نبود که اینگونه از سمت خود عزل شد.

پورمحمدی و رفتن پر هیاهو      somamos.ir

مصطفی پور محمدی وزیر کشور دولت نهم نیز که تنها شب پیش از معرفی به مجلس از وزارت خود مطلع شده بود روز چهارده فروردین و بعد از بازگشت از مسافرت نوروز از کار کنار گذشته شد بی آنکه تا آن روز گزینه ای برای وزارت کشور در نظر گرفته شده باشد.این اتفاق اما در آستانه انتخابات دهم رخ داد و حرف و حدیث های زیادی را در پی داشت.

در آن روزها ، وقتی خبرنگارها از سخنگوی دولت موضوع برکناری پور محمدی  را سئوال کردند ، وی گفت دروغ سیزده است.

گفته می‌شد احمدی‌نژاد از پورمحمدی بخاطر گماردن برخی مسوولان استانی به شدت گله‌مند بود و همین مساله، سبب عزل وی را فراهم آورد و سرانجام در آستانه حساسترین انتخابات کشور، صادق محصولی (اسپانسر امروز گروه پایداری) سکاندار وزارت کشور شد.

عزل وزیر اطلاعت در ساعات نماز

غلامحسین محسنی اژه ای که با کنار رفتنش دولت از حداکثر افتاده بود، خبر برکناری اش را از معاونش حین رفتن به اتاق کار شنید و خود در اینباره گفته که ا"ینقدر شتاب زده در مورد برکناری وزرا عمل شده بود که حتی به این موضوع هم فکر نکرده بودند که با عزل ما دولت از رسمیت می افتد."

وزیراطلاعات دولت نهم  در اینباره با بیان اینکه "ما خودمان هم نفهمیدیم چگونه و چرا ما را کنار گذاشتند و البته بسیاری از مسئولین از برکناری اشان هیچ اطلاعی نداشتند و البته اطلاعی ندارم که در آن زمان مقام معظم رهبری از روند برکناری من مطلع بود یا نه، ولی ایشان از برکناری آقای مصلحی(وزیر فعلی اطلاعات) اطلاعی نداشتند.

محسنی اژه ای گفت: بعد از نماز ظهر روزی که من را برکنار کردند مانند همیشه قرار بود تا قبل از پایان وقت اداری یک جلسه ای بگذاریم که وقت هم فوت نشود، در حال رفتن به اتاق کار یکی از معاونین سراسیمه به استقبال من آمد و خبر عزل من را داد و گفت که به وی پیشنهاد سرپرستی وزارت اطلاعات داده شده است.

البته برخی منابع خبری در آن زمان یکی از دلایل عزل غلامحسین محسنی‌اژه‌یی را عدم پذیرش توصیه احمدی‌نژاد برای تغییر معاونینش ذکر کرده بودند.

مصلحی و اختلاف در هیات دولت    webnet.loxblog.com
 
بعد از آن نیز حرف و حدیث‌های بسیاری در باره اختلاف رئیس جمهور با حیدر مصلحی وزیر اطلاعات دولت دهم رسانه‌ای شد و حتی در مقطعی سایت رسمی دولت اعلام کرد که مصلحی برکنار شده است که در ‌‌نهایت این اتفاق نیافتاد وبا تدبیر مقام معظم رهبری،  مصلحی در وزارت اطلاعات ماندگار شد.

آنچه مسلم است، تجربه عزل و نصب ها در دولت نهم و پس از ان دولت دهم نشان می دهد که همواره اهدافی غیر از مسائل کاری در میان است چرا که اگر بحث بی کفایتی و مشکلات مدیریتی مطرح بود ، وزرای عزل شده پیش از عزل، تذکری از رئیس دولت دریافت می کردند و از عزل خود شگفت زده نمی شدند.

حالا نیز با نزدیک بودن انتخابات یازدهم و بازگشتن غلامحسین الهام به بدنه دولت و همچنین دادن مسئولیت جدید به علی نیکزاد که یکی از گزینه های دولتی ها برای کاندیداتوری ریاست جمهوری است و همچنین جابه جایی اسفندیار رحیم مشایی که سیاسیون معتقدند اگر تایید صلاحیت شود، گزینه اصلی دولتی هاست، نشان می دهد سناریوی انتخاباتی دولتی ها از هم اکنون کلید خورده است و این عزل و نصب های جدید هرگز بی ارتباط با انتخابات نیست.
 

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 / 9 / 1391برچسب:یارانه نقدی,یارانه,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |


دولت هر قانونی را که بخواهد ابلاغ می کند و هر قانونی که با مذاقش سازگار نباشد ابلاغ نمی کند.این شیوه دولت محمود احمدی نژاد است. هر بار نیز این رئیس مجلس است که مجبوربه ابلاغ قانون مورد نظر به جای رئیس جمهور می شود.
دولت هر قانونی را که بخواهد ابلاغ می کند و هر قانونی که  با مذاقش سازگار نباشد ابلاغ نمی کند.این شیوه دولت محمود احمدی نژاد است.

هر بار نیز این رئیس مجلس است که مجبوربه ابلاغ قانون مورد نظر به جای رئیس جمهور می شود.
هنوز از یادها نرفته است که محمود احمدی نژاد در بخشنامه های جنجالی ، ابلاغ قانون توسط رئیس مجلس را خلاف نص قانون اساسی دانست .         webnet.loxblog.com

 رييس‌جمهور در بخشنامه‌اي به كليه دستگاه‌هاي اجرايي كشور، مكاتبات مجلس شوراي اسلامي با دستگاه‌هاي اجرايي در خصوص لغو برخي مصوبات مربوط به دولت و مراجع و مقامات دولتي را خلاف نص صريح قانون اساسي و فاقد وجاهت حقوقي دانسته و تأكيد كرد كه هيچ يك از اصول قانون اساسي چنين اختياري را صراحتاً و يا تلويحاً به رييس محترم و حتي مجلس شوراي اسلامي اعطا نكرده است تا به این ترتیب نه تنها خود قوانینی را که با آنها مخالف است ابلاغ نکند بلکه ابلاغیه های رئیس مجلس را نیز غیر قانونی بداند.



هر چند علی لاریجانی در آن برهه در زمان ، پاسخ رئیس دولت دهم را داد اما در هر حال باز هم  قانونی توسط رئیس جمهور ابلاغ نشده تا علی لاریجانی مجبور به ابلاغ آن باشد.

این بار رئيس مجلس دستور اجرا و چاپ قانوني را به روزنامه رسمي كشور داده است كه به ممنوعيت پرداخت يارانه نقدي از محل فروش ارز مربوط مي‌شود .

بارها و بارخها شایعه شده که دولت توانایی پرداخت یارانه نقدی به مردم را ندارد و برای همین از منابع مختلف که بعضا غیر قانونی هستند، مبلغ یاران هنقدی را تامین می کند.

یکی از آنها منابع ارزی است و همین مساله باعث شد برداشت شبانه مابه التفاوت ارزی از حساب بانک ها در سر ساز شود  چرا که بسیاری معتقد بودند این برداشت شبانه به پرداخت یارانه نقدی مربوط است.

ماجرا اما از این قرار بود که در آخرين روز مهرماه نمايندگان طرحي را به تصويب رساندند كه بر اساس آن دولت از افزايش يارانه نقدي از محل مابه‌التفاوت فروش ارز منع ‌شد.

سه هفته (بيست‌و دوم آبان‌ماه) پس از تصويب اين قانون در مجلس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای اين قانون را برای اجرا به محمود احمدی‌نژاد ابلاغ کرد.


اما باز هم اين قانون توسط دولت ابلاغ نشد تا رئيس مجلس دست به كار شود و خود «قانون حمایت از سرمایه‌گذاری‌های عمرانی و تولید ملی و اصلاح قانون بودجه سال 1391 کل کشور» را به روزنامه رسمي كشور ابلاغ كند.

بي‌توجهي دولت در حالي صورت گرفته است كه طبق ماده یک قانون مدنی، مصوبات مجلس شورای اسلامی و نتیجه همه‌پرسی پس از طی مراحل قانونی به رئیس‌جمهور ابلاغ می‌شود و رئیس‌جمهور باید ظرف مدت پنج روز آن را امضا و به مجریان ابلاغ نماید و دستور انتشار آن را صادر کند و روزنامه رسمی موظف است ظرف مدت 72 ساعت پس از ابلاغ، منتشر نماید.  webnet.loxblog.com

 در تبصره این ماده نیز آمده است: «در صورت استنکاف رئیس‌جمهور از امضا یا ابلاغ در مدت مذکور در این ماده، به دستور رئیس مجلس شورای اسلامی روزنامه رسمی موظف است ظرف مدت 72 ساعت مصوبه را چاپ و منتشر نماید.» طبق ماده دو قانون مدنی نيز، قوانین‌، پانزده روز پس از انتشار، در سراسر کشور لازم‌الاجراست مگر آنکه در خود قانون، ترتیب خاصی برای موقع اجرا مقرر شده باشد.

اما به نظر مي‌رسد دولت همچنان نسبت به اين قانون توجه كافي نشان نداده است تا رئيس مجلس بار ديگر بر ابلاغ آن پافشاري كند.

نتیجه نیز این شد که با توجه به انقضای مهلت مقرر در ماده «یک» قانون مدنی و در اجرای مفاد تبصره ماده «یک» قانون مذکور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی «قانون حمایت از سرمایه‌گذاری‌های عمرانی و تولید ملی و اصلاح قانون بودجه سال 1391 کل کشور» را ابلاغ کرد.

گفتنی است این قانون جدید مجلس به این معنا است که تمامی منابع حاصل از فروش ارز ناشی از صادرات نفت خام و میعانات گازی سهم دولت، بخشی از منابع عمومی دولت محسوب می‌شود و دولت حق هزینه کردن از این منبع را برای موارد خاص مانند پرداخت یارانه نقدی ندارد.

 بر اساس اين قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز مکلف شد منابع مذبور را روزانه به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند. عدم‌اجرای این حکم به منزله تصرف غیرقانونی در اموال عمومی و مستوجب تعقیب قضایی است.


آنچه مسلم است، به نظر می رسد دولتی ها با این قانون میانه خوبی ندارند چرا که یکی از منابع واریز یارانه نقدی را محدود می کند.هر چند که دولت همواره مدعی این مساله بوده است که کسری بودجه ندارد و دخل و خرجش با هم می خواند اما عدم ابلاغ این قانون توسط رئیس جمهور معنایی جز تایید این شایعات ندارد.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 / 9 / 1391برچسب:مار,گوزن,÷یتون,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 / 9 / 1391برچسب:وزیر ,اطلاعات,مجلس,فراخوانی, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

نماینده بجنورد، خبر داد که وزیر صنعت، معدن و درباره عدم پرداخت یارانه واحدهای تولیدی این هفته در صحن علنی مجلس پاسخ گوی نمایندگان خواهد بود.       webnet.loxblog.com
موسی الرضا ثروتی با اشاره به بررسی سوال خود از وزیر اطلاعات در جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهارداشت: با توجه به موضوع استعلام های سرمایه گذاران سوال از وزیر اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی مطرح می شود.
 
وی ادامه داد: استعلام درباره سرمایه گذاران و سوابق آنان چارچوب معینی ندارد و مدت زمان زیادی طول می کشد که جواب استعلام ها داده می شود، به طوریکه گاهی اوقات زمان می گذرد و سرمایه گذاران فرصت ها را از دست می دهند و ضررو زیان زیادی متوجه آنها می شود.
 
ثروتی گفت: اخیر به دلیل این وضعیت 4 مورد در حوزه انتخابیه اینجانب پیش آمده که سرمایه گذاران فرصت ها را از دست داده اند.
 
وی درباره سوال خود از وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز که قرار است این هفته در صحن مجلس به آن پرداخته شود، گفت: سوال من از وزیر صنعت درباره یارانه واحدهای تولیدی است که پرداخت نشده یا کمتر از میزان مقرر پرداخت صورت گرفته است.
 
نماینده بجنورد گفت: ما مصوب کردیم که ده درصد از منابع صندوق توسعه ملی به قیمت روز ارز به واحدهای تولیدی و صنایع داده شود اما دولت این تسهیلات را با نرخ ارز 1226 تومان دراختیار تولیدکنندگان قرار داده یعنی از 15 هزار میلیارد تومان فقط 6 هزار میلیارد تومان تخصیص داده  که این خلاف قانون است.      somamos.ir
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه وزیر هم در این باره سکوت کرده است.
 
واحدهای تولیدی و صنایع سرمایه در گردش ندارند و تسهیلات هم به آنها داده نمی شود. به عنوان مثال در استان ما مقرر شده بود که 2600 میلیارد تومان تسهیلات داده شود که حدود 90 میلیارد تومان یعنی کمتر از سه درصد پرداخت شده است.
 
ثروتی گفت: بخش دیگر سوال من مربوط به احداث شهرک های صنعتی است. دولت در سفر اول خود به خراسان شمالی قول احداث شهرک صنعتی را داد که هنوز انجام نشده است درحالی که طبق برنامه 5 باید توسعه متوازن در کشور پیگیری شود اما اعتبارات مورد نیاز اختصاص نمی یابد.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 / 9 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

راز 250 ساله آرواره های ونوس!
بویی كه این گیاه ازخود ساطع می كند سبب جلب حشرات می شود. هنگامی كه حشره بین دو آرواره ی ونوس بیاید مو های بسیار ریز این ناحیه در حكم حسگرهایی بسیار حساس عمل می كنند و باعث می شود كه آرواره های ونوس كمتر از یك دهم ثانیه بسته شوند.
نیمروز: همه ما در برنامه های مختلف بلعیده شدن جانواران توسط شكارچیان را دیده ایم. اما كمتر كسی دیده است كه یك گیاه بتواند با سرعتی خیره كننده بتواند طعمه هایش را ببلعد! گیاه گوشتخوار ونوس اما می تواند در یك چشم بهم زدن با بستن بسیار سریع آرواره هایش شكارهایش را به دام بیندازد.
 
 كارلس داروین – زیشت شناس معروف و پر آوازه علم زیست شناسی نیز گیاه ونوس را عجیب ترین گیاه دنیا می دانست. اما با وجود بد نامی این گیاه، مكانیزم بسته شدن سریع آرواره هایش یك راز 250 ساله بعد از كشف آن است.
 
  محققان در گذشته حركت سریع آب در داخل ساقه ها را عامل شكار سریع این گیاه می دانستند و این پدیده را از دید مكانیك سیالات مورد بحث قرار می دادند. اما دانشمندان بخش بیولوژی دانشگاه دمارشال فرانسه كه در حال بررسی روی شكار سریع این گیاه اند برای اولین بار است كه در سطح سلولی و بیولوژیكی این سرعت زیاد را تفسیر می كنند. ماتئو كالامبانی بیولوژیست و رئیس محققین این بخش می گوید:« ما به دنبال یك پاسخی هستیم كه بتواند هم از دید بیولوژیكی هم از دید فیزیكی مورد قبول واقع شود. گیاهان ونوس بومی سواحل كارولینای شمالی و جنوبی هستند. خاك های این مناطق فاقد هرگونه مواد مغذی مخصوصا نیتروژن و فسفر برای رشد گیاهان هستند. در نتیجه این گیاه نیاز خود را برای زنده ماندن در این محیط سخت با به دام انداختن حشرات تامین می كند.»
 
 
                                     somamos.ir
 
او ادامه می دهد:« بویی كه این گیاه ازخود ساطع می كند سبب جلب حشرات می شود. هنگامی كه حشره بین دو آرواره ی ونوس بیاید مو های بسیار ریز این ناحیه در حكم حسگرهایی بسیار حساس عمل می كنند و باعث می شود كه آرواره های ونوس كمتر از یك دهم ثانیه بسته شوند.در سال 2005 دانشمندان با استفاده از دوربین هایی با سرعت بالا فهمیدند كه سرعت بالای آرواره های ونوس ناشی از تغییر انحنای ناگهانی آنها از محدب به مقعر است. در نهایت حشره بین دو آرواره زندانی می شود و ونوس به وسیله ی  آنزیم هایی شروع به هضم حشره می كند. هر آرواره قبل از مرگش می تواند 4 الی 5 بار باز و بسته شود و این شانس گیاه است كه در این دفعات چیزی برای خوردن گیرش بیاید یا خیر !»
 
در حال حاضر چندین تئوری برای ناپایدار شدن برگ های (آرواره های) ونوس مطرح است كه این متخصصین توانستند تعدادی از این تئوری ها را باطل كنند. رایج ترین تئوری، انتقال آب از سلول های داخلی به سلول های خارجی را عامل سرعت زیاد ونوس میدانست.
 
محققین تیم كالامبانی برای فهمیدن این مسئله از اقدامات خلاقانه ای بهره گرفتند. آنها با مانع شدن از بسته شدن آرواره ها به روش های طبیعی تمركز خود را روی مطالعات سلولی گذاشتند و بعد از آزمایشات بسیار متوجه یك سلول در لایه ی زیرین آرواره ها شدند كه باعث تغییر فشار در این لایه ها و نهایتا سرعت فوق العاده سریع آرواره ها میشد. آنها همچنین مطالعاتی راجع به سلول های این گیاه انجام دادند كه به خاصیت ارتجاعی عجیبی پی بردند .
 
كالامبانی همچنین می گوید:« پیش بینی ما اینست كه می توان از این سلول ها در صنایع پزشكی و سایر صنایع نیز استفاده كرد.»

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 / 9 / 1391برچسب:وریه ,حمله به سوریه,امریکا, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

تهران - معاون وزیر امور خارجه سوریه با هشدار درمورد هرگونه تجاوز نظامی به این کشور گفت: در صورت وقوع تجاوز نظامی به سوریه، منطقه خاورمیانه بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا از دمشق، فیصل المقداد تاکید کرد که پیامدهای تجاوز نظامی به کشورش، بر منطقه فاجعه آمیز و بهای چنین تجاوزی بسیار سنگین خواهد بود.
                                         webnet.loxblog.com
المقداد پنجشنبه شب در گفت وگو با شبکه المنار حزب الله لبنان گفت که از آغاز سال 2011میلادی جنگ روانی برضد سوریه آغاز شد و کسانی که در اندیشه تجاوز نظامی به سوریه هستند بایستی به پیامدهای چنین جنگی بر منطقه نیز فکر کنند.

معاون وزیر امور خارجه سوریه با تمسخر تبلیغات غرب در باره وجود سلاح های شیمیایی در این کشور گفت، در صورت وجود چنین اسلحه ای در سوریه بطور موکد بر ضد ملت سوریه بکار گرفته نخواهد شد.

وی با اشاره به توطئه غرب برای تجهیز تروریست ها به سلاح شیمیایی گفت که هدف از این توطئه نشان دادن این مساله است که ارتش سوریه از اینگونه اسلحه استفاده می کند تا زمینه را برای دخالت نظامی در سوریه فراهم کنند.

المقداد با تاکید براینکه رژیم اسرائیل در تمامی حوادث جاری در سوریه و منطقه عربی دست دارد گفت که هدف ادعاهای آمریکا در باره سلاحهای شیمیایی، نجات رژیم صهیونیستی از بحران است.

وی با تاکید بر اینکه راه حل بحران سوریه، سیاسی است،گفت، اگر کشورهای مخالف سوریه و در رآس آنها آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی خواهان راه حل سیاسی برای حل بحران هستند بایستی حمایت خود را از تروریسم برضد سوریه قطع کنند.

وی خاطر نشان کرد که روسیه ضمن دعوت از ترکیه به جلوگیری از عبور تروریستها به سوریه و عدم حمایت از آنها، از آمریکا و اتحادیه اروپا نیز خواست در امور سوریه دخالت نکنند.

وی با اشاره به اینکه صندوق های رای گیری بهترین داور میان تمامی طرفهای درگیر در سوریه است گفت که روسیه با هرگونه دخالت نظامی در کشورهای جهان مخالف است.        somamos.ir

وی افزود: برخی کشورها هستند که گروههای اخوان المسلمین بر آنها تسلط پیدا کرده است ودر راستای منزوی کردن سوریه تلاش می کنند.

وی گفت که این گروهها به رغم اینکه دچار بحران هستند ولی از تروریسم برضد سوریه حمایت می کنند.

المقداد درخواست ترکیه از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای استقرار موشک های پاتریوت در خاک خود را یک اقدام ناشی از بیچارگی دانست وگفت، مشکل اصلی ترکیه تسلط اخوان المسلمین بر این کشور نهفته است.

وی گفت، ترکیه ضمن آموزش تروریست های القاعده، مرزهای خود را برای ورود آنها به سوریه، باز می گذارد.

وی با اشاره به نقش جریان المستقبل به رهبری سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان در حوادث سوریه گفت که هرگاه که تروریسم در سوریه گسترش یابد، دامنه آتش آن نیز به لبنان سرایت خواهد کرد.

وی با حمله به فرانسه گفت که این کشور از تروریسم حمایت می کند و رهبران این کشور دچار کوری سیاسی شدند.

وی با انتقاد از عربستان نیز گفت: موضعگیری این کشور فاقد هرگونه منطق و وجدان است زیرا خاندان آل سعود در کنار تروریسم در سوریه ایستاده اند. البته کسانی که از تروریسم حمایت می کنند دچار آتش آن خواهند شد.

وی تاکید کرد که برخی دولت های عربی به آلت دست بی ارزش غرب درآمده اند چرا که این کشورها فاقد قانون اساسی و مجلس هستند و از سوریه که در راه دموکراسی و حقوق بشر پیشرفت های زیادی بدست آورده است انتقاد می کنند.

معاون وزیر امور خارجه سوریه در پایان تاکید کرد که کمکهای مالی، تسلیحاتی و تبلیغاتی بر ضد سوریه هرگز نخواهد توانست مردم این کشور را از ادامه مقابله با توطئه ها و سرکوب آنها باز دارد.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 / 9 / 1391برچسب:, توسط کیا عشوری.kia ashoori |


بیروت - ˈمیشل سلیمانˈ رییس جمهور لبنان گفت: چند دستگی ها در جهان عرب به سطحی رسیده که کشورهای غیر عربی هم چون ایران، حمایت از فلسطین را به عهده گرفته اند که البته باید از آنها تشکر کرد.

به گزارش ایرنا از بیروت، رییس جمهور لبنان، روز شنبه طی مراسمی در جمع سفرای کشورهای عربی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی چند دستگی و تفرقه در جهان عرب بیش از هر زمان دیگری به چشم می خورد، گفت: پس از اینکه کشورهای عربی مساله فلسطین را به فراموشی سپردند؛ ایران در این مساله پیشگام شده است.
webnet.loxblog.com           somamo.ir
وی با فراخواندن جامعه بین الملل به تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی گفت: باید این رژیم پیش از مرگ رهبران کشورهای عربی که طرح صلح را پیشنهاد کرده اند، مجبور به پذیرش آن شود.

سلیمان با تاکید بر اینکه مادامی که عدالت و دموکراسی در فلسطین محقق نشده، در خاورمیانه نیز محقق نخواهند شد، افزود: غرب نمی تواند در رابطه با دموکراسی، سیاست یک بام و دو هوا را پیش بگیرد؛ چرا که می بینیم غرب از یک سو از دموکراسی در کشورهای عربی سخن گفته و از سوی دیگر عملکرد غیردموکراتیک اسراییل را تایید می کند.

وی با اشاره به اینکه شهرک سازی، محروم ساختن ملت فلسطین از برپایی کشور مستقل، یهودی سازی قدس و از میان بردن تمام آثار فرهنگی و تمدنی، اقدامات غیر دموکراتیک رژیم صهیونیستی است، افزود: ظلم به مردم فلسطین مخالف میانه روی بوده و باید دانست که تنها راه دست یابی به دموکراسی واقعی همین اعتدال و میانه روی است.

رییس جمهور لبنان ابراز امیدواری کرد که خشونت های موجود در جهان عرب به پایان رسیده و دموکراسی واقعی برقرار شود چراکه دموکراسی ها که سرانجامش بازگشت به خشونت و افراطی گری باشد، فایده ای ندارد.

سلیمان با تاکید بر اینکه شرط اصلی طرح صلح عربی، برپایی کشور مستقل فلسطین است، ادامه داد: با این وجود، اسراییل در خصوص اجرای این طرح سنگ اندازی های زیادی انجام می دهد.

وی با ابراز نگرانی از اینکه حامیان این طرح عربی پیش از اجرای آن، یکی پس از دیگری از دنیا رفته یا از قدرت کنار بروند، گفت: با این وجود باید فرصت را غنیمت شمرد و بر اسراییل به منظور تن دادن به آن فشار آورد.

نوشته شده در تاريخ دو شنبه 18 / 9 / 1391برچسب:عارف,کاندیداهای,سال 92,نوه امام خمینی,فیس بوک,نعیمه اشراقی,خاتمی,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

نعیمه اشراقی با انتشار خبر احتمال حضور محمدرضا عارف کاندیدای اصلاح طلب از طریق صفحه فیس بوک خود، سعی دارد تنور انتخابات را برای اصلاح طلبان داغ تر از دوره های قبل نشان دهد.SOMAMOS.IR
 
رسانه های نزدیک به اصلاح طلبان با اعلام خبری اعلام کردند که عارف معاون اول سيدمحمد خاتمي فعاليت هاي انتخاباتي خود را با راه اندازي ستادها و انتشار يك روزنامه، رسما آغاز كرده است.

به نوشته انتخاب، وي با تعدادي از چهره هاي سرشناس اصلاحات و اصولگرا نيز ديدار داشته و قرار است طي هفته هاي آتي، سفرهاي استاني خود را آغاز كند.   WEBNET.LOXBLOG.COM

روزنامه بهار پس از رفع توقيف و انتشار مجدد طي روزهاي اخير، به عنوان تريبون عارف فعاليت مي كند. اين روزنامه تاكنون سه بار توقيف شده و اكنون براي دوره چهارم منتشر مي شود.

«عارف كه با وجود ۴ سال معاون اولي دولت دوم خاتمي، از افراطيون جبهه اصلاحات دل خوشي ندارد، از ديگر سو، رابطه بدي با اصولگرايان ندارد و حتي در روزهاي نخست رياست جمهوري محمود احمدي نژاد در سال ۸۴، قرار بود معاون اول احمدي نژاد شود، اما برخي اتفاقات مانع اين انتصاب شد. وي در آخرين گفت وگوي خود، از احتمال ائتلاف با اصولگرايان سخن گفته و در عين حال گفته بود: توبه فرمايان بگويند براي چه چيز اصلاح طلبان بايد توبه كنند».WIKILEAKS.IRAN.SC

از سوي ديگر، برخي اصلاح طلبان چندان تمايلي به حضور او در قامت كانديداي رياست جمهوري ندارند.

چندي پيش قدرت عليخاني مشاور پارلماني هاشمي گفته بود «آقاي عارف خودشان براي ورود به عرصه انتخابات تصميم گرفته و جبهه اصلاحات بر روي افراد ديگري تمركز دارد».

با این حال عارف با اشاره به دیدار چندی قبل خود با خاتمی گفته "خاتمی با آمدن من مخالف نیست. او فقط نگران تشتت آرای اصلاح‌طلبان مثل انتخابات ۸۴ است. خاتمی به دنبال ایجاد یک مکانیسم انتخاباتی در میان اصلاح‌طلبان است."

عارف تأکید تاکید کرده" شانس من در میان کاندیداهای مطرح اصلاح‌طلبان از همه بالاتر است و با اجازه کسی نیامده‌ام که با اخم آنها کنار بروم."                       SOMAMOS.IR

با اين حال بايد ديد، آيا عارف مي تواند نظر مثبت جبهه اصلاحات و بالاخص شخص سيدمحمدخاتمي را براي حضور در عرصه انتخابات جلب كند؟

يادآور مي شود احتمال نامزدي افرادی چون عارف با اعتراض جدي كساني چون موسوي خوئيني ها در محافل خصوصي مواجه شده كه معتقدند اين حركت باعث تضعيف بيشتر جبهه اصلاحات در حوزه چانه زني و شرط گذاري مي شود.

این در حالی است که عارف در دیدار جمعی از حامیان خود گفته است:" بنده عزمم را برای ورود به انتخابات جزم کرده ام و هیچ فردی جز خاتمی نمی تواند مرا از این کار منصرف کند." وی خاتمی را تنها دلسوز جبهه دوم خرداد دانسته است.

عارف همچنین از مشورت های گسترده خود با اقتصاددانان، جامعه شناسان و اساتید دانشگاه ها برای تدوین برنامه انتخاباتی خود سخن گفته است.

چندی قبل نیز جمعی از وزیران و استانداران دولت هاشمی و خاتمی با ارسال نامه ای خطاب به دکتر عارف از وی خواسته اند به عنوان گزینه حداکثری اصلاحات وارد صحنه شود.
در نامه این گروه آمده بود:" با توجه به گفتمان، برنامه ،تیم مدیریتی و سوابق درخشانی که از جنابعالی سراغ داریم ورود شما می تواند همدلی و همبستگی را در میان گروه های اصلاح طلب به وجود آورد."

عارف همچنین در دیدار با تنی چند از مسؤولان اقتصادی و بانکی دوره اصلاحات، با تأکید بر عزم راسخ خود برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، گفته است:" هدف بنده از حضور در صحنه انتخابات، حفظ گفتمان اصلاح طلبی و گرم نگه داشتن تنور انتخابات توسط این جریان در داخل نظام است."    SOMAMOS.IR


عکس عارف در صفحه فیس بوک نعیمه اشراقی
اما نعیمه اشراقی نوه پنجم امام خمینی(ره) که این روزها و با نزدیک شدن به فعالیت های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی موضع گیری های جالبی بر روی صفحه فیس بوک شخصی اش گرفته است.

نعیمه اشراقی با انتشار خبر احتمال حضور محمدرضا عارف کاندیدای اصلاح طلب از طریق صفحه فیس بوک خود، سعی دارد تنور انتخابات را برای اصلاح طلبان داغ تر از دوره های قبل نشان دهد. SOMAMOS.IR

WEBNET.LOXBLOG.COM                    SOMAMOS.IR
هنوز مشخص نیست که آیا استقبال از کاندیداتوری دکتر عارف، صرفا نظر شخصی خانم اشراقی است یا اینکه سایر اعضای خانواده او نظیر زهرا اشراقی و همسرش محمد رضا خاتمی و از سوی دیگر افرادی مانند آقای سید حسن خمینی نیز چنین نظری دارند و حاضر به حمایت از معاون اول اسبق رئیس‌جمهور هستند یا خیر.

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 17 / 9 / 1391برچسب:ویندوزxp, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

                             webnet.loxblog.com

 

هم اکنون ۵۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان از سیستم عامل ویندوز ایکس پی استقاده می کنند. و از امروز ۵۰۰ روز تا پایان پشتیبانی رسمی اعلام شده برای این سیستم عامل باقی مانده است.

در نتیجه کاربران این سیستم عامل برای انتخاب یک سیستم عامل جدید فقط ۵۰۰ روز فرصت دارند و از آن تاریخ دیگر به روز رسانی های امنیتی و فنی برای آن منتشر نخواهد شد. این به این معنی است که پایان عمر ویندوز ایکس پی نزدیک است و این موضوع سبب یک موج جدید مهاجرت به سیستم عامل های جدید تر خواهد شد.

بسیاری از این کاربران به سیستم عامل ویندوز 7 و یا 8 مهاجرت خواهند کرد و ممکن است برخی دیگر هم سیستم عامل های لینوکس یا مک را انتخاب کنند. در کنار آن می توان پیش بینی کرد تعدادی از این کامپیوترها همچنان با ویندوز ایکس پی به کارشان ادامه دهند و البته در خطر انواع بدافزارها قرار بگیرند. کامپیوترهایی که بیشتر توسط کاربران کمتر مطلع مورد استفاده قرار می گیرد.       somamos.ir

ویندوز ایکس پی در سال ۲۰۰۱ یعنی ۱۱ سال پیش وارد بازار شد. سیستم عاملی که هنوز به طور گسترده محبوب کاربران است. اما شاید دیگر زمان اش رسیده که با آن خداحافظی کنیم و سراغ نسخه های جدیدتر برویم. با این کار برنامه نویس های وب هم خوشحال می شوند که قرار است تا چند ماه دیگر از دست اینترنت اکسپلورر نسخه 6.0 راحت شوند.

 

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 17 / 9 / 1391برچسب:هاشمی,فتنه,انتخابات,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |


درباره ابراز نگرانی رفسنجانی درباره 'اصل نظام' و استبداد عوام!

 

                               webnet.loxblog.com

 


 

آقای هاشمی در زمان

 
 somamos.ir
 
جناب آقای هاشمی حتما مستحضرید که قلب ملت مومن و صبور ایران اسلامی هنوز از حادثه روز "عاشورای 88" و حرمت شکنی های غیرقابل وصف و بی شرمانه فتنه گران، شرحه شرحه و خون است؛ همان روز عاشورایی که فتنه گران به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین علیه السلام و مجالس عزای سالار شهیدان چه جسارت ها که زبان از شرح آن شرم دارد، نکردند و در حالی که ملت حسینی ایران در سوز آتش این جسارت بی شرمانه می سوختند، سران فتنه عبارت "امت خداجو" را برای بانیان این جسارت ها به کار بردند.
سرویس سیاسی جهان ـ جابر سعادتی صدر: آقای هاشمی رفسنجانی روز گذشته طی دیداری از "
" نسبت به نوه حضرت امام(ره) به شدت گلایه و انتقاد کرد.

وی این موضوع را "استبداد عوام" توصیف و عنوان کرد که اين رفتارهاي افراطي "به اصل نظام آسيب مي‌زند."

گذشته از این اظهارات هاشمی و ادعای حرمت شکنی نسبت به نوه امام(ره)، قطعا اقشار مختلف مردم هرگونه توهین به بیت مکرم حضرت امام(ره) را محکوم می کنند و ملت بزرگ و انقلابی ایران به خاطر شدت عشق و علاقه ای که به حضرت امام راحل دارند، به هیچ وجه اسائه ادب به بیت ایشان را نیز تایید نخواهند کرد.
                           wikileaks.iran.sc
ممکن است عده ای به اشتباه شعارهای تند سر داده باشند اما آنچه در این میان قابل تامل است، مواضع صریح هاشمی رفسنجانی در این خصوص است که شعار دادن توده های عزادار مردمی در سالگرد رحلت امام (ره) در اثنای سخنان سید حسن خمینی آن هم با مضامینی مانند "ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند" را حمل بر توهین و حرمت شکنی "گروهی اندک ولی متشکل و البته نامشخص" کرده است و از آن به عنوان "نمود بارز استبداد عوام" یاد کرده است.

حال واقعا جای این سؤال وجود دارد که اگر از نظر هاشمی رفسنجانی شعار دادن در هنگام سخنرانی سید حسن خمینی (باتوجه به سابقه ذهنی که مردم از مواضع و کردار سید حسن دارند) آن هم با مضامینی که ذکر شد، توهین و حرمت شکنی در حدی است که "اگر جلوي آن گرفته نشود به اصل نظام آسيب مي‌زند"؛ پس تکلیف "استبداد خواص" چه می شود؟ رفتار و کردار سران فتنه در جریان فتنه 88 و مواضع هاشمی در آن مقطع زمانی را چه باید توصیف کرد؟!
                              somamos.ir                    
اگر طرح چند شعار با مضامینی در دفاع از نظام و انقلاب ـ گذشته از درستی یا نادرستی محل طرح این شعارها ـ حرمت شکنی محسوب می شود که می تواند به اصل نظام آسیب برساند! پس در مورد جنگ تمام عیار فتنه گران داخلی با همراهی صریح و آشکار دشمنان خارجی این نظام از جمله رژیم صهیونیستی و آمریکا در جریان فتنه 88 برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران چه باید گفت؟!

آیا جناب آقای هاشمی رفسنجانی در آن مقطع زمانی حساس نیز برای این نظام احساس خطر کرد و این چنین که امروز به دلیل طرح چند شعار در خود احساس تکلیف کرده که به میدان دفاع از نظام و انقلاب(!) وارد شود، در فتنه 88 و در مقطعی که ندای "این عمار" مقام معظم رهبری بلند بود، وارد معرکه دفاع از اصل نظام و انقلاب شد؟!                   somamos.ir

زمانی که در حوادث پس از انتخابات 88، خیابان های تهران در آتش دشمنان این ملت و نظام می سوخت و دولتمردان رژیم صهیونیستی و آمریکا به صراحت از "براندازی" این نظام با استفاده از فرصت فتنه 88 دم می زدند و یک ائتلاف همه جانبه بین دشمنان و فتنه گران داخلی با دشمنان قسم خورده خارجی نظام ایجاد شده بود، موضع و عملکرد جناب آقای هاشمی رفسنجانی چگونه بود؟! آیا وی در آن روز بر علیه فتنه گران و دشمنان این نظام و مردم وارد عرصه شد و نقش خود را به عنوان یکی از یاران دیرین امام و مقام معظم رهبری ایفا کرد و یا در خطبه های نماز جمعه تیر 88 و در اوج آتش فتنه، ساز "تردید" در صحت انتخابات را کوک کرد و خواستار آزادی تمام فتنه گرانی شد که به علت حمله به جان، مال و ناموس مردم و محاربه با نظام در زندان به سر می بردند؟ و در ادامه هم بارها با فعالان فتنه تجدید دیدار و تلویحا و تصریحا از آنان اعلام حمایت کرد؟

آیا در نظر آقای هاشمی، حمله به اصل کیان نظام جمهوری اسلامی ایران و محاربه صریح دشمنان داخلی و خارجی در مقطع فتنه 88 با این انقلاب و مردم، به اندازه حرمت شکنی نسبت به سید حسن خمینی اهمیت نداشته و ندارد؟!
webnet.loxblog.com
آیا دوام و بقای این نظام و انقلاب به افراد و اشخاص وابسته است که بر فرض توهین به این افراد و بنابر فرمایش هاشمی به اصل نظام آسیب وارد شود؟! و احتمالا پاسخ جناب آقای هاشمی به این پرسش مثبت است چرا که در غیر این صورت در فتنه 88 ملت ایران حداقل شاهد یک مورد از محکوم کردن فتنه گران و اقدامات آنها توسط وی می بودند اما با کمال تاسف مردم مظلوم و صبور این مرز و بوم که در تمام مقاطع در دفاع از این نظام و آرمان های آن سنگ تمام گذاشته اند، نه تنها شاهد محکوم کردن فتنه گران توسط هاشمی نبودند بلکه با چشمانی از حدقه بیرون زده شاهد نقش آفرینی برخی از اغتشاشات و آتش افروزی ها در معرکه فتنه 88 توسط نزدیکان نیز بودند.

در کمتر اغتشاش و تجمعات غیرقانونی پس از انتخابات 88 در تهران بود که چهره "فائزه هاشمی رفسنجانی" در میان آشوبگران رویت نشود و جمعیت آشوبگر حاضر در صحنه از ارشادات صریح او بر لزوم روشن نگه داشتن آتش فتنه بی نصیب مانده باشند.     webnet.loxblog.com

البته ما نیز اظهارات جناب آقای هاشمی در تقبیح توهین به بیت امام(ره) را تایید می کنیم اما در کنار آن هرگز دفاع تمام عیار هاشمی از فرزندش مهدی هاشمی که چند صباحی پس از فتنه 88 راهی انگلیس شد را از خاطر نمی بریم؛ چطور جناب آقای هاشمی که قلبش برای این نظام، انقلاب و امام می تپد! وقتی شاهد نقش آفرینی برخی نزدیکان در تدارک حوادث پیش و  پس از انتخابات 88 و لطمه به اصل نظام بود و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی مستندات متعددی از نقش وی در فتنه 88 ارائه کردند و حتی نمایشگاهی از این مستندات در وزارت اطلاعات نیز برپا شد اما با این وجود جناب آقای هاشمی، تمام قد از کرده فرزندش دفاع کرد و نگران "آسیب به اصل نظام" نشد؟!

شاید در آن مورد نیز جناب آقای هاشمی معتقد بود هرگونه انتساب اتهامی به مهدی هاشمی به معنای توهین و حرمت شکنی به انقلاب و استوانه های آن محسوب می شود کما این که در مورد اخیر نیز طرح چند شعار در محضر سید حسن خمینی را حرمت شکنی نسبت به بیت امام و باعث آسیب به اصل نظام دانسته اند!    somamos.ir

جناب آقای هاشمی حتما مستحضرید که قلب ملت مومن و صبور ایران اسلامی هنوز از حادثه روز "عاشورای 88" و حرمت شکنی های غیرقابل وصف و بی شرمانه فتنه گران، شرحه شرحه و خون است؛ همان روز عاشورایی که فتنه گران به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین علیه السلام و مجالس عزای سالار شهیدان چه جسارت ها که زبان از شرح آن شرم دارد، نکردند و در حالی که ملت حسینی ایران در سوز آتش این جسارت بی شرمانه می سوختند، سران فتنه عبارت "امت خداجو" را برای این اقدام فتنه گران به کار بردند.

ملت انقلابی و بصیر ایران در آن روز و روزهای پس از آن دقایق و لحظه ها  را با خون دل می شمردند که یاران دیرین انقلاب و استوانه های این نظام و امثال آقای هاشمی لااقل زبان به محکومیت این اقدام شنیع و حرمت شکنانه باز کنند اما سکوت مدت دار هاشمی همچنان ادامه یافت.   

از سوی دیگر جای طرح این سؤال نیز وجود دارد که اگر شعار دادن در برابر سید حسن خمینی که سوالاتی درباره برخی عملکردهای وی وجود دارد، حرمت شکنی محسوب می شود، حکم جسارت های رنگارنگ سران جبهه اصلاحات که دست بر قضا مورد حمایت صریح امروز جناب آقای هاشمی هستند، چیست؟!    somamos.ir

جناب آقای هاشمی حتما جسارت به تمثال مبارک حضرت امام و آتش زدن آن در مقام چشمان منقلب و گریان مردم که حامیان واقعی این نظام بوده و هستند را به خاطر دارند و یا تاخت و تاز سران اصلاحات به اندیشه و آرمان های امام راحل در کوران حاکمیت سران اصلاحات و صدها مورد دیگر از این دست را نیز به خاطر دارند؛ راستی در آن مقطع زمانی، موضع شما در قبال آن اقدامات کینه توزانه نسبت به "امام عزیز امت" چه بود و آیا کسی کوچکترین صدایی در اعتراض به بانیان این اقدامات معاندانه از شما که امروز نگران آسیب به اصل نظام هستید، شنید؟! somamos.ir

نکته مهم دیگر اینکه همان طور که گفته شد، بیت مکرم امام خمینی(ره) مورد احترام مردم هستند اما به درستی که فرزندان امام(ره) فراتر از چند خانواده و به وسعت همه انقلابیون و عاشقان خمینی(ره) است و معیار نزدیکی به امام راحل و خط ایشان، نه نسبت فامیلی که عملکرد و رفتار اشخاص است. هرکه مواضعش به امام و آرمان هایش نزدیک تر باشد، به همان اندازه به خمینی کبیر نزدیک و خط امامی تر است؛ چنانکه بسیاری سید حسن نصرالله را به بواسطه عملکردش فرزند امام(ره) می دانند.

بگذریم؛ حکایت توهین و حرمت شکنی فتنه گران و معاندان با این نظام و انقلاب و شرح اقدامات کینه توزانه و براندازانه دشمنان داخلی و خارجی این انقلاب و نظام، داستان تلخ و پرغصه ای است که البته چشمان تیزبین و بابصیرت این مردم که ایستادگی خود بر سر اصول و آرمان های راستین امام و انقلاب را در مقاطع مختلف و حساس به اثبات رسانده اند، لحظه به لحظه آن را در صفحه ذهن خود به طور مجسم به ثبت رسانده اند و به خوبی مواضع، کردار و گفتار مدعیان دفاع از امام، نظام و انقلاب در مقاطع حساس را به خاطر دارند و در انتها اینکه "اگر در خانه کس است یک حرف بس است."

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 17 / 9 / 1391برچسب:اینترنتی,بیماری,جدید,درمان,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

 

با وجودی که ممکن است خشم اینترنتی به خودی خود برای سلامتی افراد مضر نباشد اما می‌تواند به آزار اینترنتی و حتی به خشونت بینجامد.
                      webnet.loxblog.com                    
 هنگامی که پشت رایانه نشسته‌اید و بر روی صفحه کلید تایپ می‌کنید، فقط انگشتان و چشمان شما کار نمی‌کنند بلکه تمام اندام‌های بدن شما در حال فعالیت هستند.

امّا متأسفانه، علی‌رغم این واقعیت، این کار شما ورزش محسوب نمی‌شود؛ گسترش روزافزون خدمات اینترنتی و زمان زیادی که افراد به طور روزانه در فضای مجازی می‌گذرانند، مشکلات و بیماری‌های متعدد جسمی و روانی به همراه داشته است که در زیر به معرفی 10 نمونه از شایع‌ترین آنها می‌پردازیم:          somamos.ir

1- خستگی چشم

هنگامی که از چشمانتان زیاد استفاده می‌کنید، خسته می‌شوند؛ بنابراین جای تعجبی نیست که هنگامی که برای ساعت‌های طولانی به صفحة نمایشگر رایانه خیره می‌مانید، دچار سوزش و درد چشم شوید.

به گفته پزشکان مایو کلینیک، «با وجودی که خستگی چشم آزار دهنده است اما معمولاً مشکل حادی نیست و پس از استراحت دادن به چشم‌ها برطرف می‌شود.»

2- اضطراب سلامتی/فاجعه‌سازی از درد

بعضی افراد مایلند علائم درد در بدنشان را به طور مبالغه‌آمیزی تفسیر کنند؛ روانشناسان به این تمایل، «فاجعه‌سازی از درد» می‌گویند؛ یعنی تمایل به در نظر گرفتن بدترین احتمالات به هنگام حس درد؛ منظور از اضطراب سلامتی نیز این است که فرد حس کند مشکل جدی سلامتی دارد و این اضطراب با نتایج طبیعی آزمایش‌های پزشکی و اطمینان بخشی پزشک متخصص از بین نرود.  somamos.ir

اینترنت به دلیل وجود حجم زیاد اطلاعات نادرست، تأیید نشده و غیرعلمی و این باور در مردم که هرچه در اینترنت هست قابل اطمینان است، می‌تواند باعث تشدید اختلال روانی «خود بیمار انگاری» شود.

3- سردرد

سه نوع سردرد در ارتباط با اینترنت وجود دارد:

سردردهای تنشی، این نام ممکن است گمراه‌ کننده باشد؛ این نوع سردردها به دلیل استرس به وجود نمی‌آیند بلکه غالباً به دلیل کشیدگی عضله گردن یا چشم درد حادث می‌شوند؛ به گفته پزشکان مایوکلینیک، سردردهای تنشی از 30 دقیقه تا یک هفته ممکن است باقی بمانند.

سردردهای مزمن روزانه، اغلب افراد گاه به گاه دچار سردرد می‌شوند؛ اما به گفته پزشکان مایو کلینیک چنانچه تعداد روزهایی که فرد، سردرد دارد بیشتر از تعداد روزهایی باشد که سردرد ندارد، احتمالاً دچار این سردرد است؛ ماهیت متوالی این نوع سردرد، آن را در بین بدترین سردردهای ناتوان‌ساز قرار می‌دهد.

سردردهای استرسی، پیدایش سردرد به استرس خیلی زیادی نیاز ندارد؛ استرس ناشی از به انتظار دریافت اطلاعات ماندن از اینترنت، کندی بار شدن صفحات، خرابی رایانه و امثال آنها می‌تواند باعث این نوع سردرد شود.

4- درد پشت


نشستن نادرست پشت رایانه، به ویژه اگر با چاقی، کمبود ورزش و تحرک، و سیگار کشیدن همراه باشد به درد پشت می‌انجامد؛ منشأ این درد معمولاً عضلات، اعصاب، استخوان‌ها و مفاصل در ستون فقرات است؛ نشستن نادرست و برای ساعت‌های طولانی پشت رایانه، این درد را تشدید می‌کند.

5- ترومبوز وریدی

به لختگی درون رگ، ترومبوز گفته می‌شود؛ منظور از ترومبوز وریدی، تشکیل لخته خون در رگ‌های وریدی است که غالباً در پاها پدید می‌آید و علت اصلی آن، بی‌تحرکی و کم شدن آب بدن است؛ نشستن برای ساعت‌های طولانی پشت رایانه می‌تواند باعث ترومبوز وریدی شود.

به تازگی در هواپیماهای مسافربری نیز اطلاعات هشدار دهنده‌ای درباره ترومبوز وریدی به مسافران داده می‌شود و به آنها توصیه می‌‌شود تا برای ساعت‌های طولانی بی‌حرکت بر روی صندلی باقی نمانند.

6- نشانگان مونچهاوزن

نخست اجازه دهید به تعریف نشانگان یا سندروم مونچها‌وزن بپردازیم، چراکه ممکن است بسیاری از خوانندگان با این اختلال روانی آشنا نباشند، و بعد به سراغ اینترنت می‌رویم:

خصوصیت مهم این سندروم، میل شدید به بستری شدن است و به عقیده بعضی از روا‌نشناسان، اصطلاح اعتیاد بیمارستان برای این سندروم مناسب‌تر است؛ خصوصیت مهم دیگر این بیماران این است که به محض آشکار شدن ساختگی بودن علائمشان، درخواست ترخیص کرده و از مراجعه مجدد به آن محل خودداری می‌کنند.

مواردی دیده شده که بیمار برای ایجاد علائم دست به ابتکارهای عجیبی زده است؛ در اینترنت تعداد بیشماری اتاق گپ‌زنی، گروه‌های پشتیبان و وب‌گاه شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که افراد می‌توانند مشکلاتشان را با دیگران در میان بگذارند، درخواست راهنمایی کنند و حس همدردی دیگران را جلب کنند.   wikileaks.iran.sc

شاید تعجب کنید از اینکه خیلی از افراد صرفاً برای جلب توجه به بیان بیماری‌ها یا مصیبت‌های دروغین و ساختگی می‌پردازند؛ آنها وانمود می‌کنند که قربانی تجاوز، حمله، ضرب و شتم یا بیماری‌های جدی و سخت‌درمانی هستند تا توجه دیگران را به خود جلب کنند؛ به این اختلال روانی، نشانگان یا سندروم مونچهاوزن گفته می‌شود.

بر اساس پژوهشی که صورت گرفته است، اینترنت می‌تواند افراد را ترغیب کند که به منظور جلب توجه وانمود کنند که مبتلا به بیماری هستند؛ به گفته فلدمن از دانشگاه آلاباما افرادی که دارای این نشانگان هستند در صورتی که به یک مرکز روانپزشکی مراجعه کنند مورد درمان قرار خواهند گرفت اما اغلب آنها چنین تمایلی ندارند و ترجیح می‌دهند که یک بیماری جسمی حاد داشته باشند تا یک اختلال روانی.

7- افسردگی شبکه‌های اجتماعی

بر اساس گزارشی که در روزنامه دیلی‌میل چاپ شده است، فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی، دختران نوجوان را در معرض ابتلاء به اضطراب و افسردگی قرار می‌دهند؛ اینگونه وب‌گاه‌ها علاوه بر امکان نامه‌نگاری و پیام‌رسانی، این امکان را برای نوجوانان به وجود می‌آورند که درباره یک چیز، بارها و بارها و بارها صحبت کنند.

بر اساس این مقاله، بحث مکرر در میان دختران نوجوان، به ویژه درباره ناکامی‌های عشقی، حال آنها را بدتر می‌کند و هیجانات منفی در آنها به وجود می‌آورد.

این گزارش، نتیجه پژوهشی است که از سوی دانشگاه استونی بروک نیویورک بر روی 83 دختر نوجوان صورت گرفته است؛ توصیه یکی از پزشکان به نوجوانانی که به طور مداوم درباره یک مشکل صحبت می‌کنند این است که «موضوع بحث را عوض کنند.»

8- خشم اینترنتی     somamos.ir

با وجودی که ممکن است خشم اینترنتی به خودی خود برای سلامتی افراد مضر نباشد اما می‌تواند به آزار اینترنتی و حتی شاید به خشونت بینجامد؛ بنابراین کسانی که توانایی فرو خوردن خشمشان را ندارند باید مواظب باشند.

یکی از منابع خشم اینترنتی «افزونگی اطلاعات» است؛ حجم عظیم اطلاعات موجود بر روی وب و کند بودن سرعت دستیابی به آنها باعث بروز مقدار زیادی استرس در کاربران اینترنت می‌شود.

بر اساس مطالعه‌ای که از سوی شرکت نمایه‌گذاری بریتیش وب صورت گرفته، 68 درصد از 200 نفر افراد مورد مطالعه گفته‌اند که برای آنها در انتظار دریافت اطلاعات ماندن از وب، استرس‌زاتر از گذراندن یک آخر هفته با پدر و مادر همسرشان است و 38 درصد گفته‌اند که استرس‌زاتر از ماندن در ترافیک خیابان است.

یکی از محل‌های بروز خشم اینترنتی در بخش اظهار نظرهای وب‌نوشت‌ها، ویدیوهای یوتیوب یا نظرگاه وب‌گاه‌هاست؛ اگر به بخش اظهار نظرها نگاهی بیندازید، خیلی طول نمی‌کشد تا به کلمات زشت و ناپسند بر بخورید.

شاید ماهیت گمنام اینترنت، افراد را ترغیب می‌کند که هرچه در فکر دارند را بیان کنند؛ اما نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که این مسئله واگیردار است؛ اظهار نظر خشمگینانه شما دیگران را خشمگین می‌کند و این چرخه همین‌طور ادامه می‌یابد.

9- اختلالات بالای دست   webnet.loxblog.com

اختلالات بالای دست شامل: نشانگان (سندروم) کشیدگی گردن، نشانگان (سندروم) مجرای مچ دستی، نشانگان (سندروم) مجرای ساعدی، التهاب تاندون دست و مچ، التهاب تاندون و غلاف آن، التهاب کیسه زلالی، کشیدگی مکرر عضلانی و نشانگان (سندروم) مجرای خروجی قفسه صدری است.

تمام این بیماری‌ها می‌تواند مربوط به استفاده از اینترنت باشد؛ این بیماری‌ها غالباً بر اثر استفاده بیش از حد از یکی از اندام‌های بالای دست (مثل بازوها) و استفاده بیش از حد از یک ابزار مثل صفحه کلید رایانه یا موس بروز می‌کنند و به دلیل آسیب‌دیدگی بافت‌ها با درد همراهند.

در مورد بیماری نشانگان مجرای خروجی قفسه صدری گفتنی است که 2 گروه از افراد بیشتر در معرض خطر این بیماری قرار دارند؛ یکی کسانی که در تصادف‌های رانندگی دچار آسیب‌های گردنی می‌شوند و دیگر کسانی که از رایانه در وضیعت‌های نشستن نادرست و غیر ارگونومیک، در دوره‌های زمانی طولانی استفاده می‌کنند.

10- اعتیاد به اینترنت     somamos.ir

اعتیاد به اینترنت واقعاً بسیار جدی است و در بعضی موارد کشنده بوده است؛ ماهیت اعتیاد بسیار فراگیر است؛ هنگامی که صحبت از اینترنت باشد، این اعتیاد می‌تواند به چیزهای زیادی پیدا شود؛ از تایپ کردن گرفته تا بازدید از اتاق‌های گپ‌زنی، خرید برخط یا بازی‌های چند نفره.

اعتیاد به اینترنت آنقدر جدی و واقعی است که مراکز بازپروری برای آن به وجود آمده است؛ به طور مثال، بر اساس مقاله‌ای که در نیویورک تایمز منتشر شده است، مراکز بازپروری معتادان اینترنت در کره‌جنوبی با استفاده از مدرسان نظامی به معتادان تمرین‌های بدنی نسبتاً شدید شبیه تمرین‌های نظامی می‌دهند، نشست‌های گروهی با مشاور برگزار می‌کنند و کارگاه‌های روان درمانی برای معتادان ترتیب می‌دهند.

مسئله اعتیاد به اینترنت در کره‌جنوبی در سال‌های اخیر به صورت یک مسئله ملی در آمده و میزان مرگ و میر ناشی از خستگی و از پا افتادگی پس از انجام بازی‌های برخط روز به روز در حال افزایش است.

برای این که متوجه شوید معتاد به اینترنت هستید یا نه، به پرسش‌های زیر جواب دهید.

- آیا از محدود کردن استفاده خود از اینترنت ناتوانید؟

- آیا کار کردن با اینترنت بیشتر وقت آزاد شما را به خود اختصاص می‌دهد؟

- وقتی دارید با اینترنت کار می‌کنید، زمان را گم می‌کنید (متوجه گذشت زمان نمی‌شوید)؟

ـ آیا امکاناتی برای خود فراهم می‌کنید که بیشتر به اینترنت متصل باشید؟ (مثلاً میز رایانه‌تان را با خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های فراوان پر می‌کنید؟ نوشابه‌های انرژی‌زا می‌آشامید؟)

- آیا به طور دائم رایانه‌ها و نرم‌افزارهایتان را ارتقاء می‌بخشید؟

- آیا چنانچه به هر دلیلی از اتصال به اینترنت بازداشته شوید دچار خشم، افسردگی، ناامیدی، زودرنجی، بی‌قراری یا کج‌خلقی می‌شوید؟

- آیا از رایانه‌تان برای فرار از واقعیت‌های زندگی استفاده می‌کنید؟

ـ آیا به دیگران در مورد میزان استفاده‌تان از رایانه دروغ می‌گویید؟

ـ آیا در دنیای واقعی از لحاظ اجتماعی آدمی تنها و منزوی هستید؟

- آیا هیجانات و احساساتی که از طریق شبکه‌های اجتماعی و بازی‌ها در اینترنت به دست آورده‌اید جایگزین تجربیات زندگی واقعی شما شده‌اند؟     somamos.ir

- آیا برای استفاده از اینترنت، روابط زندگی واقعی یا کارتان را به مخاطره می‌اندازید؟

اگر پاسخ شما به حداقل 5 پرسش از پرسش‌های بالا، مثبت باشد بهتر است برای درمان اعتیاد خود به اینترنت به مشاور حرفه‌ای مراجعه کنید.
 

نوشته شده در تاريخ یک شنبه 16 / 9 / 1391برچسب:اسکین ایگل,پهباد,هواپیمای بدون سرنشین,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |


ویژگی‌های «Scan Eagle» پهپاد جاسوسی آمریکا در چنگال سپاه+تصاویرwebnet.loxblog.com

در سالگرد شکار پهپاد جاسوسی RQ170 توسط نیروهای مسلح کشورمان در شرق کشور، امروز شاهد به دام افتادن یک فروند پهپاد شناسایی آمریکایی از نوع Scan Eagle به دست نیروی دریایی سپاه در منطقه خلیج فارس بودیم.

این برای چندمین بار است که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی اقدام به جمع آوری اطلاعات از مرزهای جمهوری اسلامی ایران کرده و هربار با مقابله نیروهای مسلح کشورمان مواجه می‌شوند.

پهپاد Scan Eagle در ابتدا یک هواپیمای بدون سرنشین کوچک و کم هزینه بود که توسط شرکت «اینسیتو» که یکی از شرکت‌های تابعه بوئینگ است ساخته شد.   somamos.ir

هواپیمای بدون سرنشین اسکن ایگل

این هواپیما در ابتدا برای صنعت ماهیگیری و نظارت بر مناطق دریایی در هنگام ماهیگیری استفاده می‌شد اما بعدها تکنولوژی و قابلیت‌های آن بسیار افزایش یافت و امروز گونه‌های متفاوت آن برای تفنگداران دریایی آمریکا هزاران ساعت مأموریت را در عراق و مکان‌های دیگر انجام  داده‌اند.    wikileaks.iran.sc

ارتقای تکنولوژی اسکن ایگل از سوی شرکت بوئینگ آنقدر افزایش یافت که از آن به عنوان یک هواپیمای بدون سرنشین قابل حمل برای نظارت و کنترل مستقل در شرایط جنگی نیز استفاده شد و از ماه اوت 2004 برای جنگ عراق در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفت.

پرتاب پهپاد اسکن ایگل از روی عرشه ناو   somamos.ir

درحال حاضر اسکن ایگل مجهز به یک دوربین الکترو اپتیکال، یک دوربین مادون قرمز و یک برجک ثابت سبک وزن با دامنه ارتباطات بیش از 100 کیلومتر و استقامت پرواز تا بیش از 20 ساعت است.

سامانه تصویربرداری نصب شده بر روی پهپاد اسکن ایگل

این هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا، بسیار کوچک و غیرمسلح بوده و توسط نیروهای عملیات ویژه استفاده می‌شود.

این پهپاد با 1.19 متر طول و 3.05 متر عرض (دو سر بال) و 18 کیلوگرم وزن برای پرواز نیاز به باند ندارد و در عوض با یک سامانه هوای فشرده به بالا پرتاب می‌شود و برای فرود هم یک جرثقیل با طناب و قلاب آن را در میان هوا می‌گیرد که تفنگداران دریایی آن را از روی ناوهای خود به پرواز در می‌آورند.     somamos.ir

پرتاب پهپاد اسکن ایگل از روی عرشه ناو

پهپاد اسکن ایگل با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت و سقف پروازی 16000 پا می تواند بیش از 20 ساعت استقامت پروازی داشته باشد.

در ماه گذشته نیز یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی از نوع پریدیتور پس از تجاوز به حریم هوایی این در خلیج فارس، با واکنش سریع جنگنده‌های سپاه پاسداران روبرو و پس از شلیک جنگنده های سپاه به سمت آن، مجبور به ترک منطقه شد.

تجهیز سپاه به رادارهای کشف و شناسایی دقیق و رصد لحظه‌ای تحرکات و اقدامات نیروهای فرامنطقه‌ای و آمریکایی در منطقه خلیج فارس باعث شد این بار نیز پهپاد آمریکایی به محض ورود به مرزهای جمهوری اسلامی، شکار شود.   webnet.loxblog.com

بنا بر این گزارش، چندی پیش جمهوری اسلامی ایران به صورت رسمی با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل، ضمن محکوم کردن تجاوز پهپادهای آمریکایی به آسمان کشورمان، خواهان جلوگیری از این اقدامات شده بود.somamos.ir


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 16 / 9 / 1391برچسب:تراکتور,آذربایجان,زلزله,استودیوم,لخت,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

عریان شدن هواداران این تیم با واکنش نامناسب ماموران ناجا همراه شده بطوریکه برخی از این هواداران مورد ضرب و شتم نیز قرار گرفتند، رسانه های مختلف داخلی و خارجی نیز با انتشار تصاویر گوناگون ازاین دیدار موضوع لخت شدن هواداران تراکتور سازی را برای ابراز همدردی با زلزله زده گان ورزقانی به محور خبرهای ورزشی و اجتماعی تبدیل کردند.webnet.loxblog.com
 ديدار تيم‌هاي پرسپوليس و تراكتورسازي تبريز در حالي روز گذشته به ميزباني سرخ پوشان تهراني در ورزشگاه آزادي آغاز شد كه لخت شدن هوادارای تراکتور در حمایت از زلزله زدگان ورزقان و ارتباط آن با سرماي غيرقابل تحمل هوا در مناطق زلزله‌زده به سوژه حاشیه ساژ این دیدار تبدیل شد.

به گزارش البرز رسانه های مختلف داخلی و خارجی با  انتشار تصاویر گوناگون ازاین دیدار موضوع لخت شدن هواداران تراکتور سازی را برای ابراز همدردی با زلزله زده گان ورزقانی به محور خبرهای ورزشی و اجتماعی تبدیل کردند.
 

گزارش منابع خبری حاکیست عریان شدن هواداران این تیم با واکنش نامناسب ماموران ناجا همراه شده بطوریکه برخی از این هواداران مورد ضرب و شتم نیز قرار گرفتند.somamos.ir
 
این اقدام هواداران یک تیم ورزشی درحالی صورت میگیرد که با گذشت سه ماه از زلزله دردناک ورزقان و حضور رهبر معظم انقلاب در جمع اهالی منطقه و تاکید بر بازسازی هرچه سریعتر منازل ساکنان با توجه به برودت زود هنگام در استان نسبت به سایر مناطق کشور انتظارات از بازسازی محقق نشده است .

دراین میان نیروی مقاومت بسیج توانسته است بااعزام گروههای مختلف علاوه بر تامین دغدغه های امنیتی مردم بیش از 3هزار واحد از کل تعهداتش را به سرانجام برساند اما این انتظار از سایر سازمانهای متعهد چندان به ثمر ننشسته است .

همین امر موجب شده موضوع اسکان و تحویل منازل مسکونی به زلزله زدگان به سوژه علیه نظام تبدیل و فضای شبکه های اجتماعی باانتشار تصاویر گوناگونی ازمنطقه در زمانهای مختلف روبرو شودکه درمیان آنها علاوه برعکسهای مربوط به زمان کنونی تصاویری از شرایط اولیه پس از زلزله بعنوان تصاویر روز نیز دیده میشود.wikileaks.iran.sc

گاهی نیز عناد تا آنجا بالا میگیرد که تصاویر مربوط به مناطق زلزله زده سایر کشورها مانند ترکیه نیز بعنوان تصاویر مناطق زلزله زده آذربایجان معرفی میگردد.


اما درکلام آخر باید گفت : اگرچه حاشیه سازی برای نظام نمیتواند توجیح پذیر باشد اما درشرایط کنونی که منطقه روز به روز با کاهش دما و بارشهای سنگین برف و باران روبرو میشود انتظاری بجز همدردی از مردم خونگرم ، دلسوز و  غیرتمند آذربایجان داشتن امری نامعقول به نظر میرسدو بهتر است بجای برخورد با جوانان سازمانهای مسوول تعهدات خود را به مردم منطقه عملی سازند. زیرا این عمل میتواند علاوه بر مقابله با برنامه ریزی فرصت طلبان پتانسیل حادثه  را به نفع نظام تغییر جهت دهد.

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 16 / 9 / 1391برچسب:مشایی,ارتقا,ریاست جمهوری ایران,92,تیر 92, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

خبرگزاری آسوشیتدپرس انتصاب «اسفندیار رحیم مشایی» به سمت رئیس دبیرخانه جنبش غیرمتعهد‌ها را تلاشی برای ارتقای جایگاه وی در آستانه انتخابات آینده می داند‏.    webnet.loxblog.com
 
  خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به انتصاب «اسفندیار رحیم مشایی» به سمت رئیس دبیرخانه جنبش غیرمتعهد‌ها گزارش داد‏: این اقدام عمدتا تلاشی برای ارتقای جایگاه مشاور نزدیک رئیس جمهوری ایران در آستانه نامزدی احتمالی وی در انتخابات آینده قلمداد می‌شود‏. 
                                    somamos.ir         
این خبرگزاری افزود‏: انتصاب مشایی به عنوان رئیس جنبش غیرمتعهد‌ها که در آن کشورهای در حال توسعه عضو هستند و ایران سال جاری ریاست آن را برعهده گرفت، ضمن افزایش نفوذ سیاسی مشاور رئیس جمهور باعث می‌گردد وی تجارب مورد نیاز در زمینه مسائل بین المللی را کسب کند‏. ‏
 
آسوشیتدپرس اضافه کرد‏: ‏ احمدی‌نژاد به دلیل به پایان رسیدن دور دوم ریاست جمهوری‌اش نمی‌تواند در انتخابات ژوئن (خرداد) آینده شرکت کند و این باور عمومی وجود دارد که وی در تلاش برای آماده کردن مشایی، به عنوان جانشین خود پس از کناره گیری از قدرت در سال ‏۲۰۱۳‏ است‏. ‏ 

تصمیم رئیس جمهوری برای ارتقای پست مشایی چالشی برای تندروهای قدرتمند در ایران قلمداد می‌شود و ممکن است اختلافات سیاسی نهفته را با توجه به انتخابات ریاست جمهوری آینده تشدید کند‏.                             somamos.ir
نیروهای تندرو در ایران با محکوم کردن مشایی به عنوان رئیس «جریان انحرافی»، بیان می‌کنند که وی در تلاش برای تضعیف نظام سیاسی حاکم، ترویج ارزش‌های پارسی قبل از ظهور اسلام و اشاعه ناسیونالیسم به خرج حکومت مذهبی است‏. 

آسوشیتدپرس افزود‏: گمان می‌رود مشایی علت اصلی اختلافات تلخ سیاسی بین احمدی‌نژاد و آیت الله «علی خامنه‌ای» رهبر ایران در زمینه انتخاب وزیر اطلاعات در سال ‏۲۰۱۱‏ بوده است‏. 

رئیس جمهوری ایران در اقدامی بی‌سابقه برای نشان دادن بی‌اعتنایی به رهبر ایران ‏۱۱‏ روز از شرکت در نشست‌های کابینه خودداری نمود اما در ‌‌نهایت از این تصمیم صرف نظر کرد‏. این اقدام باعث گردید که بسیاری از حامیان تندروی پیشین احمدی‌نژاد به مخالفان وی بپیوندند‏. این امر پایگاه قدرت تندرو‌ها را که رئیس جمهور ایران در انتخابات جنجال برانگیز سال ‏۲۰۰۹‏ به آن تکیه کرده بود، تضعیف نمود‏.
 ‏                                  somamos.ir
این رسانه ادامه داد: احمدی‌نژاد هزینه‌های زیادی را به خاطر به چالش کشیدن نظام حاکم متحمل شده است‏. تعداد زیادی از مشاوران رئیس جمهور بازداشت شده و به انزوای سیاسی کشیده شده اند‏. ‏ رسانه‌های وابسته به نیروهای تندرو در ایران همچنین با انتقادهای خود و حتی ادعای اینکه مشایی، رئیس جمهور را طلسم کرده است، سعی در تخریب وجهه وی داشته اند‏. ‏ 
                      webnet.loxblog.com    
رئیس جمهور ایران در حکم روز یکشنبه خود که به شکل غیرمتعارفی طولانی بود، از عبارات تملق آمیز برای ستودن مشاور خود استفاده کرد و وی را مردی دیندار، صبور با نیات قلبی خالص و افکار درخشان توصیف کرد‏. ‏ 

رئیس جمهور ایران در مقایسه با این حکم طولانی، با انتشار حکم بسیار کوتاه دیگری، «حسن موسوی» را به عنوان جانشین مشایی و رئیس دفتر خود منصوب نمود‏. ‏ 

این گزارش اضافه کرد‏: ‏ مشایی در نخستین روز انتخاب دوباره احمدی‌نژاد به عنوان رئیس جمهور در سال ‏۲۰۰۹‏ و زمانی که احمدی‌نژاد وی را به عنوان معاون اول خود برگزید، در کانون اختلافات قرار داشت‏. ‏ به دنبال این انتصاب (آیت الله) «خامنه‌ای» با مداخله فوری، احمدی‌نژاد را وادار به لغو این انتصاب کرد و مشایی ظرف یک هفته برکنار شد‏. ‏ 
                                  wikileaks.iran.sc
براساس این گزارش، رسانه‌های ایران به شکل گسترده‌ای به نقل از اظهارات خصوصی احمدی‌نژاد اعلام کرده‌اند که خدمت به عنوان معاون رئیس جمهور در صورت دستیابی مشایی به کرسی ریاست جمهوری، مایه مباهات وی است‏. ‏ 

حتی با وجود حمایت رئیس جمهور، معلوم نیست مشایی در صورت تمایل برای نامزد شدن در انتخابات آینده ریاست جمهوری، امکان چنین رقابتی را داشته باشد زیرا همه نامزدهای انتخاباتی در ایران باید در ابتدا مورد تایید شورای نگهبان قرار گیرند که اعضای آن را افرادی تندرو تشکیل می‌دهند و رهبر ایران شخصا آن‌ها را انتخاب می‌کند‏. ‏ 

بسیاری از تندرو‌ها در ایران بیان می‌کنند که مشایی احتمالا از رقابت در انتخابات محروم خواهد شد اما برخی دیگر بر این باورند که رد صلاحیت وی در انتخابات، نظام حاکم را با چالش دشواری مواجه خواهد کرد‏. ‏ 
                               somamos.ir
گفتنی است خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی تحت عنوان «رئیس جمهور ایران مشاوران جنجال برانگیز خود را تغییر سمت می‌دهد»، به موضوع انتصاب‌های جدید دو تن از مشاوران رئیس جمهور پرداخته است‏.

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 16 / 9 / 1391برچسب:کدیور,امام خمینی,مریضی,اصلاحات,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

                             webnet.loxblog.com

 محسن کدیور از عوامل به خارج گریخته اپوزیسیون اخیرا با انتشار اسنادی در صدد احیای مجدد موضوع شریعتمداری است و در این مسیر، نسبت‌ها و اهانت‌های بسیاری را متوجه امام کرده است.

موضوع بیماری مرحوم شریعتمداری اصلی‌ترین محور اتهام نویسنده مذکور به امام است که مدعی است آن مرحوم معالجه نشده است و جلوگیری از آن با نظر و دستور امام بوده است.

وی مدعی است "بر اساس بعضی اسناد و نقل قول‌ها" از معالجه آیت‌الله شریعتمداری که مبتلا به سرطان بوده‌ ممانعت به عمل آمده است و کدیور این اقدام را به امام خمینی نسبت داده  است.

کدیور در نوشته سراسر تناقض خود در حالی این ادعای عجیب را مطرح می کند که چند سطر بعد ظاهرا فراموش می کند که باید همه اسناد را بر مقتضای ادعای خود دچار جرح و تعدیل کند و در سند هشتم خود می نویسد: آیت‌الله به بیمارستانی در تهران منتقل و سپس مرحوم شد!! در حالی که چند سطر قبل و در سرتاسر نوشته اصرار دارد که از انتقال ایشان ممانعت به عمل آمده است.
somamos.ir
از این گذشته، در این باره بهترین دلیل رد این ادعا، نامه‌های خود شریعتمداری است  که بنا بر اعلام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) نسخه اصل اکثر آن‌ها موجود است‌.

شریعتمداری در رجب ۱۴۰۲ خطاب به امام می‌نویسند:

«حضرت مستطاب آیت‌الله العظمی آقای خمینی دامت برکاته با ابلاغ سلام و تحیات، دیروز امر فرموده بودید که دو نفر دکتر برای بررسی‌، معاینه و معالجه حقیر به قم بیایند. از این لطف و بزرگواری مخصوص، فوق‌العاده ممنون و دعاگو هستم و به حمدالله فعلاً احتیاج به بستری در بیمارستان نشد...»

و در نامه دیگری، در دوران حصر به امام نوشته‌ است:
«‌حضرت مستطاب آیت‌الله العظمی آقای حاج آقا روح الله خمینی دامت برکاته
با ابلاغ سلام و تحیات و تبریک عید شریف مبعث به عرض عالی می‌رساند که دیروز چند نفر از دکتر‌ها به دستور وزارت بهداری برای عیادت حقیر آمده بودند ...»

نکته جالب توجه اینکه کدیور تعمدا از حجم انبوه اسناد منتشر شده در ماجرای شریعتمداری  چشم پوشیده و برای ادعا و اتهامات بزرگ خود به صورت گزینشی تنها به چند خاطره کوتاه آن‌هم در مواردی با حذف مطالب قبلی و بعدی آن که کاملا برخلاف مقصود نویسنده می‌باشد، بسنده کرده است.

این در حالی است که اسناد آشوبهای پیروان او با نام حزب خلق مسلمان و اسناد محکم همکاری او با کودتاگران کودتای نوژه و توطئه قطب زاده که بعدها موجب اعلام عدم صلاحیت مرجعیت او از طرف جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شد تنها بخشی از گذشته خیانت بار شریعتمداری است.
webnet.loxblog.com
نسل جوان امروز شاید کمتر با گذشته خیانت بار افرادی که در لباس روحانیت در پی انتقام گرفتن از اسلام بوده اند باشد، اما سندی که در پی می آید یکی از صدها سند موجود علیه وی و البته یکی از خیانت بار ترین آن هاست که می تواند غبار ابهام را از چهره چنین شخصیت هایی بزداید و چهره واقعی آنان را نمایش دهد.

در این سند شریعتمداذری صراحتا از ساواک درخواست می کند تا با توطئه ای (امام) خمینی را به قتل برسانند.

پرویز ثابتی، نام آشنا ترین مقام امنیتی رژیم طاغوت بود که مستقیما در طراحی سیستم امنیتی رژیم و سرکوب انقلابیون نقش بلاواسطه داشت. او که بعد از انقلاب در خیل فراریان از کشور قرار گرفت، به دلایل مختلف تا چندی پیش زبان نگشوده بود ولی اخیرا کتاب خاطراتش (که به صورت مصاحبه ای مفصل است) در آمریکا منتشر شده است.  در قسمتی از این کتاب در جواب مصاحبه گر که می پرسد: «واقعاً آیت الله شریعتمداری با ساواک همکاری می کرد؟»، ثابتی می گوید:

«من با او ارتباط داشتم و هر سال دو بار او را می دیدم. ... به مناسبت عید نوروز، در قم می رفتم دیدنش. بعد هم تابستان می رفت مشهد و وقتی می آمد چند روزی تهران می ماند و در خانه ای در خیابان امیریه و من می رفتم و دیداری می کردیم. بقیه اش همه اش عباسی [داماد شریعتمداری که بعدها هم جز متهمان اصلی توطئه براندازی قطب زاده بود و دستگیر شد] بود که واسطه بود. اما شریعتمداری مأمور ما نبود. او شخصیتی وارسته و مستقل بود و در پاره ای موارد هم نظریاتی بر خلاف سیاست شاه و ساواک داشت. قبل از اینکه عباسی دامادش، رابط ما بشود، زنجانی نامی که پیشکارش بود رابط با ساواک بود. ... شریعتمداری همیشه به من می گفت"جلوی این خمینی چی ها را بگیرید." بعد هم لیست اسامی خمینی چی ها یعنی طرفداران خمینی را عباسی می آورد به ما می داد که اینها کی هستند که برای خمینی دارند در شهرستان ها کا ر می کنند.» [1]
somamos.ir
اما همه ماجرا به همین جا ختم نمی شود و قسمت اصلی ماجرا در ادامه آمده است، آنجا که ثابتی برای اولین بار و به عنوان یکی از بالاترین مقام امنیتی رژیم شاه صراحتا تأیید می کند که شریعتمداری فتوای قتل امام خمینی را برای رژیم طاغوت صادر کرده بود. سؤال کننده که غیر از ثابتی با چندین مقام بلندپایه دیگر ساواک هم مستقیما گفتگو داشته، از ثابتی پرسیده است: «از یکی از مقامات ساواک شنیده ام که حتی فکر کنم عید سال ۵۷ بوده که [شریعتمداری] به شما یا یکی دیگر از مقامات ساواک گفته: "آقا گفتیم که این خمینی چی ها را جدی بگیرید که نگرفتید. من به شما می گویم، که من به عنوان یک مجتهد به شما می گویم که او دارد فتنه علیه اسلام می کند و قتلش واجب است و شما می توانید آدم بفرستید و این را بکشید."»
wikileaks.iran.sc
ثابتی هم صریحا این گفته را تأیید کرده و گفته است: «به من این مطلب را گفت و من گفتم:"حضرت آیت الله، شما که این همه پیرو دارید، خب به یکی از اینها فتوایتان را بدهید. ما که نمی توانیم چنین کاری بکنیم." گفت: "نه. من چرا بکنم؟ باید شما بکنید و شما مسئول امنیت هستید. برای اینکه امنیت مملکت را به هم زده.» یعنی نا این حد مخالف [امام] خمینی بود.»]

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 16 / 9 / 1391برچسب:هاشمی,فرزندان,اصلاحات,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

 

جناح موسوم به اصلاحات را باید سازمان فکری ایجاد شده سال 74 دانست که حلقه های تئوریک آنان شکل گرفته بود و پس از آن است که به صورت منسجم برای به دست گرفتن قدرت سیاسی وارد میدان می شوند.
آنچه امروز برای ما روشن و واضح است، برای نسل های آینده مبهم می باشد و تاریخ روشنگر نسل های آینده است و امروز قلم های مسموم در صدد تحریف واقعیت ها هستند. باید نویسندگان امین این قلم ها را بشکنند.(صحیفه نور،ج 2،ص 84)
somamos.ir
 پیروزی جناح چپ در ایران منشاء دگرگونی های فراوانی شد که انقلاب اسلامی را تا نزدیک به یک  دهه با چالش امنیتی -  سیاسی  رو به رو کرد و بعد از آن نیز این اگرچه از سوی مردم کنار گذاشته شدند اما هیچگاه دست از فتنه گری و انحرافات خود برنداشته و در بزنگاهها زهر خویش را علیه نظام و مردم پاشیدند.

جناح موسوم به اصلاحات را باید سازمان فکری ایجاد شده سال 74 دانست که حلقه های تئوریک آنان شکل گرفته بود و پس از آن است که به صورت منسجم برای به دست گرفتن قدرت سیاسی وارد میدان می شوند.webnet.loxblog.com

«چپ های جوان» با اتکای به رای 20 میلیونی مردم به محمد خاتمی در حالی راس کار آمدند که مردم انتظار این امر را داشتند که فضای پر فشار اقتصادی را که کارگزاران سازندگی به وجود آورده اند از بین برود و کاهش پیدا کند و به شعارهایی مانند آزادی و... که از سوی نیروهای فکری این جریان مطرح شده بود جامعه عمل بپوشاند اما مردم در آن ایام تنها نمایش آزادی را به تماشا نشستند و خبری از ازادی حقیقی که همان احترام به حقوق مردم و رفع مشکلات آنان بود، مشاهده نگردید.

در دوران مدعیان آزادی در واقعیت آن چیزی که صورت گرفت مواجهه مردم و انقلاب با مشکلات عدیده امنیتی و سیاسی بود که در بسیاری از مواقع بحران چالشی عمیقی را برای کشور به وجود می آورد. امری که موجب شد تا دولت محمد خاتمی از سوی روزنامه های اصلاح طلب عنوان «دولتی با هر 9 روز یک بحران» را دریافت کند.

هاشمی رفسنجانی و خاندانش اگرچه خود را تا مدتها اصولگرا جلوه داده بودن اما پس از ایام اصلاحات دیگر بر کسی ماهیت وی و خاندانش پوشیده نبود و حتی بسیاری از کارشناسان با قاطعیت تمام، اصلاحات را زائیده ی افکار آقای هاشمی رفسنجانی می دانند.
                                                             somamos.ir
با توجه به این نکته که دولت اصلاحات به دنبال یک برندازی نرم و رفورم بوده است لذا بیشترین جرم های این جریان سیاسی نیز در همین حیطه تعریف می شود و در این پرونده سعی بر آن است تا گوشه ای از جریان رفرومیست اصلاح طلبان به نمایش گذاشته شود.


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 16 / 9 / 1391برچسب:خاتمی,انتخابات ایران,باطل,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

 هر چه به زمان برگزاري يازدهمين انتخابات رياست جمهوري نزديک مي‌شويم، تعداد ديدارهاي مناسبتي چهره‌هاي سياسي کشور با گروه‌هاي مختلف مردمي از جمله فرهنگيان، دانشجويان و... يکي پس از ديگري افزایش مي‌يابد.

در اين ميان محمد خاتمي نيز به دنبال جذب حداقلي گروه‌هاي مردمي و موضع‌گيري‌هايي متناسب با شرايط روز است. خاتمي اين‌ روزها از "ضرورت برگزاري انتخابات آزاد"، "مردم‌سالاری سازگار با دین"، "علاقه‌مندي به علي‌اکبر ناطق‌نوري" و ...سخن مي‌گويد.
                                                  
محمد خاتمی در آخرين ديدار خود با تعدادی از دانشجویان که در روز دوم آبان ۱۳۹۱ در حیاط دفتر کارش برگزار شد، مدعي شده است: "من در انتخابات سال ۸۸ هیچگاه از واژه تقلب استفاده نکرده‌ام(!)"

واژه‌ها و عبارات منتخب محمد خاتمي در اين روزها، بايد بتواند مسير سنگلاخ بازگشت طيف منتسب به وي را، به سوي انتخابات هموار کند. اینکه خاتمی"طرح ادعاي تقلب در انتخابات" را پس بگیرد، انتظار می‌رفت چرا که حرکت به سمت انتخابات با چنين انگي بر پيشاني اصلاحات تقريبا غيرممکن است.
                                         

اما سوال اينجاست، مخاطبان سخنان اخير خاتمي اين برائت وي از" طرح ادعاي تقلب در انتخابات" را تنها به استناد اينکه "هیچ‌گاه از واژه تقلب استفاده نکرده‌ام" مي‌پذيرند؟!
                                              webnet.loxblog.com
محمد خاتمي به عنوان اصلي‌ترين حامي ميرحسين موسوي درانتخابات سال ۱۳۸۸ در حاليکه قبل از برگزاري انتخابات از ضرورت تشکيل "کميته صيانت از آراء" سخن مي‌گفت، در روز جمعه ۲۲ خرداد هنگام انداختن رأی خود به صندوق، در یک موضع‌گیری تعجب‌برانگیز، سعي بر القاي ادعای تقلب داشت: "همه‌ی شواهد امر حاکی است، موسوی انتخابات را برده است اما من پیش‌گو نیستم."

وی صبح روز بعد از انتخابات یعنی زمانی که آرا هنوز در حال شمارش بود، به همراه «میرحسین موسوی» و «سیدحسن خمینی» به دیدار «هاشمی رفسنجانی» می رود. به گفته‌ هاشمی، خواسته‌ این سه نفر در دیدار ظهر ۲۳ خرداد، "ابطال انتخابات بود و راه‌های قانونی را نیز قبول نداشتند."

خاتمي در روز ۲۵ خرداد، با صدور بیانیه‏ ای به مناسبت تظاهراتی که بنا بود حامیان موسوی در تهران برپا کنند، می‌نویسد: "آن‌چه در جریان انتخابات اخیر ریاست جمهوری اتفاق افتاد، باعث خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی و منجر به واکنش‏ های طبیعی و پر احساس مردم عزیز ما در سراسر کشور(!) شده است. این حق مسلم مردم است که خواستار حفظ آرای خود شوند و وظیفه‌ مسلم مسئولان کشور است که امانت‌دار این آرا باشند و تلاش کنند اعتماد عمومی که بزرگ‌ترین پشتوانه‌ کشور و نظام است، حفظ و تقویت شود." وی در ادامه مي‌نويسد:"خواسته‌های موسوی روشن است و مطالبات وی، خواست همه‌ ماست."

روز ۲۶ خرداد، جمعی از نمایندگان کاندیداها، نمایندگان مسئولان اجرایی، نظارتی و کمیسیون تبلیغات انتخابات به دیدار رهبر معظم انقلاب می روند و جواب قاطعی از زبان رهبر انقلاب می‌شنوند: "یک مطلبی هم راجع به ابطال انتخابات بگویم که دیگر هیچ وقت چنین مطلبی را تکرار نکنید. اگر امروز تمام دنیا نیز روبه‌رویم جمع شوند و بایستند و بگویند انتخابات باید ابطال شود، بنده هرگز زیر بار نخواهم رفت. ابطال انتخابات تودهنی به مردم است و بنده به هیچ عنوان از حقوق مردم کوتاه نخواهم آمد."                           somamos.ir

خاتمی اما در واکنش به بیانات رهبر انقلاب، طی بیانیه‌ای به مناسبت تظاهرات حامیان موسوی در شنبه ۳۰ خرداد، «انتساب حرکت سالم مردم به بیگانگان» را «جلوه‏‌ای از سیاست‏ های نادرست» می‌داند که «سبب دورتر شدن مردم از حکومت می‏‌شود.» او در این بیانیه نیز می‌نویسد: "در ایران انتخاباتی برگزار شده است و انبوهی از مردمان بزرگوار که آن حماسه‌ حضور را آفریدند نتیجه‌ اعلام شده را باور ندارند و به آن معترض‏‌اند. اعتماد عمومی در این زمینه لطمه دیده است و بستن راه اعتراض مدنی به روی مردم به معنی گشودن راه‏ های خطرناکی است که خدا می‏‌داند به کدام سرانجام برسد."

خاتمی ۸ تیر ۸۸ می‌گوید: "به هر حال حادثه‌ای رخ داده و مردم به آن اعتراض دارند؛ باید اشکالات را رفع و مردم را قانع کرد. حل این مسأله می‌تواند با تشکیل یک «هیأت بی‌طرف» صورت پذیرد."

هدف خاتمی در این‌جا از ارایه‌ پیشنهاد تشکیل «هیأت بی‌طرف»، در حقیقت برداشتن اولین گام برای دور زدن قانون اساسی و بی‌اعتبار کردن نهادهای قانونی از جمله شورای نگهبان و وزارت کشور بود؛ این نظریه بعدها به شکل کامل‌تری در قالب طرح «رفراندوم» از سوی خاتمی ارایه شد و نشان داد که وی هنوز نقشه‌ ابطال انتخابات را در سر دارد.                           somamos.ir

خاتمی در ادامه‌ فعالیت‌های خود در ارتباط با حوادث پس از انتخابات، یک بار خواستار تحقیق و تفحص مجلس از انتخابات شد (۷ مرداد۸۸) و یک بار دیگر «همه پرسی» را راه برون رفت از شرایط موجود دانست.(۲۸تیر۸۸)

بله؛ محمد خاتمی در فتنه ۸۸ هیچ گاه در مواضع، سخنرانی‌ها و بیانیه‌هایش از واژه‌ «تقلب» استفاده نکرد، اما تمام مواضع و اظهارات وي پيش از برگزاري انتخابات ۸۸ و در جريان فتنه ۸۸ تماما حول محور عدم تمكين به نتيجه انتخابات و راي مردم بود به گونه‌اي كه در مواضع و اظهارات وي، پيگيري درخواست گستاخانه "ابطال انتخابات" موج مي‌زند؛ حال با اين اوصاف بايد از خاتمي پرسيد كه اگر وي قائل به وقوع "تقلب" در انتخابات ۸۸ نبوده (بنابر ادعاي اخير خاتمي) پس بر چه اساسي خواستار "ابطال انتخابات" به عنوان كف خواسته خود و دوستان فتنه‌گر خود شده بود؟!   wikileaks.iran.sc

هر چند كه كلي‌گويي، محافظه‌كاري و ترس، عدم شفافيت در مواضع و گفتار از ويژگي‌هاي خاص محمد خاتمي پيش از انتخابات ۸۸ محسوب مي‌‌شود اما فتنه ۸۸ فرصتي شد كه محمد خاتمي تا حدي پوسته منافقانه خود در ادعاي دفاع از نظام و انقلاب را بشكند و برخلاف مشي سابق خود، بي‌پروا و گستاخانه شمشير به چهره نظام و انقلاب بكشد به گونه‌اي كه خاتمي در كارزار فتنه ۸۸ تا درخواست ابطال انتخابات، حمايت تام از آشوبگراني كه جان و مال مردم را براي ماه‌ها مورد تاخت و تاز خود قرار داده بودند، بر زبان جاري كردن توهم "پايين كشيدن رهبري از جايگاه مقتدر خود"، همدستي و همراهي كامل با ايادي رژيم صهيونيستي و آمريكا براي سرنگوني نظام جمهوري اسلامي ايران و ... نيز پيش رفت.

اما خاتمي پس از فروكش كردن آتش فتنه و "خلع يد" شدن دوستان و همراهان آشوب‌گر و فتنه‌گر خود، تازه متوجه بزرگترين اشتباه محاسباتي استراتژيك طول عمر سياسي خود شد به گونه‌اي كه حوادث و اتفاقات ۸۸ و نقش مستقيم محمد خاتمي در آن، ديگر مفر و گريزي براي حك شدن لقب "سران فتنه" بر پيشاني خاتمي باقي نگذارد و تا امروز تمام تلاش خاتمي براي فرار از عواقب كرده خود در فتنه و حتي اعلام برائت‌هاي جسته و گريخته وي از چهره‌هاي تندرو و شاخص جنبش به اصطلاح سبز و ادعاي مضحك اخير وي مبني بر اينكه "من در انتخابات سال ۸۸ هیچگاه از واژه تقلب استفاده نکرده‌ام" نيز راه به جاي نبرده و نخواهد برد

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 16 / 9 / 1391برچسب:خاتمی,همسر,تبلیغ,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

به گزارش عصر امروز،روزنامه ایران نوشت: زهرا اشراقی همسر محمدرضا خاتمی دبیرکل حزب منحل شده مشارکت در اظهارنظری عجیب و قابل تامل گفته که در ازای دریافت پول حاضر است که برای نامزدهای ریاست جمهوری یازدهم تبلیغ کند. somamos.ir

مواضع و اظهار نظرهای وی که همیشه مساله ساز بوده این بار نیز با واکنش​های متفاوتی از سوی مخاطبان وی در صفحه فیس بوکش همراه بوده است! زهرا اشراقی که اخیرا از این شبکه به ظلهر اجتماعی منسوب به سیستم​های اطلاعاتی غرب منتشر می​کند، با اشتیاق زایدالوصفی اعلام امادگی کرد حاضر است برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات اینترنتی انجام دهد. 

وی همچنین تاکید کرده که تا وقتی شورای نگهبان وجود دارد حاضر به رای دادن نیست، اما از پول تبلیغات این مناسبت نیز نمی​تواند بگذرد!

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 16 / 9 / 1391برچسب:کردستان ,تجزیه طلبی,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

 

 

خبرهای رسیده حاکی از این است که دو حزب دموکرات کردستان و کوموله اقدام به برگزاری نشستی جهت برطرف کردن اختلافات فی ما بین نموده اند و در پایان نیز در بیانیه ای برلزوم مبارزه بر علیه جمهوری اسلامی تا تحقق آرمان شان یعنی تجزیه کامل کردستان ایران تاکید ورزیده اند.                 somamos.ir  
                                                 
هرچند سابقه گذشته این دو حزب تروریست خود نشان ازهمکاری مداوم سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی و امریکا با آنها دارد اما تلاش برای رفع اختلافات کنونی و برگزاری نشست های مداوم علی رغم اختلافات شدید شان نیز جزیی از فعالیتهای آمریکا برعلیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. 

دیدار اخیر عبدالله مهتدی با شخصی به نام "آلکس لاریسکا " که به عنوان سرکنسول آمریکا در عراق فعالیت می کند قابل تامل است. 

دیداری که درآن عبدالله مهتدی با مدح فعالیت اشغالگران در عراق و افغانستان ، لزوم محقق شدن دموکراسی آمریکایی در منطقه را اشغال نظامی دانسته است. واز دولت آمریکا خواستار حمله نظامی بر علیه ایران شده است.  

لازم به ذکر است برخی از احزاب فعال کرد در منطقه کردستان نیز از بیانیه مذکور حمایت نموده اند.وهرگونه همکاری با اپوزیسیون و احزاب مخالف نظام را ضروری دانسته اند هرچند خط قرمز این همکاری ها را نیز تجزیه کامل کردستان ایران در "حکومت بعدی" دانسته اند. 


                                     somamos.ir
گفتنی است چندی پیش در اعتراض به‌ فساد سیاسی و اخلاقی، بیش از ۳۰ نفر از صفوف باند مهتدی - ایلخانی زاده‌ را ترک گفتند. 

‌ در میان گروههای جدا شده‌ از باند مهتدی-ایلخانی زاده‌، برادرزاده‌ فاروق بابامیری عضو به‌ اصطلاح دفتر سیاسی باند، وجود دارد که‌ تا زمان جدایی دارای مسئولیتهای متعددی بوده‌ و به‌ اسناد و مدارک محرمانه‌ دسترسی داشته‌ است. 

افراد جدا شده‌ از باند مهتدی-ایلخانی زاده‌ جزئیات بیشتری از وجود فساد اخلاقی، تجارت مواد مخدر، روابط مخفیانه‌ با دفتر اطلاعات و کنسولگری جمهوری اسلامی در شهر سلیمانیه‌ نقل کرده‌اند و مدارک و اسناد حزبی قابل توجهی در این زمینه‌ها در اختیار دارند.

 

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 16 / 9 / 1391برچسب:سوریه,موشک,اسکندر,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

دولت ترکيه که از نظر نظامي توان مقابله با ارتش سوريه را نداشته و ندارد، با جنجال آفريني در مورد توان موشکي ارتش اين کشور، از ناتو خواست تا در برابر تهديدات سوريه – و در واقع تکميل سيستم سپر موشکي آمريکا مستقر در ملطيه – موشک‌هاي پاترويوت را در اين کشور مستقر کند.     somamos.ir

اما اکنون روسيه که از مخالفان جدي انتشار اين موشک‌ها در مرز سوريه بود و آن را اقدامي در راستاي افزايش تنش‌ها ارزيابي مي‌کرد، براي نشان دادن قاطعيت خود در حمايت از سوريه، اولين محموله از موشک‌هاي پيشرفته اسکندر را به سوريه تحويل داده است.

گفته مي‌شود اين موشک‌ها در يکي از کشتي‌هاي لجستيک ارتش روسيه که اخيراً در بندر طرطوس سوريه لنگر انداخته بوده و ارتش سوريه آن را دريافت کرده است. تحويل موشک اسکندر به سوريه، عملاً بار ديگر معادله قوا در منطقه را به نفع سوريه به هم زده است.
                                 somamos.ir
اسکندر موشک زمين به زمين با سرعت بسيار زياد است که تاکنون هيچ يک از سيستم‌هاي ضدموشکي و راداري شناخته شده توان رهگيري آن را نداشته‌اند و پيش از اين روسيه تهديد کرده بود در مقابل نصب سيتسم سپر موشکي آمريکا در لهستان و چک؛ آن را در منطقه کالينينگراد در ساحل درياي بالتيک نصب خواهد کرد.
webnet.loxblog.com    somamos.ir  wikileaks.iran.sc
پیام های مهم اقدام روسیه

«الیاس ابراهیم» تحلیلگر 

” اين موشک با سرعت ۲۱۰۰ متر بر ثانيه و بردي بيش از ۴۵۰ کيلومتر براي هر سيستم دفاعي الهه وحشت خواهد بود چرا که با سر جنگي پرقدرت خود توانايي آن را دارد تا در يک خطاي هفت متري؛ هر هدفي را نابود کند. “
مسایل راهبردی در گفت‌وگو با فارس در دمشق گفت که مطالبی که در مورد تحویل دادن سامانه‌های دفاع موشکی اسکندر به سوریه مطرح شده، یک اقدام غافلگیر کننده با لحن شدید است که در مقابل اقدام ائتلاف ناتو در انتشار موشک‌های پاتریوت در مرزهای سوریه و ترکیه صورت گرفته است.

وی در مورد علل این اقدام روسیه در دادن سامانه ها به سوریه گفت که از ناحیه راهبردی این موضوع نشان می‌دهد که در درگیریهای بین المللی در سوریه، روسیه همچنان این دیدگاه را دنبال می‌کند که سوریه جزو امنیت ملی این کشور و خط قرمز آن است و نمی‌توان از آن عبور کرد.

این تحلیلگر مسایل راهبردی با اشاره به ویژگی های اسکندر نسبت به پاتریوت گفت که اسکندر سلاحی راهبردی با سامانه های زمین به زمین است و می‌توان از آن برای اهداف هوایی نیز استفاده کرد، البته در این صورت کلاهک‌های انفجاری با قدرت تخریب بالا بر آن نصب می‌شود و همچنین امکان تجهیز هواپیماها به این موشک نیز وجود دارد، به این ترتیب قدرت تاثیرگذاری و تخریبی آن بیشتر از پاتریوت است.

به نوشته ایران اباد، هر چند مشخص نيست که روسيه چه تعداد از اين موشک‌ها و سیستم‌هاي پرتاب آن و چه مدلي از آن را به سوريه تحويل داده است، اما در مجموع مي‌توان گفت، همين تعداد هم براي هدف قرار دادن سه سيستم پاتريوتي که قرار است ناتو در ترکيه نصب کند، کافي است.

اين موشک با سرعت ۲۱۰۰ متر بر ثانيه و بردي بيش از ۴۵۰ کيلومتر براي هر سيستم دفاعي الهه وحشت خواهد بود چرا که با سر جنگي پرقدرت خود توانايي آن را دارد تا در يک خطاي هفت متري؛ هر هدفي را نابود کند.

روسيه اين موشک راهبردي را در حالي به سوريه تحويل داده است که ناتو سيستم پاتريوت قديمي خود را در اختيار ترکيه گذاشته است.

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 16 / 9 / 1391برچسب:ضریح,جدید,سیدالشهدا,بوسیدن,خرافی,نیست,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: اشخاصی که این مسئله را خرافه می دانند، اشتباه می کنند؛ چرا که مسائلی در بین همه مسلمانان و عقلای جهان وجود دارد که همه پذیرفته اند، مانند بوسیدن پرچم یک کشور و یا نگهداری اشیای گذشتگان در موزه ها به خاطر انتصابشان به هویت یک ملت. somamos.ir

ایشان با بیان این که دو چیز بدون استثنا دربین همه مسلمانان مشترک است، اظهارداشتند: در میان مسلمین بوسیدن قرآن و حجرالاسود بین شیعه و سنی و وهابی و غیر وهابی مشترک است.

پویایی و جاودانگی عشق به حسین(ع)
somamos.ir    webnet.loxblog.com
معظم له یادآور شدند: در رابطه با بوسیدن حجرالاسود می پرسیم که چرا آن را می بوسید؟ می گویند سنت است، این مرجع تقلید خاطر نشان ساختند: استقبال گسترده ای مردم از ضریح سیدالشهدا نشان داد به کوری چشم دشمنان که فکر می کردند: عشق حسین(ع) از پویایی و جاودانگی برخوردار است، لذا کسانی که فکر می کنند مردم ضریح را می پرستند، حرفهای مضحکی می زنند.

ایشان افزودند: دشمنان می خواهند عشق به اهل بیت(ع) را کمرنگ جلوه دهند؛ در حالی که مردم ایران اسلامی با عشق به امام حسین و اهل بیت (ع) در امر ساخت ضریح سیدالشهدا(ع) شرکت کردند.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کردند: همان طوری که اعلام شده است ضریح هیچ گونه نیاز مالی ندارد و اگر کسانی می خواهند کمک کنند، باید به حرم سید الشهدا(ع) کمک کند.

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 16 / 9 / 1391برچسب:روحانیون,لخت شدن,تماشاگران,فوتبال,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و تراکتورسازی از هفته هفدهم رقابتهای لیگ برتر از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه دیروز در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که آلودگی هوا کاملا مشخص بود و باعث تعجب تماشاگران و خبرنگاران حاضر در ورزشگاه شد.

حواشی دیگر این مسابقه را در زیر می‌خوانید:

* چند تن از روحانیون به عنوان مشاور ازدواج و امور جوانان در میان تماشاگران این دیدار حضور داشتند. somamos.ir

* مهرداد پولادی مدافع تیم فوتبال پرسپولیس برای چندمین بازی متوالی روی نیمکت وجود دارد و در ترکیب اصلی سرخ پوشان قرار نگرفته است. علاوه بر پولادی، شهاب گردان که در دو بازی گذشته پرسپولیس در ترکیب اصلی قرار داشت، این مسابقه به روی نیمکت تبعید شده است.

* سعید شیرینی سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس پیش از شروع مسابقه با چند دسته گل به سمت هواداران تراکتورسازی رفت و آنها را بین تماشاگران طرفدار تیم حریف پخش کرد.

* مانوئل ژوزه سرمربی پرسپولیس که قبل از آغاز بازی به سمت تونی اولی‌ویه‌را سرمربی تراکتورسازی رفت و با هموطن خود خوش و بش کرد. همچنین محمد نصرتی مدافع کنونی تراکتورسازی و بازیکن پیشین پرسپولیس به سمت نیمکت سرخپوشان رفت و با یحیی گل محمدی خوش و بش کرد.

* هواداران تیم فوتبال پرسپولیس با دردست داشتن پلاکارتی درگذشت یکی از اقوام یحیی گلمحمدی مربی پرسپولیس را به او تسلیت گفتند.

* کارلوس کی‌روش و دن گاسپار سرمربی و مربی دروازه بان‌های تیم ملی از جایگاه ویژه این بازی را مشاهده کردند، علاوه بر آنها حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال هم در ورزشگاه حضور دارند.

* محسن بنگر یکی از مدافعان پرسپولیس که در این مسابقه محروم است، از جایگاه ویژه بازی را تماشا می‌کرد.

* در طول نیمه اول اولی‌ویه‌را سرمربی تراکتورسازی نسبت به عملکرد بازیکنانش رضایت چندانی نداشت و با انجام حرکات عجیب کنار خط زمین توجهات به خود جلب می‌کرد.

* تماشاگران تیم فوتبال تراکتورسازی از اواسط نیمه نخست، به تشویق علی دایی پرداختند. تشویق که بیشتر برای پائین آوردن روحیه بازیکنان تیم پرسپولیس مطرح می‌شد.
                                somamos.ir


 somamos.ir
 webnet.loxblog.com
 
wikileaks.iran.sc
 
somamos.ir
 
somamos.ir
 
somamos.ir

 somamos.ir
 

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 16 / 9 / 1391برچسب:امیر تتلو,خواننده,رپ,موسیقی,زیر زمینی,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

 در روزهای اخیر، ابتذال بیش از حد شماری از خوانندگان رپ که با برگزاری کنسرت‌های مستهجن که حتی نشریات زرد نیز اقدام آنها را بی‌شرمانه خوانده و خواستار برخورد با خوانندگان و عوامل این نمایش وقیح شده‌اند، موجب نوعی آشفتگی در فضای فرهنگی کشور شده است. 
                                  somamos.ir
در همین زمینه با افزایش اعتراضات نسبت به کنسرت مبتذل «ا ـ م»، معروف به «تتلو»، و نیز توهین ها و هتاکی هایی که وی در ترانه های خود انجام داده است وی پس از بازگشت به ایران بازداشت شد. این در حالی است که چندی پیش از این نیز شایعاتی درباره دستگیری این خواننده رپ منتشر شده بود که بعدها تکذیب شد اما این بار بنا بر اظهارات منابع آگاه وی در بازگشت به ایران دستگیر و روانه زندان شده است.

                                   somamos.ir

گفتنی است، در کنار رپ‌خوان‌هایی که با استفاده از الفاظ رکیک و مستهجن و با در هم شکستن فرهنگ جامعه درصدد جذب مخاطب هستند، شماری از گروه‌ها و خوانندگان رپ با استفاده از این قالب جدید و در چهارچوب‌های فرهنگی کشورمان به اظهارنظر در مسائل اجتماعی می‌پردازند که از آن جمله می‌توان به همدردی برخی گروه‌ها با داغ‌دیدگان حادثه بم اشاره نمود، اما از سوی دیگر نیز برخی از افراد با الگوبرداری نادرست از فرهنگ غربی و زیر پا نهادن مبانی و اصول ملی، نوعی هتاکی و دریدگی فرهنگی و جمعی را تبلیغ می‌کنند که پیامدهای ناخوشایندی به همراه داشته است. 
                            webnet.loxblog.com
همچنین باید خاطرنشان کرد که بنا بر اظهارات برخی منابع خبری، با توجه به نفوذ روز‌افزون رپ‌خوان‌های منفی و تحت‌الشعاع قرار گرفتن افراد و گرو‌‌های مثبتی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، اقدامات گسترده‌ای برای دستگیری رپرهای مستهجن در آینده نزدیک رخ خواهد داد.

نوشته شده در تاريخ جمعه 15 / 9 / 1391برچسب:بن لادن,کارگردان,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

                                   somamos.ir
انجمن منتقدان فیلم نیویورک امسال فیلمی را به عنوان برترین انتخاب کرده که به روند به دام انداختن و کشتن اسامه بن لادن می پردازد. فیلم یادشده «30دقیقه بامداد» نام دارد و ساخته کاترین بیگلو است.
[-] اندازه متن [+]

  «انجمن منتقدان فیلم نیویورک که هر سال فیلم های برتر سینمای امریکا را انتخاب و معرفی می کند و به عوامل آن ها جایزه می دهد، امسال فیلمی را به عنوان برترین انتخاب کرده که به روند به دام انداختن و کشتن اسامه بن لادن می پردازد.»                                                                somamos.ir

 

به نوشته سایت صدای امریکا، این فیلم را "کاترین بیگلو" (CatherineBigelow) ساخته و داستان آن، ماجرای زنی جوان است که مأمور سی.آی.ای است و سال ها در پی اسامه بن لادن بوده است.

                               webnet.loxblog.com

 

نوشته شده در تاريخ جمعه 15 / 9 / 1391برچسب:پادزهر,سربازان امریکایی, توسط کیا عشوری.kia ashoori |


راشاتودی: «اگر یکی از 13 مار کشنده افعانستان یک سرباز را نیش بزند و نتوانند مار را تشخیص بدهند، به او پادزهر "رازی" می‌زنند. در بیشتر موارد، کسانی که اینگونه مداوا نشوند، زنده نخواهند ماند.»


                                                                      somamos.ir      

 

راشاتودی (Russiatoday) گزارشی خواندنی راجع به احتیاج مبرم سربازان امریکایی به یک داروی خاص ساخت ایران را تهیه کرده است که متن ترجمه شده آن را با هم می خوانیم:

 

 

  somamos.ir

پنتاگون به رغم تحریم‌های امریکا علیه ایران، برای مداوای امریکایی‌های مارگزیده در افغانستان از این کشور 115 آمپول پادزهر مار به قیمت 310 دلار خریداری کرده است.

ارتش امریکا برای مداوای گزیدگی مار کبرای "اوکسوس" یکی از کشنده‌ترین مارها که می‌تواند ظرف کمتر از یک ساعت قربانی را فلج کند، شدیدا به پادزهر نیاز دارد.

در بیشتر موارد، کسانی که در این مدت مداوا نشوند زنده نخواهند ماند.

این پادزهر برای مداوای نیش افعی چال و مارهای دیگر که در جنوب‌غربی آسیا یافت می‌شوند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

خدمات بهداشتی عمومی ارتش در مورد کبرای اوکسوس هشدار داده است که این مارها وقتی نیش بزنند، نگه می‌دارند و به سختی گاز می‌گیرند. اگر یکی از 13 مار کشنده افعانستان یک سرباز را نیش بزند و نتوانند مار را تشخیص بدهند، به او پادزهر "رازی" می‌زنند.

 

با اینکه زندگی افراد به مؤسسه تحقیقاتی سرم و واکسن رازی وابسته است، اما خرید ارتش امریکا از ایران می‌تواند ناقض تحریم‌ها باشد. چنین مبادلاتی نیازمند صدور مجوز از وزارت خزانه‌داری امریکاست.

 

پس از آنکه روزنامه "وال استریت ژورنال" (WallStreetJournal) احتمال نقض تحریم‌ها را مطرح کرد، پنتاگون به بررسی این معامله پرداخته است.

                                   webnet.loxblog.com

با توجه به کمبود تقاضا، امریکا با خرید 35650 دلاری خود از این مؤسسه، یک مشتری "بسیار ویژه" بوده است.

پادزهرهای تأییدشده توسط سازمان دارو و مواد غذایی امریکا روی نیش مارهای افغان تأثیری ندارند چون این داروها فقط برای مداوای گزیدگی مارهایی است که در امریکا یافت می‌شوند.

 

somamos.ir

محققان مؤسسه رازی گفته‌اند به تحریم‌ها توجهی ندارند و دارو را به هرکسی که نیاز داشته باشد می‌فروشند.

"هادی زارع" محقق ارشد بخش پادزهر مؤسسه رازی در مصاحبه‌ با وال استریت ژورنال گفته است: «ما این‌ها را برای نجات جان آدم‌ها می‌سازیم و مهم نیست که این آدم ایرانی باشد یا افغان یا امریکایی. ما خوشحال هستیم که توانسته‌ایم جان یک نفر را نجات دهیم، حتی یک سرباز امریکایی.»

 

با این وجود، تحریم‌ها روی این مؤسسه تأثیر گذاشته و کار را برای محققان سخت کرده، زیرا آن ها نمی‌توانند مواد لازم برای تهیه پادزهر را خریداری کنند. محصولات شیمیایی و تجهیزات کمیاب و گران شده که در درازمدت تأثیر زیادی بر تولید پادزهرهای حیاتی می‌گذارد.

 

مؤسسه رازی از سال 1924 در حال تحقیق و ساخت واکسن بوده است. این مؤسسه سالانه 95 هزار آمپول واکسن تولید می‌کند و در حال حاضر در حال تحقیق برای ساخت پادزهر عنکبوت‌هاست. محققان رازی زهر را به یکی از 200 اسب خود تزریق و صبر می‌کنند تا بدن حیوان پادتن آن را بسازد و سپس از آن برای تولید واکسن استفاده می‌کنند.

 

سرهنگ "راب راسل" مدیر پزشکی بیمارستان «کمپ باسشن» افغانستان به وال استریت ژورنال گفت: «پادزهرهای ایران بهترین است و افراد ما هم استحقاق بهترین‌ را دارند.»

 

 

*****

گفتنی است رفتار مسؤولانه و انسانی محققان و مدیران انستیتو رازی ایران در حالی است که بر اثر تحریم های سبعانه امریکا هزاران بیمار خاص ایرانی از عدم دسترسی به دارو رنج می برند.

 

                                           somamos.ir

نوشته شده در تاريخ جمعه 15 / 9 / 1391برچسب:پهباد,امریکایی,جاسوسی,خلیج فارس,سپاه,انقلاب, توسط کیا عشوری.kia ashoori |


جاسوسی های زمینی در ایران آنچنان خوب پیش نمی رود و آنها به ندرت اطلاعاتی را به وسیله آژانس های خود در کشور بدست می آورند.
[-] اندازه متن     webnet.loxblog.com                                                             somamos.ir

  سایت صدای روسیه(RUVR) نوشت: «پنتاگون اعلام کرد که قصد دارد گستره عوامل جاسوسی خود را در جهان توسعه دهد. فن آوری های جاسوسی توسط آمریکایی ها در مناطق مختلف کره زمین از جمله به وسیله هواپیماهای بدون سرنشین مورد استفاده قرار می گیرد. هدف متناوب جاسوسی، نیروگاه اتمی بوشهر است. براساس اطلاعات رسانه های آمریکایی، توجه ستاد ویژه ایالات متحده آمریکا به نیروگاه برق این اواخر رشد قابل توجهی داشته است.»

 

بنابر این گزارش، ایوان کونووالوف، رئیس مرکز تحولات سیاسی استراتژیک روسیه می گوید: « فقدان عوامل امیدوار کننده در ایران به طرف آمریکایی این اجازه را نمی دهد تا بیش از اندازه به بوشهر نزدیک گردد. شما می دانید که هواپیماهای بدون سرنشین این اواخر به طور کلی یکی از ابزارهای اصلی ستادهای جاسوسی محسوب می شوند. اگر شرایط بوشهر را در نظر بگیریم، آمریکایی ها امکانات دیگری به غیر از پیگیری اوضاع با کمک هواپیماهای بدون سرنشین ندارند. جاسوسی های زمینی در ایران آنچنان خوب پیش نمی رود و آنها به ندرت اطلاعاتی را به وسیله آژانس های خود در کشور بدست می آورند. بنابراین بر روی اطلاعات بدست آمده به وسیله جاسوسان فضایی و هواپیماهای بدون سرنشین تکیه می کنند.»

                                                             webnet.loxblog.com

ایلیا کرامنیک، کارشناس نظامی روسیه، در مورد جاسوسی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا از ایران گفت: «ایران هواپیماهای بدون سرنشین از جمله از نوع آمریکایی را گرفته است. هیچ چیزی برای تکرار این تجربه مزاحمت ایجاد نمی کند حتی اگر هواپیماهای آمریکایی به ایران حمله کنند و یا هر نوع مزاحمت جدی ایجاد نمایند، ابزار شکست هواپیماهای بدون سرنشین در ایران وجود دارد. از طرف دیگر حملات مشابه می توانند به یکباره دلیلی برای اعلام جنگ به ایران باشند.»

 

به گزارش سایت دویچه وله، ایالات متحده آمریکا پس از حمله‌ یازده سپتامبر ۲۰۰۱ فعالیت‌های سری خود در زمینه‌ اطلاعاتی و امنیتی را به میزان قابل توجهی گسترش داد. اکنون وزارت دفاع این کشور تصمیم گرفته است، تعداد جاسوسان خود در سراسر جهان را افزایش دهد و سازمان "آژانس اطلاعاتی دفاعی" (DIA) را فعال‌تر کند. دولت اوباما برخلاف دولت‌های پیشین آمریکا به عملیات محرمانه تمایل دارد و از اقدامات جنجال‌برانگیز نظامی پرهیز می‌کند.

  somamos.ir           webnet.loxblog.com

روزنامه اشپیگل آلمان، در تحلیلی پیرامون این تصمیم آمریکا نوشت: «اینکه سیا در رابطه با بهار عربی غافلگیر شد، می‌تواند انگیزه‌‌ای برای تغییر ساختار سازمان‌اطلاعاتی "دی آی ای" باشد. این سازمان قرار است در آینده به کسب اطلاعات صنعتی – نظامی بپردازد و در این زمینه باری از دوش سیا بردارد.»


نوشته شده در تاريخ شنبه 13 / 9 / 1391برچسب:مهاجرانی,دوم خرداد,اصلاح طلبان,وهابیت,عربستانی,ملک,فهد,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |


عطاء الله مهاجرانی با ستایش از سردمداران وهابیت، پاسخ شایانی به مهمان نوازی سعودی ها از وی و سایر دشمنان ایران اسلامی داد. برخی خبرها از عضویت وی به عنوان نماینده شیعیان در مرکز عبدالله بن عبدالعزیز حکایت دارد.
     

جام سیاسی: "عطاء الله مهاجرانی" با تمجید از اقدام پادشاه عربستان در ایجاد نهادی موسوم به مرکز جهاني گفت وگوي ادیان، مدعی شد: هدف از تاسیس مركز جهاني گفت وگوي پيروان اديان و فرهنگ هاي ملك عبدالله بن عبدالعزيز، تشويق گفت وگو ميان پيروان اديان و فرهنگهاي و مختلف در جهان است(!)


شبکه العالم در این زمینه نوشت: "مهاجرانی" وزیر اسبق ارشاد در دولت موسوم به اصلاحات که سال هاست در لندن مقیم است و از طریق مصاحبه های گاه و بی گاه خود با رسانه هایی همچون "بی بی سی" یا نوشتن مقاله در نشریات ضد ایرانی روزگار می گذراند، در جدیدترین خوش خدمتی خود به سردمداران تفکر تکفیری وهابیت، با ناشنیده گرفتن صداهای اعتراضی که در عربستان و بحرین و یمن، به لطف دلارهای نفتی آل سعود و سلاح های این رژیم سرکوبگر در نطفه خفه می شود، امروز در مقاله ای در روزنامۀ "الشرق الاوسط" نوشت: «اين مركز مكاني براي گفت وگو بين اديان و فرهنگها، تقويت درك، همكاري و احترام به ارزشهايی از قبیل تنوع، عدالت و صلح است».

 

                                    somamos.ir
مهاجرانی که گویی حمایت مالی و فکری اربابان خود از انفجارها و کشتارهای گوشه و کنار جهان اسلام را از یاد برده، در مقالۀ خود برای کشتگان و آسیب دیدگان این انفجارها اشک تمساح ریخته و آورده است: «متاسفانه اين روزها اخبار دردناك زيادي عمدتا از منطقه خاورمیانه شامل انفجارها، كشته شدن شهروندان بي گناه، آتش زدن كليساها و موارد مشابه مي شنويم و با کمال تاسف، شنیدن اكثر اين اخبار تلخ مانند اخبار هواشناسی، عادي شده است».


وی در ادامه، با استناد به ادعاهای مضحک عبدالرحمن السُدیس (شیخ تندروی وهابی و امام جماعت مسجدالحرام) که شاید برترین مصدق روایت «ربّ تالٍ للقرآن والقرآنُ یلعنه» ( چه بسا قرآن خوانی که قرآن او را لعنت می کند) باشد، آوای سدیس را به "طنین وحی" تشبیه کرد و نوشت: «خوشبختانه گاهی صداهاي مفيد و سازنده ای در زمینۀ گفتگوی ادیان به گوش می رسد، مانند سخنان جناب عبدالرحمن السديس رييس كل امور مسجد الحرام و مسجد نبوي (ص) كه به خاطر تلاوت بسيار زيباي قرآن شهرت دارد و وقتي صدايش قرآن خواندنش را مي شنوم، احساس مي كنم طنين وحي به گوشم مي رسد»!

                                wikileaks.iran.sc

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 13 / 9 / 1391برچسب:عرستان,جنگ,خاورمیانه,نیابتی,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |


این "جمهوری اسلامی" است که این شرایط را در سوریه به وجود آورده. درواقع حکومت تهران بخشی از راه حل محسوب نمی شود، بلکه بخشی از مشکل است.
                                                                    somamos.ir

جام سیاسی؛ "سعود الفیصل بن عبد العزیز آل سعود" وزیر خارجه عربستان، در سفر به وین برای افتتاح  "مرکز بین المللی گفتگوی ادیان ملک عبدالله" به مصاحبه با "وینر تاسیتونگ" پرداخت. که سایت "روز آنلاین" آن را پوشش داده است.


این نشریه در مقدمه سوال خود، با عبارات شیطنت آمیزی خطاب به وزیر خارجه سعودی می گوید: "تنش هایی میان عقاید اسلامی شیعیان و سنی ها وجود دارد. این تنش ها باعث تیره شدن روابط میان ایران و عربستان سعودی شده است. جنگ داخلی سوریه جنگی است که در یک طرف آن ایران به عنوان حامی حکومت بشاراسد قرار دارد و در طرف دیگر کشورهایی مانند عربستان سعودی، قطر و ترکیه هستند که از مخالفان حمایت می کنند."webnet.loxblog.com

 

وزیرخارجه عربستان در پاسخ به سوال خبرنگار این نشریه تاکید می کند: رقابت ما با ایران یکی از دلایل حضور ما در سوریه است!


وی اضافه می کند: ما شاهدیم که هیچکس برای حمایت از مردم سوریه که با یک ماشین سرکوب تا دندان مسلح روبروست تلاش نمی کند. این "جمهوری اسلامی" است که این شرایط را در سوریه به وجود آورده. درواقع حکومت تهران بخشی از راه حل محسوب نمی شود، بلکه بخشی از مشکل است.

 

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 13 / 9 / 1391برچسب:معتاد,جذابترین,, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

 

webnet.loxblog.com          somamos.ir

 

    

مرد جذاب

 

انتشار عکس این مرد خوش هیکل و جذاب در فضای مجازی جنجالی به پا کرده است.

 

او که یک معتاد است و با لباس کهنه و پاره در این عکس دیده می شود توانسته است به خاطر ظاهر زیبایی که دارد دل خیلی ها را بدست آورد.

 

عکاس این عکس یک خانم آلمانی است که بعد از دیدن "رافائل" یک عکس از او گرفته و آن را در فیسبوک منتشر می کند. این عکس به سرعت بین بسیاری از کاربران این سایت اینترنتی دست به دست شده و باعث شهرت رافائل می شود.

 

 


گفته شده وی قبلا یک مدل بوده که به دلیل مصرف مواد مخدر به این حال و روز درآمده است.رافائل در مصاحبه با یک تلویزیون محلی در حالی که گریه می کرد گفت:”این مواد مخدر بود که من را به سوی زوال و نابودی سوق داد.من با آدمای زیادی مواجه میشم که وقتی میبینن موقعیت اجتماعیت مناسب نیست،تورو حتی جزء آدم به حساب نمیارن.

خانواده رافائل پس از معاینه شدن او در کلینیک سائوپائولو (شنبه گذشته)هنوز به بهبودی و بازگشت او به زندگی امیدوارند. ماجرای این مرد تا کنون در چندین شبکه تلویزیونی و سایت های خبری مهم منتشر شده است.


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 13 / 9 / 1391برچسب:پی یر ام,امید یار,ثروتمندترین,ایرانی,جهان, توسط کیا عشوری.kia ashoori |

 

ثروتمندترین ایرانی جهان

 

پی یر مراد امیدیار صاحب و مدیرعامل کمپانی عظیم e-Bay.هجدهمین میلیاردر جوان دنیا یک ایرانی 45 ساله است که سرمایه خالصی برابر 2/8 میلیارد دلار دارد.پیر امیدیار رئیس و موسس سایت ای‌بی (e-bay) اولین و معروفترین وب‌گاه مخصوص حراج و خرید و فروش اینترنتی که تا آخر سال ۱۹۹۸ ۱/۲ میلیون عضو ۷۵۰ میلیون دلار حجم معاملات و حدود ۸ میلیون دلار سود کسب کرده بود به طوری که بیش از ۶۰۰۰ کارمند ۴۶ میلیون مشتری ثبت شده و ۴۴۱ میلیون دلار سود خالص در سال ۲۰۰۵ داشته‌است.

 

 

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 13 / 9 / 1391برچسب:رحیم,مشایی,ریاست جمهوری,انتخابات, توسط کیا عشوری.kia ashoori |


روز آنلاین: استعفای رحیم مشایی از دفتر رئیس جمهور و رفتن او به دبیرخانه جنبش عدم تعهد، بحث احتمال کاندیداتوری او در انتخابات آینده ریاست جمهوری را بار دیگر در رسانه ها مطرح کرد.
[-] اندازه متن [+]somamos.ir


سایت روز آنلاین با انعکاس خبر تغییرات جدید در کابینه دولت دهم و تغییر سمت مشایی در خبری با عنوان "دورخیز مشایی برای ریاست جمهوری"نوشت: اسفندیار رحیم مشایی با کنار رفتن از ریاست دفتر رئیس جمهوری ایران به عنوان رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد منصوب شد.


استعفای رحیم مشایی از دفتر رئیس جمهور و رفتن او به دبیرخانه جنبش عدم تعهد، بحث احتمال کاندیداتوری او در انتخابات آینده ریاست جمهوری را بار دیگر در رسانه ها مطرح کرد.

 

روز آنلاین افزود: سایت رجانیوز با "ناگهانی" توصیف کردن تغییرات در دولت در این خصوص نوشت که اسفندیار رحیم مشایی از تمام سمت های دولتی اش مانند ریاست شورای اطلاع رسانی دولت، نماینده تام الاختیار رئیس جمهور در ستاد راهیان نور، رئیس گروه مشاوران جوان رئیس جمهور و... استعفا کرده است

به نوشته این سایت به نظر می رسد، با رفتن اسفندیار رحیم مشایی از دفتر ریاست جمهوری "مهمترین طراحی" احمدی نژاد برای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری آغاز شده است و باید منتظر ماند و دید که سمت و سوی این طراحی به کدام طرف می باشد.  webnet.loxblog.com


این سایت در ادامه به نقل از "بازتاب" می نویسد: متن حکم جدید و مسئولیت مشایی در دبیرخانه جنبش عدم تعهد که "ملازم با سفرهای خارجی و لابی های گسترده در روابط بین الملل" است، نشان می دهد این اقدام "به سادگی نباید تحلیل شود."
به نوشته این سایت، انتصاب موسوی، یکی از نیروهای مشایی به جای وی در مسئولیت رییس دفتر رییس جمهور که همچنان این مجموعه را در کنترل و اختیار مشایی نگه می دارد، حکایت از آن دارد که مشایی در حقیقت عزل نشده است، بلکه برای انتخابات و ارتباطات خارجی، آزاد شده است.


روز آنلاین در ادامه به بخشی از حکم رئیس جمهور خظاب به مشایی اشاره کرده می نویسد: در یک بخش از حکم بلند احمدی نژاد برای مشایی، آمده است: "اینجانب جنابعالی را انسانی موحد، مؤمن، پاک، صبور و دارای قلب و اندیشه ای زلال، عاشق و دلبسته به ارزشهای الهی و آحاد مردم جهان و عمیقاً عارف و متعهد به آرمان مهدوی، حاکمیت جهانی توحید، عدالت، عشق و آزادی و مدیریت مشترک ملت ها و فردی شایسته، مدیر، مدبر و امین و از جهات گوناگون توانمند می شناسم و آشنایی و همکاری با شما را برای خود هدیه ای الهی و افتخاری بزرگ می شمارم."


پیش از این در هشتم آبان ماه وبسایت روزنامه ایران که مدیران آن نزدیک به اسفندیار رحیم‌مشایی هستند، از نتایج یک نظرسنجی خبر داده بود که نشان می‌دهد او گزینه نخست پاسخ‌دهندگان تهرانی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده‌ است و بیش از ۳۵٫۵ درصد گفته‌اند به او رای می‌دهند.
اسفندیار رحیم مشایی که با افزایش فشار اصولگرایان در ماه های اخیر سکوت کرده بود، چهارشنبه هفته گذشته با یک سخنرانی طولانی در کرمانشاه، مباحث مربوط به انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری را در بخش انتهایی سخنرانی خود بیان کرد.
او از جمله ابراز امیدواری کرد که "انتخاباتی پرشور" برگزار شود و "همه مردم در صحنه خواهند بود."وی همچنین گفت که "سال آینده سال شکوفایی بزرگ برای کشور" است.

 

بی بی سی نیز در خبری با اشاره به این مطلب نوشت: اسفندیار رحیم مشایی از چهره‌های جنجالی نزدیک به آقای احمدی‌نژاد است که محافظه‌کاران، او را از سران "جریان انحرافی" می‌دانند.

اظهارنظرهای آقای مشایی درباره ایران باستان، اسلام و اسرائیل از جمله مواردی است که انتقاد شدید جریان‌های محافظه‌کار منتقد آقای احمدی‌نژاد را برانگیخته است.

105